Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een setje (2* dus) voor mijn cb kost 21 eurom'n vader heeft een ktm (lc4 640 enduro) en bij hem lekt er dus ook olie uit de pootjes, en hij wil ze dus repareren, maar nou vroeg hij zich af hoe het kan komen dat ze gaan lekken, en hoe duur is een compleet keerringsetje?
m'n vader heeft een ktm (lc4 640 enduro) en bij hem lekt er dus ook olie uit de pootjes, en hij wil ze dus repareren, maar nou vroeg hij zich af hoe het kan komen dat ze gaan lekken, en hoe duur is een compleet keerringsetje?
i.v.m. licht rijbewijs rij ik honda xr250r, maar voornamelijk op de weg, iemand tips toevallig voor een stuggere vering?dikkere olie ofzo?deze vering is standaart namelijk nogal slap..........
Misschien een set andere veren voor je motor?
Dikkere olie helpt ook wel
ja andere set dacht ik ook aan, en die zijn geloof ik niet eens zo heel duur....
maar moet ff kijken hoe het verder zit met mijn budget laat maar zeggen
Ik heb het zelf ook een paar keer gedaan en is mee één keer misgegaan. Bij het over de poot schuiven van de nieuwe keering moet je over de rand waar het glijlager aan de onderzijde van de binnenpoot inligt. Deze rand is doorgaans niet netjes afgebraamd of van een facetje voorzien. Het beste kun je een plastic zakje of zoiets over de binnenpoot doen en hierover de keerring schuiven, op die manier beschermt het plastic de scherpe kanten, waardoor je het kunststof aanlegvlakje van de keering niet beschadigt.
de vork van een xr250r zit iets anders in elkaar, zie de toegevoede plaatjes, daar zie je een soort inbus inzitten, die moet je tegenhouden met een speciaal gereedschap, dan kun je de bout onderaan de vork losdraaien, vervolgens trek je de delen los.....
eeej john!
ik zit er al een poosje over na te denken om zelf de keerringen te vervangen of ze laten vervangen, maarre ik denk dat ik zo wel een aardig eind kom, hier in de buurt wonen ook wat mensen die er verstand van hebben dus mocht ik vastlopen dan kan ik altijd hulp vragen.....
die fotos maken een hoop duidelijk, want ik wist nooit exact hoe een voorvork in elkaar zat!
i.v.m. licht rijbewijs rij ik honda xr250r, maar voornamelijk op de weg, iemand tips toevallig voor een stuggere vering?dikkere olie ofzo?deze vering is standaart namelijk nogal slap..........
thnx anyway.......sjoerd
Je kan in de handel stuggere veren halen, maar wat ik zelf bij de mijne heb gedaan is gewoon wat meer olie erin doen dan het werkplaats boek vermeld. Wel opletten dat je er weer niet te veel in doet, want dat vinden ze ook weer niet zo fijn. Is niet helemaal zoals het moet. Stuggere veren zijn beter, maar voor een low-budget is dit een uitstekende oplossing