voorvork inkorten of voorkant verlagen, hoe..?

mario2012

Die hard MF'er
17 okt 2009
783
3
Bleiswijk
Ik wil de voorkant van mijn diversion een centimeter of twee verlagen. Ik wil ook zelf kroonplaten gaan frezen. Kan ik de boven kant van mijn voorvorkpoten afslijpen of is er een andere manier ? :?

Ik kan ook in mijn bovenste kroonplaat een soort diepere uitsapring maken zodat de poten er dieper inkomen. Of althans dat had ik in gedachten. Iemand ideeen ?
 
ik denk [ weet ik niet zeker ] dat afslijpen niet de beste oplossing is :N

je kunt het proberen _O-

zorg dan wel dat je de kliko in de buurt hebt :Y
 
Misschien een optie om er korte poten in te doen, of idd de poten 2cm dieper door je kroonplaat laten komen indien mogelijk.
 
Dat zat ik ook al te denken ratz. Soort uitstekende proppen op de kroonplaat frezen zodat aan de onderkant de gaten waar de poten in gaan dieper kunnen. Kan ik het altijd weer opvullen met een ring of zo. En mijn kroonplaten weer wat mooier... Iemand enig idee wat voor soort alu je hier het beste voor kunt gebruiken ? En nee, ik heb nog nooit van naloop gehoord,zappa. :?
 
Is het al vrijdag?

@ topicstarter: ik krijg het idee dat je niet weet waar je mee bezig bent.... Ga eerst eens informeren bij iemand die dat wel weet.

Vorkpoten inkorten? Hoe wil je de doppen er dan weer opkrijgen, of vijl je er even schroefdraad in?
En m.b.t. naloop: gebruik de zoekfunctie. Kijk maar eens wat voor effect naloop heeft op de rij-eigenschappen.
 
ik kan je vertellen dat bij een divje je zonder veel problemen de pootjes kunt doorsteken zonder al te veel nadelige effecten te krijgen...

het enigste wat in de weg zit is je stuur...

verder begrijp ik niet zoveel van het proppen etc verhaal...
en zou ik inderdaad willen adviseren eerst ff in te lezen op hoe een voorvork werkt etc etc...

als je met de suggestie komt hem af te slijpen snap je duidelijk niet hoe hij in elkaar zit... ;)


goed, constructieve tips:
als je een kroonplaat gaat maken, hou dan de maten aan van de originele kroonplaat, m.b.t. de gaten van de vorkpoten en de stuurpen... stuurbevestiging etc in niet zo relevant, daarmee kan je doen wat je mooi vindt dan..

je kunt je vorkpoten doorsteken, maar let op dat je onderpoten niet tegen het t-stuk komt bij maximaal inveren, de div heeft namelijk erg "comfy" veren... tyrap om de binnepoot en een stukkie drempels rijden en je ziet direct to hoever je veilig kunt gaan...

ooh de voorvork van het oude type fzr lijkt qua maten erg veel op de div. wellicht kkun je in die hoek kijken voor wat inspiratie....
 
Help zo iemand, ipv af te zeiken! En als ik lees wat z'n beroep is, vraag ik me af of hij wel hulp nodig is.... En die 2cm laten zakken heeft waarschijnlijk een positieve invloed op het stuurgedrag. Een Diversion heeft waarschijnlijk een naloop en balhoofdhoek waar een sjopper jaloers op is. En als iemand kortere "dogbones" roept voor de zoveelste streetfighter, wordt iedereen jaloers o.i.d. terwijl dat hetzelfde resultaat heeft (alleen de rijhoogte is wat anders..) En slijpen gaat natuurlijk ook. Niet op een slijpmachine van de Aldi of met een haakse slijper uit de hand. Maar ik vermoed dat betrokkene de beschikking heeft over een professionele slijpbank en dat gaat denk ik wel (tenminste.. de meeste krukassen worden ook geslepen...)
 
