Voorvork coaten ??

Gixxer Fighter

MF veteraan
11 mrt 2003
14.253
0
Randje achterhoek - Zutphen
Zoals jullie wel weten ben ik met m'n EFE project bezig, en nou heb ik me eigenlijk bedacht dat ik de buitenpoten van de voorvork ook zwart wil hebben... net als de onderkant..

Poten moeten helaas opnieuw verchroomd, zijn namelijk toch beschadigd... nog geen lekkage maar nu het losligt doe ik alles maar in één keer...

De buitenpoten kunnen toch gewoon worden gecoat? Dat het als volgt te doen:

Poten uitelkaar, lang draadeind erdoor... boven en onder een plaat om de poten af te dekken...


Dan ben ik ook nog benieuwd of iemand een adresje heeft voor TIN coaten van voorpoten :?
Moeten ze dan eerst opnieuw verchroomd zijn of maakt dat niet uit??
 
Hey Pieter,

Heb je daar toevallig een adresje voor?
Enigszins in de buurt.....

dan kan ik eventueel nog meer anodiseren, denk aan stepjes e.d.


Ja Karsten, heb ik voor je. Niet ECHT in de buurt, maar wel vakwerk ! Verder blijft de passing gelijk, iets dat met poedercoaten nou niet echt het geval is. Nadeel is wel dat ALLE andere ferro metalen (denk aan boutjes en klemmetjes en dergelijke) verwijderd dienen te worden, anders gaat het feest niet door... Dus helemaal kaal maken die hap.

Anox in Scherpenzeel. Reeds geanodiseerde delen kan je laten de-anodiseren en de kleur geven zoals door jou gewenst. Pas alleen op met rood, na verloop van een aantal jaren gaat die kleur faden (maar zo lang hou jij je fietsen toch niet... :P )

Titanium nitride behandeling geven kan bij het bedrijf waar mijn vrouw werkt. Alleen hebben ze daar een orderstop... -O-

Vraag anders ff aan Anox, kunnen je vast verder helpen.
 
Ja Karsten, heb ik voor je. Niet ECHT in de buurt, maar wel vakwerk ! Verder blijft de passing gelijk, iets dat met poedercoaten nou niet echt het geval is. Nadeel is wel dat ALLE andere ferro metalen (denk aan boutjes en klemmetjes en dergelijke) verwijderd dienen te worden, anders gaat het feest niet door... Dus helemaal kaal maken die hap.

Anox in Scherpenzeel. Reeds geanodiseerde delen kan je laten de-anodiseren en de kleur geven zoals door jou gewenst. Pas alleen op met rood, na verloop van een aantal jaren gaat die kleur faden (maar zo lang hou jij je fietsen toch niet... :P )

Titanium nitride behandeling geven kan bij het bedrijf waar mijn vrouw werkt. Alleen hebben ze daar een orderstop... -O-

Vraag anders ff aan Anox, kunnen je vast verder helpen.

Tnx... :} :}

Ga contact opnemen met Anox...
eindje rijden is niet zo heel erg, als het dan goed/netjes gebeurd...

Die TIN coating ga ik dan ook verder naar zoeken...
 
Dat is echt lelijk dik op een voorvork, plus idd de passing die lastig wordt. Als je ze in de kroonplaten klemt zitten ze waarschijnlijk al onder de krassen als je klaar bent met monteren etc.
 
Dat is echt lelijk dik op een voorvork, plus idd de passing die lastig wordt. Als je ze in de kroonplaten klemt zitten ze waarschijnlijk al onder de krassen als je klaar bent met monteren etc.


:^ Dat bedoel ik dus ook. Als je een right side up vork gehad zou hebben, was dit probleem er niet geweest. Maar met een USD is je poedercoatlaag op die manier zo naar de kl*ten...
 
In plaats van TiN zou je ook nog voor dat zwarte kunnen gaan. kan ff niet op de naam komen. TiN (titanium nitride oid) moet op een zo goed als nieuw hardchoomlaag komen. Bij dat zwarte gaat het om 1 hele nieuwe laag, en het zou nog slijtvaster zijn.
 
Laatst bewerkt:
Karsten, poedercotan niet doen! Ik heb mijn poten ook bij Anox zwart laten anodiseren. Prima club en goed en snel werk.

Ik heb ook nog een paar aluminium dingen zwart te maken, misschien kunnen we samen doen en de kosten delen (Ik heb 1 bedrag betaald en maakt niet uit hoeveel spul ik zou hebben)
:W

Voor de binnenpoten heb ik thuis nog een adres liggen, zal eens kijken maar reken erop dat dit duur kan worden (maar wel gaaf).
 
Tnx... :} :}

Ga contact opnemen met Anox...
eindje rijden is niet zo heel erg, als het dan goed/netjes gebeurd...

Die TIN coating ga ik dan ook verder naar zoeken...
Scherpenzeel is bij mij hier om de hoek......

Heb overigens mijn vorkpoten ook laten coaten (zoals je zelf al beschreef) en geen probs gehad. Misschien net wat minder mooi, maar ook stuk goedkoper...

Bjorn
 
Karsten, poedercotan niet doen! Ik heb mijn poten ook bij Anox zwart laten anodiseren. Prima club en goed en snel werk.

Ik heb ook nog een paar aluminium dingen zwart te maken, misschien kunnen we samen doen en de kosten delen (Ik heb 1 bedrag betaald en maakt niet uit hoeveel spul ik zou hebben)
:W

Voor de binnenpoten heb ik thuis nog een adres liggen, zal eens kijken maar reken erop dat dit duur kan worden (maar wel gaaf).

Lijkt me een strak plan... volgens mij noemde je op SoT al een bedrag en das lang niet gek....

We moeten maar ff mailen..
 
Lijkt me een strak plan... volgens mij noemde je op SoT al een bedrag en das lang niet gek....

We moeten maar ff mailen..
Hey Karsten, ik heb nog een stel poten liggen die ook een laagje nodig hebben, zou mooi zijn als die ook mee konden, mss maken ze er een leuke prijs van? laat me effen weten wat je daar van vindt en wanneer wil jij het spul daar heen brengen??

Grt bob.
 
Laatst bewerkt:
Hey Karsten, ik heb nog een stel poten liggen die ook een laagje nodig hebben, zou mooi zijn als die ook mee konden, mss maken ze er een leuke prijs van? laat me effen weten wat je daar van vindt en wanneer wil jij het spul daar heen brengen??

Grt bob.

Ook buitenpoten?

heb mailcontact met Sander, als ik meer weet hoor je het..
 
Ola Karsten, ik heb misschien ook wel interesse om mijn buitenpootjes te laten coaten. Maandag haal ik een setje grijze Busapoten op en die wil ik zwart laten anodiseren voor mijn fiets. Binnenpootjes waarschijnlijk ook nog zwart of goud. Ik hoor het wel.

Grtz Zieke
 
Terug
Bovenaan Onderaan