Voorvork dop loshalen 350f?

Gais

MF veteraan
11 jun 2001
4.762
1
Hilversum
Wil morgenochtend even twee gaatjes boren in de doppen van mijn voorvork, dan kan ik mijn "nieuwe" clip-ons monteren.
Maar nu ben ik die dingen lekker los aan het draaien, gaat het opeens steeds zwaarder totdat ik een tik hoor en de dop iets terugspringt. Ik ben bang dat er iets met het schroefdraad is, maar de andere kant is precies hetzelfde probleem -O-

Zie ik iets over het hoofd of ben ik gewoon de lul?
 
Is het niet de moer die de veer tegenhoud die je meegedraait heb?

f8.gif


dus nummer 1 die op nummer 9 hoort?
 
Had ik ook verleden week :D
Ben ook gaan schroeven aan die doppen, zonder eerst in een boekje te kijken hoe zo´n voorvork in elkaar zit.
Maar die doppen houden ook de veren in de voorvork tegen. Dus als je zo´n dop eraf draait, zal hij eraf springen omdat er iets spanning staat op de veren. Probeer de dop maar eens helemaal los te draaien en dan op de voorkant van de motor te drukken, zul je zien dat je ineens een lowrider hebt :+

Moet je de motor wel op de bok hebben staan, niet op de zijstandaard want dan donderd het om *D (tja.. beetje stom van mij, maar ik weet 1 ding: ben goed in cb´s opvangen 8-) )

Ik kon overigens de veren gewoon weer met mn duimpje terugduwen en de doppen er weer opschroeven.

edit: al reeds twee antwoorders voor mij..
 
Ik zat ook al te kijken in mijn manual, maar die is een beetje onduidelijk. Had het voorwiel al iets omhoog gezet omdat ik bang was dat anders mijn voorkant helemaal in zou zakken en de olie eruit zou spuiten.
Ga de tip van cb400man even proberen.
 
Gelukt *O*

Nog even een off-topic vraagje, passen 400f zuigers in een 350 blok? Aangezien er een revisie aankomt zou ik gelijk voor net dat beetje extra kunnen gaan.
 
ja dat past

heb een compleet spulletje staan
Cilinderblok met zuigers? Daarvoor moet zeker de koppakking en cilinderkop ook aangepast worden?

En hoeveel kost het, als ik het kan missen zou ik dat graag alvast van je overnemen. Moet nog even kijken hoe ik het precies ga doen, ga niet weer mijn enige rijdende motor uit elkaar halen _O-
 
compleet spulletje :Y

compleet blok met diverse nieuwe onderdelen zoals

zuigerveren pakkingen keerringen nokkenasketting-spanner en gelijder

en dynamo en ontstekings deksel contactpunten en condensators

moet nog wel iets meer aan gebeuren als alleen de cilinder boren
 
Laatst bewerkt:
Cilinderblok met zuigers? Daarvoor moet zeker de koppakking en cilinderkop ook aangepast worden?

En hoeveel kost het, als ik het kan missen zou ik dat graag alvast van je overnemen. Moet nog even kijken hoe ik het precies ga doen, ga niet weer mijn enige rijdende motor uit elkaar halen _O-

Geen momment over twijfelen.(kan natuurlijk niet in je beurs kijken)
Het lijkt een hoop geld, maar je hebt zoveel plezier van een perfect lopend blok :Y

Je koopt ook nog eens een blok bij de hofleverancier *O* O-)
 
Gaatjes boren is ook gelukt had alleen geen tijd meer om te tappen, moet ik thuis nog even doen. (als ik beter ben :( )

Geen momment over twijfelen.(kan natuurlijk niet in je beurs kijken)
Het lijkt een hoop geld, maar je hebt zoveel plezier van een perfect lopend blok :Y

Je koopt ook nog eens een blok bij de hofleverancier *O* O-)
Ik weet het maar heb op dit moment het geld er niet voor (nadeel van nog op school zitten) en ik doe graag zoveel mogelijk zelf. Was eigenlijk van plan om over ongeveer anderhalf jaar (25kw gedoe) voor een opgeboord 400 blok te gaan.
Jammer genoeg heeft mijn huidige blok nu al wat aandacht nodig, schroefgaten in mijn kop repareren en lager uitgaande as. Maar als dit blok dan zover uit elkaar ligt kan ik hem beter helemaal in orde maken. Ben dus nog wat dingen aan het afwegen.

Nu ik eraan denk, misschien kan cb400man nog wel een donorblokje gebruiken zodat ik wat korting krijg :+ Pas 29.000km gelopen O-) (volgens de teller :P )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan