Voorvork van CB900 op CB750

hondacb750

Rookie
7 feb 2003
1
0
Margraten
Op mijn CB750 heb ik een voorvork van een CB900 gemonteerd, nu heb ik een probleem met mijn remmen. Omdat de poten van een CB900-vork verder uit elkaar staan dan een vork van een CB750. Hierdoor staan de remklauwen te ver van de schijven af. Is er een verschil tussen een voorwiel van een CB900 en een CB750.
Is er een manier om dit probleem op te lossen??
'(
 
Kun je niet een T-stuk en kroonplaat van een 750 monteren,dat zou het eigenlijk op moeten lossen. Ik zie net in je profiel dat je een beetje ver weg woont, anders had ik nog wel een wiel voor je staan.
 
Kun je niet een T-stuk en kroonplaat van een 750 monteren,dat zou het eigenlijk op moeten lossen. Ik zie net in je profiel dat je een beetje ver weg woont, anders had ik nog wel een wiel voor je staan.

Een 900 heeft dikkere vorkpoten (neem ik aan, waarom anders vork verwisselen), dat zal dus niet passen.
Kan je tussen remklauw en vorkpoot niet een extra plaat/ring bevestigen? (wel secuur, fouten kan je je niet permiteren op dat gebied) :)
 
Kan je tussen remklauw en vorkpoot niet een extra plaat/ring bevestigen? (wel secuur, fouten kan je je niet permiteren op dat gebied) :)

Dan zou ik eerder een paar schijven (laten) draaien om onder de remschijven te leggen, of zoeken naar schijven die iets "dieper" zijn. Het beste is echter om ergens een origineel wiel op de kop te tikken. Zo moeilijk zal dat niet wezen. Zorg er alleen voor dat je een wiel hebt waar de flens op de geklonken spaken aan de buitenkant zit. Bij dit (nieuwere) type wiel werdt nml een sterker soort klinknagel gebruikt om alles aan elkaar te klinken.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik eerder een paar schijven (laten) draaien om onder de remschijven te leggen, of zoeken naar schijven die iets "dieper" zijn. Het beste is echter om ergens een origineel wiel op de kop te tikken. Zo moeilijk zal dat niet wezen. Zorg er alleen voor dat je een wiel hebt waar de flens op de geklonken spaken aan de buitenkant zit. Bij dit (nieuwere) type wiel werdt nml een sterker soort klinknagel gebruikt om alles aan elkaar te klinken.

Ook een optie. De boel moet natuurlijk wel heel/recht blijven bij een felle remactie :)
 
Op mijn CB750 heb ik een voorvork van een CB900 gemonteerd, nu heb ik een probleem met mijn remmen. Omdat de poten van een CB900-vork verder uit elkaar staan dan een vork van een CB750. Hierdoor staan de remklauwen te ver van de schijven af. Is er een verschil tussen een voorwiel van een CB900 en een CB750.
Is er een manier om dit probleem op te lossen??
'(

Welke bouwjaren praten we over, want er zijn noral wat verschillede CB900's gemaakt, tot en met dubbel zuiger remklauwen aan toe. Best kans dat je gewoon dubbelzuiger remklauwen er nu op kan zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan