Voorvork borgring, hoe krijg ik deze verwijderd?

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Goedenavond Mf-ers,

Ik loop weer tegen een probleempje aan. Ik wil de borgring verwijderen in de voorvork. Nu heeft deze geen oogjes, maar is het een rondje ring met een onderbreking (gat).
Ik heb hiervoor een borgveertang, maar dit helpt helemaal niets, is er een andere manier om deze ring los te krijgen? Is er dus nergens een mogelijkheid om hier grip op te krijgen.

Alvast bedankt :]
 
Klinkt als prutsen met een klein schroevendraaiertje, maar als je het hier vraagt dan zal het wel ingewikkelder zijn. Merk / model / bouwjaar ?
Of een fotootje?
 
:^

Via dat gat kom je er toch wel tussen om hem naar binnen te duwen en dan omhoog?
Wel even met een andere schroevendraaier tegen houden.
 
Deze, van een fz6?
clipoil-seal_big4TX2315600-01_624a.jpg


Één kant is zo schuin gesneden, dat je er een schroevendraaier achter kunt krijgen om het uit de geul te wippen.
 
Goedenavond Mf-ers,

Ik loop weer tegen een probleempje aan. Ik wil de borgring verwijderen in de voorvork. Nu heeft deze geen oogjes, maar is het een rondje ring met een onderbreking (gat).
Ik heb hiervoor een borgveertang, maar dit helpt helemaal niets, is er een andere manier om deze ring los te krijgen? Is er dus nergens een mogelijkheid om hier grip op te krijgen.

Alvast bedankt :]
Lastig klusje. Bij vele gewrichtlagers zit dit ook zo geborgd. Bij gelukte demontage 1 zijde ook schuin maken naar buiten toe.
 
Ik stond er ook eens bij te kijken, en een collega kwam aan en wipte hem er zo uit. _O-
De volgende lukte zo ook wel.
Ik heb al aardig wat van die dingen gedaan, en inderdaad; bij de laatste poging wip ik 'em d'r ook altijd in één keer uit.

Maar het blijven kutdingen, ik snap niet waarom daar geen gewone circlip in wordt gezet.


Misschien dat de keerring wat moet zakken
Dat is wel een goed punt, als je keerringdrijvers hebt is het misschien wel handig om daar even wat extra ruimte mee te verschaffen. Ik herinner me dat ik probeerde om één kant vast te houden met een schroevendraaier o.i.d. en onder de andere kant probeerde te wrikken.
 
Bizar.. had niet verwacht dat dit zo moeilijk zo zijn. Al deze tools gebruikt; priem, platkop, tandartshaakje, maar nog steeds geen resultaat -O-
Met de priem kan ik 0.5cm van de ring misschien 2 mm omhoog halen, maar hij blijft terug schieten.


IMG_8986.jpg
 
Bizar.. had niet verwacht dat dit zo moeilijk zo zijn. Al deze tools gebruikt; priem, platkop, tandartshaakje, maar nog steeds geen resultaat -O-
Met de priem kan ik 0.5cm van de ring misschien 2 mm omhoog halen, maar hij blijft terug schieten.
Heb je al geprobeerd om KEIHARD TE VLOEKEN!? O-)


Maar serieus, wat Zot zei. Zot is dan met enige regelmaat niet erg aardig naar de onwetende medemens, maar hij heeft wel bovengemiddeld vaak gelijk. _O- Ik weet niet of daar correlatie dan wel een oorzakelijk verband is, maar daar gaat het gelukkig nu ook niet over. Succes met je kutklus, uiteindelijk lukt het.
 
Terug
Bovenaan Onderaan