Voorvork upgrade Gsxr Srad

Boki82

Rookie
14 mei 2018
6
0
Hallo,

ik ben momenteel aan het sleutelen aan een Srad 600 uit 2000. En de bedoeling is dat er nieuwe vorken op komen. Nu heb ik al een setje liggen van een R1 en de diameter is 50mm. met een lengte van 76cm.

Mijn huidige kroonplaat is 45mm. Kan iemand mij hiermee helpen? Of is het niet mogelijk wat ik wil.

Groeten Bo
 
@ TurboO Hier dit is leuker dan gtst


:P ;)

Als je er echt meer van wil weten is dit echt een super goed boek:

https://www.amazon.co.uk/Racing-Motor-Cycle-Technical-Constructors/dp/0951292927


Ja hij is een beetje dik maar hoofdstuk 3 "front end geometry and wheelbase" is heel leuk te lezen hij heeft ook tabellen waar hij alle gegevens van verschillende motoren tegen elkaar zet. Je kan de rest eerst overslaan en dan weet je binnen no time meer van geometry en welke invloed wat heeft. :)
 
Ik heb een SRAD 600 met downside down-voorvork die ooit onder handen is genomen door 1G (tegenwoordig front row) voor circuitgebruik. En dat rijdt helemaal prima (op het circuit, niet op straat).
 
Ik zou inderdaad lekker die 750 voorvork nemen want er komt echt wel heel wat bij kijken om een voorvork 'even' over te zetten. Als je nu per se radiale klauwen wilt is het misschien de moeite waard om te kijken hoe alle maten van de 2004-2005 600 en 750 is, ik zoek op de (engelstalige) forums vaak afmetingen van onderdelen op die ik gebruik en er zijn weinig dingen waarvan iemand niet de maten van heeft genomen en online gezet.
 
Als TS het lekker makkelijk wil houden is zijn keuze iets groter dan de 750 upsdwn nl de T-stukken van de TL1000R en de S hebben ook de zelfde maat balhoofd pen, asmaat en remopname end. Het is ook vrijwel dezelfde voorvork.

Maar goed je hebt de R1 poten al liggen. Dus koop ook een T-stuk en vergelijk de inbouwmaten van de balhoofdpen tov de die van de gsxr..... Misschien komen ze overeen of bij en is het verschil vrij eenvoudig op te lossen.
En dan wordt de volgende uitdaging, hoe ga ik mijn wiel erin passen en welk wiel ga ik gebruiken...... 8-)
 
@ TurboO Hier dit is leuker dan gtst


:P ;)

Als je er echt meer van wil weten is dit echt een super goed boek:

https://www.amazon.co.uk/Racing-Motor-Cycle-Technical-Constructors/dp/0951292927


Ja hij is een beetje dik maar hoofdstuk 3 "front end geometry and wheelbase" is heel leuk te lezen hij heeft ook tabellen waar hij alle gegevens van verschillende motoren tegen elkaar zet. Je kan de rest eerst overslaan en dan weet je binnen no time meer van geometry en welke invloed wat heeft. :)

Thanks :t
S'avonds eens rustig bekijken allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan