voorvork keering vervangen kawa z750

Laterz23

MF'er
21 mei 2020
45
4
Goededag mede rijders,

Ik heb sinds 1.5 maand een kawa z750 uit 2008 en sinds vrijdag mijn rijbewijsšŸ˜.

Toen ik hem heb gekocht heb ik alles nagekeken, ook de voorvork keerringen.

Maar nu ik 2 dagen gereden heb lekt de linker voorvork behoorlijk, als ik hem neer zet zie ik wat voorvork olie op de grond..

Ik wil dus de keerringen vervangen maar om het voorwiel los te krijgen heb je (zie foto) deze dop nodig, hoe heet zo Ć©Ć©n?

Ik heb behoorlijk wat gesleuteld en ik denk dat het wel moet lukken, maar als er iemand in de omgeving van Veenendaal woont die mij wil helpen voor de zekerheid hoor ik dat graag.

De dealer vraagt rond de 150 euro, kan ik momenteel even niet missenšŸ˜…

Zelf doen ben ik als ik het zo zie rond de 20/30ā‚¬ kwijt.


Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200802-110702_YouTube.jpg
    Screenshot_20200802-110702_YouTube.jpg
    174,5 KB · Weergaven: 35
Sludge? Het is geen brik uit 1980 :z


Er staat ook een voorgeschreven hoeveelheid voor. Tuurlijk meten is beter maar als je secuur bent dan is dit nog altijd beter dan met een half leeggelekte poot rijden.

Heren er zijn altijd mensen die het beter weten, als je dingen perfect wilt doen moet je de knowhow, tijd en gereedschap hebben. Dan maak je de drempel te hoog voor zo'n iemand om het even te doen. Volgens het WPH is dit gewoon een prima methode en dan weet ik zeker dat TS een stuk beter rondrijdt.

@TS ik wens je veel rijplezier en veilige KM's met je Z750 :]
Ik trek vorkjes van 2jaar oude motoren uit elkaar en daar ligt gewoon troep onderin de onderpoot wat je er niet uitspoelt :z:z
 
Terug
Bovenaan Onderaan