Voorvork revisie Yamaha XJ600s 1992

JulianvanOs

Rookie
23 jan 2021
1
0
Goeiedag

Ik ben bezig met het reviseren van mijn xj600 en ben aangekomen bij de voorvork.
Het reviseren zelf is niet zo'n probleem maar ik loop tegen een paar problemen aan en ik hoop dat ik hier antwoorden kan vinden.
Het enige wat gedaan moest worden aan de voorvorken was natuurlijk de olieseals en de stofkappen...
Nu is dat niet zo veel werk behalve dat heel de voorvork uit elkaar moet, nieuwe stofkappen en seals bestellen (vooral zorgen dat je de goede maat heb😅) en alles weer op dezelfde manier weer in elkaar zetten. Let hierbij wel op dat de seals er netjes en goed ingeklopt worden anders heeft het niet zoveel zin om ze te vervangen. Ook is de juiste viscositeit van je vorkolie van belang en de hoeveelheid die je erin mikt. Informatie staat allemaal in de service manual van je motor.

Nu liep ik dus tegen twee problemen aan...
Als eerste wil ik nu ik de voorvork toch uit elkaar heb ook gelijk de Circlip vervangen (Afbeelding hieronder).
Alleen zijn er hier twee versies van; de "CIR-3/1" en de "CIR-7". Weet iemand wat het verschil hierin is?
Circlip voorvork.jpg


Als tweede mis ik een spacer voor één van de olieseals, deze heeft de afmetingen 41-50-2.35 en is te zien in de volgende foto.
Weet iemand waar ik deze kan krijgen? De lokale bouwmarkt of ijzerboer heeft ze niet.
WhatsApp Image 2021-01-23 at 11.45.53.jpeg
oilseal spacer.JPG


Ik hoop dat iemand het antwoord heeft op mijn vragen.

MVG
Julian van Os
 
Terug
Bovenaan Onderaan