Voorvork doorschuiven (caferacer)

wezelmans

Rookie
10 mrt 2015
29
0
Ik heb even een technische vraag mbt het doorsteken van de voorvork.
Mijn Suzuki gs 850 is standaard wat lastig de bocht in te krijgen. Is dat enigszins te verbeteren door de voorvork pakweg 1 a 2 cm door te steken en het front dus wat te verlagen?
 
Zou in principe wel moeten werken (lees over naloop etc). Rechtuit stabiliteit kan wel minder worden.

Check wel even of je veerweg het nog toelaat wat betreft kuipwerk. Dat laatste zal nog wel meevallen met een cafe brommer.
 
Laatst bewerkt:
Nou njente kuip inderdaad dus dat zal het probleem niet zijn ;) Bandenspanning staat goed, banden zijn ook nog voldoende. Ben een beginnende rijder, maar hij is gewoon wat lastiger in de bocht te krijgen voor mijn gevoel (klopt ook wel wanneer ik de reviews lees). Zeker in vergelijking met de cx500 van mijn vriendin (maar das ook een hele andere motor natuurlijk).

Verder vind ik m op minder wegdek ook wel wat dribbelen naar mijn gevoel, maar misschien komt dat puur door de leeftijd van de motor.... in 1980 had je natuurlijk niet het weggedrag van nu.
 
Laatst bewerkt:
Niet meer dan ca 5mm per keer,dat geeft al een flinke verandering *D


Merk je niks van die paar mm,kan gerust een paar cm met deze ouwe fietsen..Grondspeling en invering kwa voorspatterd in de gaten houden.
En dan ook nog de achterkant een paar cm ophogen dan ga je het merken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga gewoon eens 2 cm proberen, echter wat is de beste manier om dat aan te pakken? Voorvork zit volgens mij boven en halverwege vast. Voorzichtig losdraaien en bovenop tikken????

plaatje bij het praatje....

99213ff19fe1f49e7bb17ffc14d8cb71.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ga gewoon eens 2 cm proberen, echter wat is de beste manier om dat aan te pakken? Voorvork zit volgens mij boven en halverwege vast. Voorzichtig losdraaien en bovenop tikken????

:+ Zwaartekracht is je grootste vriend. :X Of vijand in dit geval.

Eerst alles heel erg goed schoonmaken om krasjes te voorkomen, en vaslopen op vuil.
Daarna draai de boutjes losvan de bovenste kroonplaat en 2 boutjes in de onderste balhoofdplaat laat je nog ff klemmen. Beide kanten 1 boutje dus. Die draai je voorzichtig los en dan zakt de motor vanzelf naar beneden. Met wat voor geweld dit gaat hangt af van jouw "sleutelgevoel". :9

Als je te ver doorschiet moet je de motor dus weer optillen. Dit wordt geen gemakkelijke klus zonder een bokje dat de voorkant vrij kan krijgen.
 
:+ Zwaartekracht is je grootste vriend. :X Of vijand in dit geval.

Eerst alles heel erg goed schoonmaken om krasjes te voorkomen, en vaslopen op vuil.
Daarna draai de boutjes losvan de bovenste kroonplaat en 2 boutjes in de onderste balhoofdplaat laat je nog ff klemmen. Beide kanten 1 boutje dus. Die draai je voorzichtig los en dan zakt de motor vanzelf naar beneden. Met wat voor geweld dit gaat hangt af van jouw "sleutelgevoel". :9

Als je te ver doorschiet moet je de motor dus weer optillen. Dit wordt geen gemakkelijke klus zonder een bokje dat de voorkant vrij kan krijgen.

Hmmmm dat wordt nog een spannende dan..... :X
 
Je moet het zelf weten,maar 2cm doorzakken is veel wanneer je het in één stap doet.
Ik denk dat je beter kleinere stapjes kunt doen en telkens gaan rijden,voelen of je verschil merkt.Als de motor nerveus wordt ga je weer een stapje terug,gewoon proberen.
 
Denk niet dat zo'n 850 zomaar nerveus wordt
Zou een paar goeie schokbrekers zoeken , deze zien er een beetje fietspomp achtig uit

Idd, als die schokbrekers nog nooit vervangen zijn of ze zijn slap van zichzelf, zakt de hele fiets van achter "te" ver in. Dat is het zelfde als de voorkant omhoog brengen......de verkeerde kant op dus. :Y
Denk dat je daar idd beter aandoet om daar eens naar te kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan