Voorvork (normaal, niet up-side down) stofkap , Neopreen huls, etc

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.364
617
Gelderland
CB750 hebben geen stofkappen op de voorvork, maar zou wel kunnen. Hoeveel scheelt een kap qua levensduur voor de olie keerringen o.a.? De keerringen lekken olie na een tijdje... door o.a stof, etc
 
Haast na iedere rit zorg ik dat de binnenpoten vrij zijn van vuil. Mocht je binnenpoot een lichte beschadiging hebben maar niet de kering doen lekken word vaak met scotscbright (of hoe je dat ook schrijft) het plekje licht glad gemaakt. En uit voorzorg zou ik het beschadigde plekje met regelmaat voorzien van siliconen spray om vocht buiten de deur te houden. Kunt ook van die zwarte harmonica rubbers om de binnenpoten schuiven. Dat zal vast ook veel zooi buitenhouden. Misschien is dat een optie?
Zag in de titel al neopreen huls staan, denk dat je dus zoiets bedoeld?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220911-100801_Chrome.jpg
    Screenshot_20220911-100801_Chrome.jpg
    49 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
CB750 hebben geen stofkappen op de voorvork, maar zou wel kunnen. Hoeveel scheelt een kap qua levensduur voor de olie keerringen o.a.? De keerringen lekken olie na een tijdje... door o.a stof, etc
Een CB750 heeft wel degelijk stofkappen boven de voorvorkkeerringen. Als de poten schoon en onbeschsdigd zijn gaan goede kwaliteitskeerringen heel lang mee.

Zelf zou ik geen neopreen hulzen of voorvorkhoezen monteren. Daar kan weer vocht in/onder blijven zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan