voorvork gpx600r vraagjes en meer kleine dingetjes

dopey85

MF veteraan
15 aug 2007
55.836
800
Eindhoven (Noord Brabant)
ik heb net een nieuwe motor gekocht(voor mijn een nieuwe :P )

het is een gpx600r import.(mijlenteller enzo)
nu is het volgende, mijn voorvork is lek aan de rechterkant waar ook het anti-duik systeem aan vast zit.
nu wil ik dus de keringen vervangen en eigenlijk ook meteen die anti-duik er af.
is die makkelijk te maken er af halen en ander plaatje er voor??
en weet iemand een goedkope monteur/garage die dit kan want heb slechte ervaring met zelf doen.(andere motor naar 50 k m weer lek:P)

verder ga ik de achterlichten inkorten want zitten van die verbreders op, ziet er nie uit.
en heeft iemand nog de Europese voor lichten liggen??
want passen denk ik wel op die van mijne aansluiting ziet het zelfde er uit.

dus dit moet er eigenlijk gebeuren aan mijn motor nog>> voorvork veranderen + anderen voor knippers er op.

kan iemand mijn meer vertellen??
 
werkt dat niet met een aftakking van je remdruk? dat zodra je remt de demping stukken hoger is?
Dan mag het toch geen problemen geven in een bocht :?
Mijn gpz had 3 standen en deze zette ik op stand 1.
In stand 3 sloeg het stuur uit je handen als je hard remde op een slecht wegdek.
 
nah, die is ook al bijna voorbij, als hij martell eens heeft gesproken is ie vast net zo overtuigd als ik dat was...


:P

of was het nu áfgetuigd... mijn geheugen is sinds mijn bezoek aan martell nogal afgetakeld.....


:+
 
Laatst bewerkt:
even nog op mijn vorige monteur grootkaalnix terug te vallen :P
ik weet dat mijn poten niet goed waren en daardoor ook eigenlijk meteen weer lek waren.
niks dus over hoe jij gewerkt hebt aan mijn motor, maar wilde ook graag van mijn antiduik af bij deze motor.

hoop niet dat ik tegen je haren in heb gestreken :P
 
Laatst bewerkt:
vering wordt te hard naar mijn idee en daardoor ligt het niet fijn in bochten en zo. maar kan best aan mijn liggen.


Nu heb ik nog nooit met een anti-duik systeem gereden..maar..
Maar het anti-duik systeem wordt alleen geactiveerd door remmen...
Remmen = anti duik =hardere vering.... toch ???

Als we dan last hebben van een "te harde vering" in de bocht.. wil dat zeggen dat we in de bocht aan het remmen zijn ?!?!?!?!

maw... hebben we ons geen verkeerde rijstijl aangemeten en zijn wegewoon " te laat "klaar met de dingen die we voor de bocht moesten doen ?!?!?!?!

of denk ik daar nu te makkelijk over?
 
Nu heb ik nog nooit met een anti-duik systeem gereden..maar..
Maar het anti-duik systeem wordt alleen geactiveerd door remmen...
Remmen = anti duik =hardere vering.... toch ???

Als we dan last hebben van een "te harde vering" in de bocht.. wil dat zeggen dat we in de bocht aan het remmen zijn ?!?!?!?!

maw... hebben we ons geen verkeerde rijstijl aangemeten en zijn wegewoon " te laat "klaar met de dingen die we voor de bocht moesten doen ?!?!?!?!

of denk ik daar nu te makkelijk over?


uhm, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. :+

echter, antiduik zit op maar 1 van de 2 poten en word door, inderdaad, het remlicht geactiveerd.
een electromagneet-klep sluit dan waardoor het gat in de oliedemper veel kleiner wordt.

in mijn optiek is de demping van de poten dus a-symetrisch, in de perfecte wereld waarbij de voorvork superstijf zou zijn zou je daar niks van moeten merken... echter.... kan het natuurlijk zo zijn dat de boel wat gaat wringen...

bovendien, de magneetklep was dermate ge-oxideerd dat ik me niet kan voorstellen dat deze nog functioneerde...

wat ik me wel afvraag ivo:
zwalk ie nog steeds zo boven de 90 als laatst? of is dat nu over?
als dat niet over is moet er echt ergens anders speling zitten oid....
 
Laatst bewerkt:
nee hij zwalkt niet meer heb 200 al gereden :P maar merk wel dat mijn voorband zo slecht is :P
martell heeft al een neiuwe bestelt


hehe, denk je wel aan je rijbewijs ;)

doe maar ff rustig aan als je nog op dat gare rubbertje rondrijdt, en ook de eerste kilometers met de nieuwe kan ff gladjes zijn :)

maar fijn om te horen dat de gewiebel over is *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan