voorvering

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
hoi
ik heb een vraag
ik wil mijn cbr 600 iets laten zakken voor door het balhoofd wat lager op de veren te zetten zodat hij wat voorover staat
wat voor een efect heeft dat op het stuurgedrag?
stabiler neiging tot omvallen of zo iets
wie heeft hier ervaring mee of kan mij tips geven
thnx
 
Hier snap ik dus niks van...

Er zijn twee truukjes om je motor meer op zijn "neus" te zetten.. Je laat de voorvork wat door de kroonplaten zakken.. ( we praten hier over MM en niet over CM.) En je kunt achter je motor wat hoger zetten.. ( moet je stangetjes halen bij de dealer.) in beide gevallen leunt je motor meer op het voorwiel en zal ie dus wat minder stabiel zijn rechtdoor. Maar sturen :9~
 
ja sorry bedoel ik ook
de veren iets verder door de kroonplaat laten steken ja zeg maar hele zaakje wat laten zakken voor.
sorry voor onduidelijke uitleg.
heb afetoe problemen met woorden vinden licht dislectische zal ook al wel opgevallen zijn door de vele schrijffouten
;)

maar hij stuurd dan strakker maak ik er uit op
word hij dan minder stabil op recht en stabiler in de bocht als ik goed begrijp
 
Hij stuurt makkelijker in, hij word niet stabieler(volgens mij). Om te kijken hoe ver je de poten kun laten zakken is het een goed idee eerst een trekbandje om je voorpoot te doen. zodat je kan zien hoever hij inveert tijden rijden/remmen. zodat je kunt zien hoeveel cm/mm je over hebt om te laten zakken. *D *D
 
Een cbr kun je volgens mij wel behoorlijk laten zakken als ik wel eens op 't circuit kijk, probeer dan 1 cm, en kijk hoe die stuurt een cbr kan best wat extremer gezet worden. :+
 
wat het met trekbandje van doen heeft weet ik niet
hij veert niet tussen de kroonplaten maar op de binnen en buiten poten.

maar goed

ik heb mijn http://mailto:f@zer (f@zer) 600 twee cm laten zakken(door de kroonplaten) en hij stuurt beter maar heb je een rustige rijstijl dan merk je het niets eens.
en instabiel ja hij zwabert bij de 230 als ik van het gas afga maar dat deed hij altijd al en kan niet zeggen dat hij instabieler is hooguit de rijder.

_________________
Al heb je nog zoveel pk's onder je kont een gek op een http://mailto:F@zer (F@zer) rij je er niet zomaar uit.

[ Dit Bericht is bewerkt door: F@zertje op 2001-06-11 22:03 ]
 
Inderdaad! Hij zal veel meer een boch ín willen vallen en veel scherper sturen. Ik zou het slechts met een paar mm per keer testen, niet in stappen van cm. Tenzij je het laat doen, maar daar ga ik niet vanuit, zodat je zelf lekker kunt klooien totdat je de setup hebt die jij leuk/uitdagend/lekker vindt.

Succes!
 
Ik dacht dat alleen de Blade een 16 incher heeft gehad. Maar waarom alles door de platen laten zakken? Rij je al op de limiet van het fiestje? Is dikkere olie in de vork zelf ook geen oplossing? :?


 
Ik heb op m`n ZX-7R alleen de veer ophanging achter iets verhoogd....dus waar het hele veer element op`t frame vastzit....ik geloof iets van 1,5cm...

WAT EEN VERSCHIL zeg...stuurt VEEL scherper in, maar is we ietsie pietsie minder rechtuit stabiel...

Nadelen van ophogen achter (of verlagen voor :P )
-Minder makkelijk wheelies :(
-Minder rechtuit stabiliteit (iets hoor...)

Voordelen van ophogen achter (of verlagen voor :P )
-VEEL MOOIER OM TE ZIEN.....een beetje SB achtig
-Betere stuur eigenschappen (veel)

Suc6

PS ik zou eerst achter ophogen proberen...want op een of ander manier blijft dan je voorpartij een beter hoek maken om te veren....zegt men?!?
 
zo te hoorren gaan de stuur eigenschappen er wel op vooruit
ik denk dat ik vamiddag maar is ff een paar imbuisleutels mee neem en eens ga uitproberen of het beter stuurt mischien dan een filmje van een goede bocht 8-) 8-)
 
Ik heb ook gewwon hetzelfde olie in gelaten....maar merk wel dat hij nu waarschijnlijker eerder tegen z`n stop aan komt omdat je motor voor nu meer gewicht heeft!!!!
je zal het niet gauw merken, maar waar je eerst met 80 over een snelheidsbult kan, kan je nu wel vergeten (tja..tenzij het meer een plezier bult is dan een berg natuurlijk...dan kan je planken :P )


maar je kan het gewoon houden zo
 
hoi
ik heb de rommel wat omlaag gezet
en stuuren mij eigenlijk iets te strak
heb het ook maar weer terug gezet is niet goed voor mij als die motor zo strak in de bocht ligt gaa ik er nog weer harder door heen had die stomme steun aan de grond en dat is me nu nog iets te gek :)
wil liever wat langer van me motor genieten
 
Terug
Bovenaan Onderaan