voorvork verlengen..

diegekmetdieguzzi

MF veteraan
8 jun 2004
6.415
74
strijen
Heren techneuten,

Ik ben een supermotard aan het frutten van een ouwe 2 cilinder...nu zit ik met de voorvork....die moet 8 cm langer worden...4 boven aan en 4 onderaan...bovenaan? Jup..omdat het balhoofd langer is dan het gedeelte waar de kroonplaten op passen bij de voorvork....iemand tips?

Thanx,
Peter.

Ps..mocht er af en toe geen reactie komen: mij n vel zit niet altijd even lekker en daarom ben ik ook al tijden met deze fiets bezig ;(
 
Kan je geen tips geven,misschien dat carlow (dutchvmaxers.com) wat info voor je heeft..
Die heeft de mijne ook velengd,al ging dat alleen om de bovenkant.
Wil het wel al een beetje vlotten?
 
Hey Hoffert!....ik meen begrepen te hebben dat Carlo er effe tussenuit was? Ik ook trouwens -O- ........ik ben nu meer bezig met die Supermotard dan de eigenbouw omdat ik de illusie heb dat ik dat eerder op de weg heb :?
 
Je kunt er natuurlijk ook een lange bus indraaien ipv de doppen die er nu inzitten, maar dit komt de torsie op de poten niet ten goede.
 
guzzi heeft in de jaren '80 een enduro gehad, de naam ben ik kwijt maar ik denk dat daar wel langere binnenpoten in zitten.

de 4 cm omdat je balhoofd langer is snap ik niet, dan moet je toch gewoon een langere balhoofdpen maken?
 
De bedoeling is om de voorvork die ik toch al had en aangevuld met de bovenste kroonplaat voor een superbike stuur en de bijpassende 6 zuiger remklauwen te gebruiken voor deze fiets.
En idd moet ik een langere balhoofpen en daarom zijn de dikkere stukken van de voorvork waar de balhoofdplaten op klemmen niet lang genoeg..

Keep em coming heren: die tips :}
Om dit project gaat het dus...de Quota idd ;)
full
 
Laatst bewerkt:
Verlengen met bussen aan de bovenkant heb ik altijd een beetje voos gevonden. Die schroefdraad aan de bovenkant is er eigenlijk niet voor bedoeld. Het wordt wel veel gedaan.

Wat je verder nog kunt doen is een andere bovenste kroonplaat laten maken, met de klem van de vorkpoten lager dan het balhoofd. Daarmee kun je nog eens 20mm winnen, misschien nog wel meer.

Kijk maar eens op deze site: [NORML]www.performanceparts.de[/NORML]

Ze hebben heel veel lekkers voor MV Agusta :9~ :9 Maar je kunt ook kroonplaten e.d. op maat laten maken, je hoeft allleen maar een paar maten in te vullen.

Als je op die site kijkt is het beter om je creditcard aan je vrouw te geven (ja, hij is echt veiliger bij haar) en een doosje Kleenex is ook wel handig.

Als je toch een langere voorvork nodig hebt, laat dan maar weten, komen we wel uit.

Succes!
 
Thanx....ik ga even voorzichtig kijken....

Bovenop verlengen had ik nog nooit gezien!



Om je even te plagen voor de moeite...ik heb er 2...voor mijn andere project ook 1 O-)


En bedankt..zit te kwijlen B|
 
Laatst bewerkt:
Thanx....ik ga even voorzichtig kijken....

Bovenop verlengen had ik nog nooit gezien!



Om je even te plagen voor de moeite...ik heb er 2...voor mijn andere project ook 1 O-)


En bedankt..zit te kwijlen B|

Tja, dat gevoel is nou techno-lust :9~

Jij hebt twee MV Agusta voorvorken en Technolust niet één, het is niet eerlijk ;(

Een lange voorvork is veel sterker en mooier dan een verlengde :Y Als je die motor nou echt snel af wil maken... O-)
 
Thanx....ik ga even voorzichtig kijken....

Bovenop verlengen had ik nog nooit gezien!



Om je even te plagen voor de moeite...ik heb er 2...voor mijn andere project ook 1 O-)


En bedankt..zit te kwijlen B|

Die van mij (voorheen van jouw ;) ) zijn ook met bussen bovenop verlengd.
En om er nog een beetje stevigheid in te houden zijn er over de hele lengte van de poten bussen over heen gegaan.
En dat ziet er meteen lekker dik uit :Y

full


full
 
Een mogelijke tussen oplossing: bussen laten draaien met het schroefdraad van de doppen die er bovenin zijn gedraaid. met daarover heen tussen de twee balhoofdplaten een bus die strak om de poten heen gaat. Ik ben er van overtuigd dat dit sterk genoeg is (Als de bussen maar strak om de poten heen gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan