Voorvork reviseren

RichardH

MF'er
7 jan 2010
47
0
Apeldoorn
Goede middag,

toch zelf even wat ondekt vanmiddag,

Gisteren viel mij op dat aan de motor: Yamaha xvs 650

Dat er wat vettige troep zat op de rechter voorvork. Dit gister afgedaan,

en na een rit van ruim 100km zit er weer wat vettigheid op. Dan neem ik aan dat de voorvorkkering inwendig lek is?

Gr
 
Dat lijkt wel zo ja, haal de stofstopper er even af, dan kun je kijken wat daaronder gebeurt. Maak dat goed droog en schoon met wat wat keukenpapier.
Als je dan op en neer gaat met het stuur, zie je wat het daar wat vettig wordt.

Nieuwe keerring is niet zo duur, montage is vaak wel wat werk. Beste combineren met een nieuwe voorband in de garage (dan combineer je veel handelingen en hebben ze minder werk).
Als je zelf aan de slag gaat, kun je gewoon lekker prutsen natuurlijk zo lang je de motor kan missen ;) Vergeet niet dat je misschien ook nieuwe vloeistof voor in je demper nodig hebt.
 
nou ik zal het wph is even te raden slagen. en eens even wat onderdelen gaan scoren.

Want ik ben er zelf wel handig voor, en zit nu weken thuis ben net geopereerd, dus heb wel even wat tijd te doden..

Dus denk dat ik de gok zelf ga wagen, in ieder geval het uitbouwen. Dan lukt me wel, als het met de vorken niet lukt, kan ik ze altijd nog wegbrengen.. :)

of als iemand heeft van, ik wil ook sleutelen, onder het genot van een biertje, of wat anders.

Be my quest...
 
Laatst bewerkt:
btw, meet even je voorvork na als je niet de eerste eigenaar bent.
Ik heb een keer in de werkplaats 4km van huis gestaan om 16.30u (motor was enige vervoer, geen fiets toen) met de voorvork helemaal uit elkaar.

De poten lagen beide in onderdelen en ik was de eerste in elkaar aan het zetten toen bleek dat de keerring niet paste! :S Hij was de groot en het lekte dus (spoot er letterlijk uit), na veel bellen met de fabrikant en garage bleek dat iemand ooit een andere voorvork erin had gezet....Nou dan ben je niet blij kan ik je vertellen!
 
Laatst bewerkt:
:^

ALTIJD even met een schuifmaat iig de maat van je binnenpoot opmeten.
Evt. je stofdop er af, en de binnenmaat van je buitenpoot meten ( waar de buitenkant van de keerring tegen aan komt )
Scheelt een hoop ellende.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan