voorvork krom of niet

ronald123456789

Die hard MF'er
29 aug 2005
338
0
hallo iedereen iki heb een tijdje geleden het asvalt _O- _O- van dicht bij bekeken en nou weet ik niet of mijn voorvork krom is hoe kan je dit opmeten

het gaat om een honda cbr 600f bj 95 :] :] :] :]

Bijlage: cbr.jpg
 
Probeer de vering voor helemaal in de vering te krijgen.
Beter is poot voor poot volledig in te veren.
Nog beter is demonteren van de vorken en rol de poot over twee geleiders en kijk of er iets in zit.

Zit er iets in? Ad van der Boomen in Neunen. de richt expert.
 
Precies wat Groen zegt kun je doen, als hij goed in en uitveert dan zou het kunnen zijn dat je poten gewoon recht zijn.
Wat je ook kunt doen is een 'echte' rechte weg opzoeken en zonder handen je motor laten uitrollen. Als hij een bepaalde richting op zoekt dan kan het zijn dat ze krom zijn.

Kijk ook even of je wiel wel rechtstaat met het stuur en de richting waar je heen wil sturen.
Dus als je rechtdoor rijdt of je je stuur niet ietsje meer naar rechts of links staat.

Mocht je stuur anders staan dan recht vooruit dan kan het ook zijn dat een van je poten gedraaid zit.
Dan moet je motor voor opbokken en je bouten van de vork (waarmee hij geklemt zit) losdraaien en even met het wiel flink naar rechts en links bewegen.
Als hij gedraaid zit kan het zijn dat hij na dat gehannes van links en recht weer in de juiste positie springt.

Misschien is dat er aan de hand en kun je het zo oplossen, blijft hij daarna nog steeds dezelfde richting opzoeken zonder handen dan zou ik er naar laten kijken.

Succes.
 
Wat je ook kunt doen is een 'echte' rechte weg opzoeken en zonder handen je motor laten uitrollen. Als hij een bepaalde richting op zoekt dan kan het zijn dat ze krom zijn.


Bij een heel ietsie pietsie krom gaat ie echt recht uit.
 
Wat je ook kunt doen is een 'echte' rechte weg opzoeken en zonder handen je motor laten uitrollen. Als hij een bepaalde richting op zoekt dan kan het zijn dat ze krom zijn.


Bij een heel ietsie pietsie krom gaat ie echt recht uit.


Ik denk niet dat dat werkt;

- Geen enkele weg is vlak, deze loopt bijna altijd naar de zijkanten naar beneden af vanwege afwatering. Ook zul je er vanuitmoeten gaan dat de motor rechtopstaand exact in balans is ( en dat'issie niet )
- Het achterwiel moet dan wel looooooodrecht in het midden staan. Hoe ga je dat controleren als je al denkt dan je vork krom ( = uit het midden ) is ?

Gewoon eruit halen en meten ( = weten ) :Y
 
ik heb nog even een vraag voor sgapie als ik datwat jij zegt wil doen moet ik dat alle bij de poten los draaien of 1 voor 1 :] :] :] :]

ik wil iedereen bedanken voor de reakties

mvg ronald :} :} :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan