Voorvork schoonmaken

Freakie_1

MF veteraan
11 apr 2009
5.277
273
Houten
Motor lekker gewassen en ziet er weer prima uit. Doe ik eigenlijk gewoon met doekje + wax zodat hij lekker glimt. Maarja met die gladde wax durf ik niet aan me voorpoten te komen, geen idee wat dat spul doet met een keering bij het inveren. Kan ik dit gewoon met wat ontvetter (alla Dasty) schoon maken of tast dit de keering aan?
 
Wat bedoel je nou?

Je hebt het eerst over wax op de vorkpoten (wat je niet durft). En vervolgens over Dasty en ontvetter....

Bijna de hele motor was ik gewoon met wax. Alleen denk ik niet dat dit goed is voor je voorpoten. Dus vraag ik mij af of ontvetter (zoals Dasty want dat is gewoon ontvetter) wel geschikt is om je voorpoten te wassen, of dat hier iets anders voor gebruikt moet worden.
 
Je wast een motor niet met wax, maar met wasmiddel voor een motor.

Daarna kun je de motor met wax behandelen.

Ik snap dus echt niet wat je aan het doen bent...


Maar goed: wax of wash&shine op de vorkpoten is geen probleem.
Sterker nog: ik zou dat liever hebben dan Dasty. Liever een laagje op het chroom, dan volledig kurkdroog.
 
Je wast een motor niet met wax, maar met wasmiddel voor een motor.

Daarna kun je de motor met wax behandelen.

Ik snap dus echt niet wat je aan het doen bent...


Maar goed: wax of wash&shine op de vorkpoten is geen probleem.
Sterker nog: ik zou dat liever hebben dan Dasty. Liever een laagje op het chroom, dan volledig kurkdroog.

Ik gebruik http://www.halfords.nl/shop/auto-onderhoud/auto-exterieur/108614 voor de gehele motorfiets en voor zover ik weet was/is dit gewoon wax. Of een waxtoevoeging.

Anyways het ging me eerder om het wassen van me voorpoten of dat zomaar met dat soort spul kan of juist niet. Anders krijgen we straks weer een topic alla "Ik heb me vork gewassen met WD40 en nu lekt hij" :+
 
Ik gebruik http://www.halfords.nl/shop/auto-onderhoud/auto-exterieur/108614 voor de gehele motorfiets en voor zover ik weet was/is dit gewoon wax.

HALFORDS shampooset

4.99
3.99
Autoshampoo met waxtoevoeging
Extra geconcentreerd
Reinigt, beschermt en geeft glans in 1 behandeling
Veilig voor alle autolakken
2 flacons (500 ml per flacon) met spons, geschikt voor ca. 40 wasbeurten
Artikelnr: 108614.





Of een waxtoevoeging.


:^
Geen wax... :)

Dit is wax (ook Halfords):
MEGUIARS synthetische wax

29.99
Meguiars meest geavanceerde synthetische wax met de geavanceerde Hydrofobic Polymer Technology
Artikelnr: 105502.
Alleen afhalen

Anyways het ging me eerder om het wassen van me voorpoten of dat zomaar met dat soort spul kan of juist niet. Anders krijgen we straks weer een topic alla "Ik heb me vork gewassen met WD40 en nu lekt hij" :+

:)
De wasspullen kun je gerust gebruiken, ook op je vorkpoten. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan