voorveerdemping kan oneindig zachter??

royboy

MF'er
3 jan 2007
198
0
Utrecht
Hoi, ik was laatst met mijn veer- en dempinginstelling aan het spelen van mijn CBR600F3 en toen kwam ik erachter dat ik mijn linker voordemping oneindig zachter kon blijven draaien terwijl hij al voorbij de 7 klikjes softer zat.. rechts kon dit niet en ging het gewoon niet verder dan 7 klikjes naar links. Nu vraag ik mij af waar dit verschil door kan komen en of dit misschien kwaad kan?
 
had dat bij mijn 400rr ook. Was dus gewoon het systeem los van elkaar. Reageerde dus ook niet wat veer eigenschappen betreft.

even naar de dealer en info opdoen. Op de lange termijn kan het je voorvork verslechteren. De andere veer krijgt meer te verduren dan de ander.

heb het bij mijn 400 niet gerpareerd, maar zo verkocht. (de koper wist ervan ;) )
 
het gaat dus om de demping en niet de spanning.. en ik heb uiteraard gewoon beide kanten even hard ingesteld. dus ik neem aan dat dan beide kanten evenveel te verduren krijgen.

ik vraag me dus alleen af waardoor het kan komen dat de linkerkant wel zachter doorgedraaid kan worden dan normaal, en bij de rechterkant niet. wat is er dan precies mis met de demping?
 
het gaat dus om de demping en niet de spanning.. en ik heb uiteraard gewoon beide kanten even hard ingesteld. dus ik neem aan dat dan beide kanten evenveel te verduren krijgen.

ik vraag me dus alleen af waardoor het kan komen dat de linkerkant wel zachter doorgedraaid kan worden dan normaal, en bij de rechterkant niet. wat is er dan precies mis met de demping?

waarschijnlijk niks..
waarschijnlijk is slechts het mechanisme dat " "t klikje geeft" beschadigt ..
als slechts "de klik" mist is er niet veel aan de hand ..en ligt het "klikje" (vaak een simpel stalen kogeltje met een veertje erachter) eruit
dan tel je gewoon slagen of halve slagen vanaf volledig dicht.
Niet zoals het hoort want die vork hoort te "klikken" bij iedere verstelling maar alez..er is mee te leven / rijden

kan je oneindig in blijven draaien zonder ooit een "stop" (dus volledig dicht op de versteller) tegen te komen dan verandert de zaak en is het de vraag of de reboundversteller uberhaupt de naald nog wel raakt
 
kan je oneindig in blijven draaien zonder ooit een "stop" (dus volledig dicht op de versteller) tegen te komen dan verandert de zaak en is het de vraag of de reboundversteller uberhaupt de naald nog wel raakt

hij geeft wel gewoon de klikjes maar waar hij rechts 'stopt' kan ik hem links dus oneindig in blijven draaien (zonder klikjes).. dus dan raakt de reboundversteller de naald niet? ik weet niet hoe een schokdemper in elkaar zit dus wat houd dit dan in?
 
Terug
Bovenaan Onderaan