Help zo iemand, ipv af te zeiken! En als ik lees wat z'n beroep is, vraag ik me af of hij wel hulp nodig is.... En die 2cm laten zakken heeft waarschijnlijk een positieve invloed op het stuurgedrag. Een Diversion heeft waarschijnlijk een naloop en balhoofdhoek waar een sjopper jaloers op is. En als iemand kortere "dogbones" roept voor de zoveelste streetfighter, wordt iedereen jaloers o.i.d. terwijl dat hetzelfde resultaat heeft (alleen de rijhoogte is wat anders..) En slijpen gaat natuurlijk ook. Niet op een slijpmachine van de Aldi of met een haakse slijper uit de hand. Maar ik vermoed dat betrokkene de beschikking heeft over een professionele slijpbank en dat gaat denk ik wel (tenminste.. de meeste krukassen worden ook geslepen...)

doe ik ook?

maargoed niet iedere cnc leegdraaier heeft evenveel kennis van zaken.

aangezien wij niet weten of hij cnc leegdraaier is of aanenkelstuks doet of welke variant dan ook... kunnen we alleen adviseren op basis van de info die we krijgen...


verder heb je gelijk over de stuureigenschappen van de div, ik heb em zelf ook, en ook doorgestoken die voorpoeten :)
 
Zou je effe een foto kunnen maken van je stuur? Ik weet niet of bij het doorsteken van je voorvork je stuur in de weg zit.
Bij mij heb ik de doorsteek ook vergroot. Met doorsteek bedoel ik dat je de voorpoten verder door de kroonplaat laat steken. Ik heb het bij de mijne ook gedaan en dit voel je snel. 2 cm is al snel te veel. Mocht het stuur in de weg zitten dan kun je kiezen om kortere dogbones te plaatsen zodat de achterkant wat meer omhoog komt en je het zelfde effect krijgt.

Hier een voorbeeld van mijn doorsteek:

full
 
doe ik ook?

maargoed niet iedere cnc leegdraaier heeft evenveel kennis van zaken.

aangezien wij niet weten of hij cnc leegdraaier is of aanenkelstuks doet of welke variant dan ook... kunnen we alleen adviseren op basis van de info die we krijgen...


verder heb je gelijk over de stuureigenschappen van de div, ik heb em zelf ook, en ook doorgestoken die voorpoeten


Je was me net even voor met reageren...
 
Ik ben 17 jaar cnc frezer/draaier en kan werken met fanuc en haidenhain en heb alles gemaakt van kunstof tot titanium dus over mijn kennis van zaken hoeven niet te te discuseren. Maar het lijkt me alleen dat er al mensen voor mij zijn geweest die hun voorkant hebben willen verlagen in dit streetfighter topic dacht ik zo. Dus als ik voorstel om de poten af te slijpen was dit de korte uitleg maar dat daar wel wat meer bij komt kijken snapt deze jongen heel goed. Maar toch bedankt voor jullie bezorgheid jongens. :}

Goeie foto baasm, ik denk dat dat inderdaad de beste oplossing is. :Y Ga ook mooie risertjes maken met recht stuurtje dus zo kan ik eventuele hoogte problemen oplossen.

Ga binnenkort de voorkant uit elkaar schroeven en alles opmeten en met SolidWorks even wat proefjes tekenen. Misschien meteen de poten centimetertje of mis wel twee verder uit elkaar. :Y

Paar mooie extra alu verstevigingen halverwege waar de lampjes aan komen. Word wel wat denk ik zo. 8-)

Iemand enig idee waar ik losse indicatie lampjes kan scoren, die je ergens in kunt schroeven of wat ? Die wil ik meteen in de kroonplaat verwerken.

Laterzzzz
 
Deze week trouwens eerst mijn lelijke 2in2 uilaatbochten samen laten smelten tot een vier in 1 en mijn homemade demper daarnaar toe zien te fabriceren met rvs lasbochtjes en pijp. Word ook nog een klus want de demper komt zowat tegen de kont en zal behoorlijke bochtjens moeten gaan maken om bij het aansluitpunt te kunnen komen.

Ik zal wat piccies maken.
 
Zoiets zal de demper (nou demper.... ) moeten gaan komen. En jullie zien dat ik nog genoeg te doen heb voor het een fightertje is..
full
 
De poten zitten nu vastgeschroeft aan bovenkant maar die kan ik met de nieuwe platen natuurlijk rondom klemmen zoals bij jou.
 
Ai dat wordt em niet nee. Met andere kroonplaat moet het lukken ja.
Suc6 :W
 
Diversions sturen toch wel redelijk lekker?

Als je ander stuurgedrag/wegligging ed wil moet je denk ook naar andere binnenveren.

Of idd ander setje voorpootjes erin. moet voor jou niet moeilijk zijn :P
Dan meteen achter ook andere veer/demping, om het compleet te maken!


succes iig

~[edit] ben wel benieuwd wat je vna je kroonplaat gaat maken!!!! voor het mooie onder dus t stuk en boven doen! past beter bij mekaar
!~[edit]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan