Erwin P
Crashtest dummy
Recent heb ik een Zero DS gekocht. Deze is helaas nog met shokdemper en voorvork van FastAce. Beide blijken nu gaar te zijn.
De aftermarket hiervoor in Nederland is niet bestaand. Achter wordt er een schokdemper nieuw pas gemaakt.
Voorop wil ik eigenlijk een hele voorpartij pas maken van een andere motor. Zo kan ik tegelijk de voorvork en de matige remmerij aanpakken.
Nu weet ik echter nog niet welke donor motor ik wil opzoeken.
Ik twijfel nog tussen alleen andere poten steken of een hele voorvork incl kroonplaten over zetten.
De voorvork heeft vrij bijzondere maten.
- Het is een USD met 38mm binnenpoten. 48mm klemmen op de buitenpoten.
- De totale lengte van hart as naar bovenkant kroonplaat is 75,5 cm uitgeveerd. Hierop is natuurlijk een paar cm speling, vooral langer kan wat doorgestoken worden.
- Hart op hart maat voorvork poten is 17,7cm.
- Van kroonplaat tot kroonplaat zit 16,2cm, het staal van het balhoofd is 15,3cm hoog. Daartussen zitten bussen die mee draaien met de kroonplaten.
- Kroonplaat totaal 24cm.
- Remschijf is 320mm.
Ik wil er graag weer een 19' voorwiel in hebben.
Hierdoor ontstaan de verdachten:
- Aprilia Pegaso (zowel USD als Conventioneel te krijgen.
- BMW F650 Funduro/GS.
- Suzuki V-Strom
- Kawasaki Versys 300: Lengte voorvork 79cm, breedte kroonplaat 24cm, hoogte tussen kroonplaten 20,7cm. 2e hands niet aan te komen nog.
- Honda CB500X
- KTM Adventure 390
Mochten jullie eventueel suggesties voor motoren hebben die hier binnen vallen of motoren hebben staan van het rijtje hier boven, zouden jullie dan eens de lengte van de uitgeveerde voorvork willen meten en bij USD vorken de ingeklemde diameter van de poten?
Eventuele ideeën/tips voor een ombouw zijn allemaal welkom.
De aftermarket hiervoor in Nederland is niet bestaand. Achter wordt er een schokdemper nieuw pas gemaakt.
Voorop wil ik eigenlijk een hele voorpartij pas maken van een andere motor. Zo kan ik tegelijk de voorvork en de matige remmerij aanpakken.
Nu weet ik echter nog niet welke donor motor ik wil opzoeken.
Ik twijfel nog tussen alleen andere poten steken of een hele voorvork incl kroonplaten over zetten.
De voorvork heeft vrij bijzondere maten.
- Het is een USD met 38mm binnenpoten. 48mm klemmen op de buitenpoten.
- De totale lengte van hart as naar bovenkant kroonplaat is 75,5 cm uitgeveerd. Hierop is natuurlijk een paar cm speling, vooral langer kan wat doorgestoken worden.
- Hart op hart maat voorvork poten is 17,7cm.
- Van kroonplaat tot kroonplaat zit 16,2cm, het staal van het balhoofd is 15,3cm hoog. Daartussen zitten bussen die mee draaien met de kroonplaten.
- Kroonplaat totaal 24cm.
- Remschijf is 320mm.
Ik wil er graag weer een 19' voorwiel in hebben.
Hierdoor ontstaan de verdachten:
- Aprilia Pegaso (zowel USD als Conventioneel te krijgen.
- BMW F650 Funduro/GS.
- Suzuki V-Strom
- Kawasaki Versys 300: Lengte voorvork 79cm, breedte kroonplaat 24cm, hoogte tussen kroonplaten 20,7cm. 2e hands niet aan te komen nog.
- Honda CB500X
- KTM Adventure 390
Mochten jullie eventueel suggesties voor motoren hebben die hier binnen vallen of motoren hebben staan van het rijtje hier boven, zouden jullie dan eens de lengte van de uitgeveerde voorvork willen meten en bij USD vorken de ingeklemde diameter van de poten?
Eventuele ideeën/tips voor een ombouw zijn allemaal welkom.
Laatst bewerkt: