voorvering

blowface

Die hard MF'er
25 mrt 2004
373
0
Budel
hallo!

ik heb een vraag over voorvering. ik heb een yamaha xj600s seca II en nu lekt mijn voorvering, dus die ring is dood. kan ik die ring zelf vervangen of moet ik dat toch door de dealer laten doen? ik ben redelijk handig maar van veringen weet ik niks

alvast vielen dank
 
Het vervangen van de voorvorkkeerringen is vrij goed zelf te doen. Als je de zoekfunctie gebruikt (hopelijk doet ie het, anders zoekmachine van je keuze gebruiken) zijn er meerdere onderwerpen over te vinden met beschrijving. Staat misschien ook in de How To's.

Greetz, Dutch

@ MF harde werkers van afgelopen weekend: omdat dit m'n 1e post in het 'nieuwe' forum is hierbij :} :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
Het is op zich inderdaad niet zo moeilijk, alleen bij mij lukte het niet om de vorkpoten uit elkaar te halen.
Aan de onderkant in de buitenpoot zit een bout, als je die los wil draaien draait de binnenkant mee.

Maar als je daar niet verder komt kan je ze altijd alsnog naar een motorzaak brengen, en zelf later weer in de motor zetten.
(heb ik ook gedaan)

Het is wel belangrijk om de binnenpoten goed te controleren op oneffenheden (bijv van steenslag), anders loop je het risico dat je het binnenkort weer moet doen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan