voorvork keringen

griekspoor

MF'er
30 dec 2001
55
0
nieuw-vennep
Aan welk bedrag moet ik denken als ik bij de garage
mijn voorvork keringen laat vervangen bij mijn gsx-r uit 1998. Uit een kant gutst het er uit als ik hem inveer.
 
Is het een upside down vork?

zoja, moet heel je poot uitelkaar. voor een monteur ongeveer 4uur werk. (schat ik :) )

misschien moet je eerst vragen of je je kuip zelf kan verwijderen, scheelt weer tijd.
 
Ik heb geen idee wat van voorvork er op zit.

Ik hoop eigenlijk dat het niet zo veel werk is want de kleppen moeten ook gesteld worden dus dan mag ik wel gaan sparen.

Dat ze lekken is dat overigens algemene slijtage (de motor heeft 24.000 gelopen).
 
Toch dan maar eens een echte motor gaan kopen. (Kut Suzuki's)

Bij mij slijten ze niet zo snel hoor.

Spannend verhaal maar das gelul.(nee ik ben geen yamaha hater want ik heb ongveer alle japanse merken al gehad) Dat slijten komt gewoon door de leeftijd en de belasting.Bij een crossmotor vervang je ze ongeveer om het half jaar.En je moet niet ergens over praten als je er geen verstand van heb.

best leuke wheely maar hij is puur op vermogen.:p

Bijlage: 6 boven.jpg
 
Laatst bewerkt:
Spannend verhaal maar das gelul.(nee ik ben geen yamaha hater want ik heb ongveer alle japanse merken al gehad) Dat slijten komt gewoon door de leeftijd en de belasting.Bij een crossmotor vervang je ze ongeveer om het half jaar.En je moet niet ergens over praten als je er geen verstand van heb.

best leuke wheely maar hij is puur op vermogen.:p

Ik probeerde vriendelijk te blijven, maar wie heeft er nu geen verstand van???

Als bij al jouw motoren je keerringen vervangen moeten na 24.000 km doe je toch echt iets verkeerd vriend.

Heb ook meerdere merken gereden, maar mijn keerringen blijven gewoon zitten en lekken niet.
Ook niet met wheelie's en stoppie's.
Dus droom lekker verder, enne, ik heb er zo weinig verstand van, dat als het nodig mocht zijn om ze te vervangen, ik ze zelf wel vervang.
En breng me motor ook niet weg om kleppen te stellen, als je een beetje verstand heb van techniek dan doe je dat toch zelf.
Maar je zal er wel geen verstand van hebben, anders bleven die keerringen wel langer heel.

MZZL })
 
Lekke keringen krijg je inderdaad door het niet schoonmaken van de binnenpoten en/of het lang achtereen stilstaan wat een nog veel groter invloed heeft op de levensduur van de keerring.
Als je handig bent kun je dat zelf en anders maar niet. Als je de binnenpoot beschadigt dan heb je zo weer lek.
Klepspeling is ook niet zo moeilijk. TIP: Koop een werkplaatshandboek voor 30 euro en doe alles zelf.

Suc6.
 
Ik probeerde vriendelijk te blijven, maar wie heeft er nu geen verstand van???

Als bij al jouw motoren je keerringen vervangen moeten na 24.000 km doe je toch echt iets verkeerd vriend.

Heb ook meerdere merken gereden, maar mijn keerringen blijven gewoon zitten en lekken niet.
Ook niet met wheelie's en stoppie's.
Dus droom lekker verder, enne, ik heb er zo weinig verstand van, dat als het nodig mocht zijn om ze te vervangen, ik ze zelf wel vervang.
En breng me motor ook niet weg om kleppen te stellen, als je een beetje verstand heb van techniek dan doe je dat toch zelf.
Maar je zal er wel geen verstand van hebben, anders bleven die keerringen wel langer heel.

MZZL })

Zij ik dat het aan de kilometer stand lag??? Nee Heeft puur met leeftijd te maken en belasting.
 
Zij ik dat het aan de kilometer stand lag??? Nee Heeft puur met leeftijd te maken en belasting.


ehh, jij niet, maar hij wel.

En hij heeft het over een GSXR, jij waarschijnlijk over een crosser??

Op zondag 24 maart 2002 16:41 schreef griekspoor het volgende:
Dat ze lekken is dat overigens algemene slijtage (de motor heeft 24.000 gelopen).


 
Laatst bewerkt:
Aan welk bedrag moet ik denken als ik bij de garage
mijn voorvork keringen laat vervangen bij mijn gsx-r uit 1998. Uit een kant gutst het er uit als ik hem inveer.

Gewoon zelf doen. Valt best mee hoor. Wat kosten nou een paar keerringen. Paar €€€ en een paar uurtjes werk en voíla. Scheuren maar weer.
Ik heb geen idee wat van voorvork er op zit.
Maarre...tja, als je zelf
idiot.gif
al niet kan zien welke voorvork je hebt :? zoals je zegt dan kan je het misschien toch maar beter laten doen.

Suck 6
 
Laatst bewerkt:
Binnenin zitten (bij mij dan, non-UPSD),
lange doorlopende stang, afstandsbus, grote veer, wat olie en nog wat spulletjes...
Ik weet het ook niet allemaal precies maar toen ik begonnen ben met mijn vorkpootdop eraf te halen, heb ik eerst de veervoorspanning naar zo laag mogelijk gedraaid (kheb ervaring met dingen met een veer en iets hard richting mijn hoofd gaan |( ).
Toen de dop eraf gedraaid, carro-ring eruit, afstandsbus eruit... (om dan verder te gaan moet ik: )de inbus-bout aan de onderkant van de poot eruitdraaien en dan kan het hele binnenwerk eruit, maar dat zal denk ik wel een beetje geklieder worden :) :)

Ook op die fiches-site staat wel hoe de vorken in elkaar zitten.
 
Heeft m.i. nix te maken met slijtage. Het kan steenslag zijn, ofeen vliegje wat op je vork is blijven plakken..

Bij mij te lang gew8, en mijn blokken moesten ook ff vervangen worden.. Ik moest toen geloof ik 400€ betalen, maar dat was ook de blokken achter en een BT020 achter...

Ik zou op zo'n 100-150 euro rekenen, maar bel je dealer en vraag het is misschien een betere oplossing :P
 
Op zondag 24 maart 2002 20:23 schreef Gizzmo13 het volgende:Ik probeerde vriendelijk te blijven, maar wie heeft er nu geen verstand van???

Als bij al jouw motoren je keerringen vervangen moeten na 24.000 km doe je toch echt iets verkeerd vriend.
WROM?
als je pech hebt is het heel snel gebeurd...

steenslag, opgedroogde insecten whatever, en je hebt zo een lekkage...
 
WROM?
als je pech hebt is het heel snel gebeurd...

steenslag, opgedroogde insecten whatever, en je hebt zo een lekkage...
:^

bij mij is er ook al 1 vervangen......

en ik doe niks verkeerd :) :?

ps als je met een R1 geen wheely kan maken, kun je het nergens mee...23ste geprobeerd, en gaat vanzelf, hoef je niks voor te kennen. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan