Ik denk dat de glijbus dat niet goed vindtVaak is de rand boven de keerring gecorrodeerd.
Dan is het hoe harder je trekt, hoe vaster hij gaat zitten.
Maak de rand van de poot boven de keerring goed schoon.
Ook handig om de binnenpoot er uit te halen, dan kun je met een hefboom
(schroevendraaier o.i.d.) de keerring omhoog wrikken.
Écht warm stoken. Voordat je warmte in zo'n alu poot hebt ben je wel ff verder.
In het kader van beter dubbel checken: Zit stiekem het veertje er nog in (helemaal vastgerot)?
Vaak is de rand boven de keerring gecorrodeerd.
Dan is het hoe harder je trekt, hoe vaster hij gaat zitten.
Maak de rand van de poot boven de keerring goed schoon.
Ook handig om de binnenpoot er uit te halen, dan kun je met een hefboom
(schroevendraaier o.i.d.) de keerring omhoog wrikken.
Kan dat dan de binnenpoot verwijderen zonder de keerring er uit te halen?
Kan dat dan de binnenpoot verwijderen zonder de keerring er uit te halen?
hoeveel vriendinnen heb jij?
In het kader van beter dubbel checken: Zit stiekem het veertje er nog in (helemaal vastgerot)?
Als je de binnenvork er uit krijgt zonder de keerringen er uit te krijgen heb je bij de sevenfifty meteen een andere poot nodig
Naar ik aanneem heb je de olie en de veer er al wel uit? Als dat het geval is is het inderdaad de borgveer er uithalen en de binnenpoot uit de buitenpoot halen door deze er in slagen uit te halen (niet de meest elegante methode) als dat echt niet werkt zou ik beginnen met de rommel van de bovenkant van de keerring te peuteren met een miezerig klein schroevendraaiertje en heel voorzichtig ook nog om geen krassen oid te maken.
mvg
db
Als je de poot goed warmstookt gaat de keerring vanzelf wel smelten als deze van kunststof is.
Kolere....die was écht aan vervanging toe.Maar zonder gein; het spul kan soms zeer vast zitten.
Wat voor gereedschap heb je gebruikt om de demper(stang) tegen te houden, toen je de binnendemper er uit haalde?
Voor mij nuttig om te weten omdat ik al over gereedschap beschik voor Suzuki, Yamaha en Kawasaki, maar nog niet voor Honda.
Hèhè!Nee die was er redelijk snel uit.Uiteraard heb ik met "slagen" de poot eruit proberen te trekken. Normaal moet dat voldoende zijn, maar deze zat echt goed vast.Dat heb ik uiteindelijk gedaan, ik heb een profi sticker verwijder föhn gebruikt en de poot écht goed warm gestookt. Warm dat je de poot niet meer in je handen wil hebben.
De keerring begon te smelten en uiteindelijk heb ik de keerring met een schroevendraaier uit weten de pulken.
Daarmee was het probleem niet opgelost. De ring die er onderzit; de glijbuis zat helemaal vast, daarom kwam de keerring er ook niet uit.
Na veel beuken en een keer of 3x opnieuw goed warmstoken kwam de ring er dan eindelijk uit.
De ringen (in de onderpoot en onderop de stalenpoot) zijn goed beschadigd, die zal ik dus moeten vervangen.
En op de foto zie je in welke staat de keerring eruit kwam.
[afbeelding]
Ook geen inbusdop of zo?Ik heb geen problemen gehad met het los krijgen van de imbus aan de onderkant, gelukkig!
Ik heb daar ook geen speciaal gereedschap voor (gebruikt).