Robinjo
MF veteraan
Ik wil de voorvork in mijn Martin korter hebben, door de kroonplaat steken kan maar een heel klein beetje dan zit hij tegen het stuur aan dus wil ik de effectieve lengte wat minder hebben, hij staat naar mijn zin teveel achterover, de motor is hoog en stuurt zwaar in, ook vanwege het 19" wiel, stabiliteit is uitstekend dat dan weer wel
Is een motor uit '81 met speciaal frame en werd voor meerderetypes gebruikt dus misschien heeft de Z900 voorvork meer lengte als die van bijvoorbeeld een CB900.
Standaard niet USD voorvork van 36 mm diameter , heb ook nog ruim 6 cm over tot de onderste kroonplaat als de complete veerweg is gebruikt.
Zit aan 2 cm lager te denken dan blijft er alsnog 130 mm totale veerweg over, wat zou er gebeuren als ik 2 cm van de binnenveer afhaal? Of beter nog de eventuele spacer.
Of moet dan de binnenpoot ook ingekort worden?
nu: negatieve veerweg 35 mm, vork ook 35 mm ingeveerd dus 115 mm veerweg over.
veer ingekort: negatieve veerweg nog steeds 35 mm(toch?) maar voorvork steekt 2 cm extra dus 150-55=95mm veerweg?
Er zitten ook aftermarket afdichtdoppen op waarmee je de vork een beetje luchtondersteuning kan geven, momenteel zit er geen lucht in anders zou hij nog hoger worden, heb nu een negatieve veerweg van zo'n 35 mm met lucht erbij zou dat minder worden denk ik???
Is een motor uit '81 met speciaal frame en werd voor meerderetypes gebruikt dus misschien heeft de Z900 voorvork meer lengte als die van bijvoorbeeld een CB900.
Standaard niet USD voorvork van 36 mm diameter , heb ook nog ruim 6 cm over tot de onderste kroonplaat als de complete veerweg is gebruikt.
Zit aan 2 cm lager te denken dan blijft er alsnog 130 mm totale veerweg over, wat zou er gebeuren als ik 2 cm van de binnenveer afhaal? Of beter nog de eventuele spacer.
Of moet dan de binnenpoot ook ingekort worden?
nu: negatieve veerweg 35 mm, vork ook 35 mm ingeveerd dus 115 mm veerweg over.
veer ingekort: negatieve veerweg nog steeds 35 mm(toch?) maar voorvork steekt 2 cm extra dus 150-55=95mm veerweg?
Er zitten ook aftermarket afdichtdoppen op waarmee je de vork een beetje luchtondersteuning kan geven, momenteel zit er geen lucht in anders zou hij nog hoger worden, heb nu een negatieve veerweg van zo'n 35 mm met lucht erbij zou dat minder worden denk ik???