Voorvork/vorkpoten anodiseren rondom Leeuwarden/Friesland

odipodi

Heh?
1 mrt 2013
82
6
Beste Forumleden,

Ik plaats niet vaak, maar raadpleeg het forum vaak. Ik kon echter via de zoekfunctie niet iets vinden over het laten anodiseren van vorkpoten in de buurt van Leeuwarden.
Via een zoektocht op het internet kwam ik wel wat partijen tegen (die overigens slecht te vinden waren!) maar die leven allemaal halverwege het land. Het liefst sturen ik mijn poten niet op maar breng ik ze even.

Het gaat om het anodiseren van de buitenpoten van een USD vork.

Dus mijn vraag, is er een bedrijf welke ik niet kan vinden hier in de buurt van het noorden? Groningen is ook prima, maar JJSuspension is te ver voor mij.

Demontage kan ik zelf wel dat is het moeilijkste niet. Maar een beetje bedrijf in de buurt vinden wel!

Wie wil/kan mij hierbij helpen?
 

Bijlagen

  • IMG_20191009_121030.jpg
    IMG_20191009_121030.jpg
    108,3 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
HK suspension doet het ook,prijzen staan op de site.
Heb het al 2x bij HK laten doen,gouden vorkpoten zwart laten anodiseren.
Ook al veel laten doen bij Alulox,voor mij hier 10 minuten vandaan,eigenaar aardige gozer.
Heb mijn vorkpoten (kroonplaat en topkuipsteun) laten anodiseren bij Alulox, zag er wel netjes uit allemaal. Morgen haal ik ze op, maar had het idee dat ze best mat van kleur waren. Hoe was het resultaat van HK?
Als ik ze vergelijk met bijvoorbeeld een setje vorkpoten van een Tuono, lijken die een stuk dieper zwart, lijkt wat meer glans in te zitten. Dat diep-zwarte resultaat wil ik eigenlijk ook, hoe is dat voor elkaar te krijgen, iemand die dat weet?
 
Naar mijn weten is de afwerking voor het anodiseren ook het eindresultaat, alleen dan met kleur. Dus zoals @carlow al zei, waarschijnlijk zal je ze eerst moeten polijsten voordat ze geanodiseerd worden.

Het andere uiterste, als voorbeeld, zijn veel standaard remklauwen en rempompen. Deze zijn zeer grof van het gietproces en waarschijnlijk stralen voor het anodiseren, en zijn daarom mat en grof qua structuur.
 
Heb mijn vorkpoten (kroonplaat en topkuipsteun) laten anodiseren bij Alulox, zag er wel netjes uit allemaal. Morgen haal ik ze op, maar had het idee dat ze best mat van kleur waren. Hoe was het resultaat van HK?
Als ik ze vergelijk met bijvoorbeeld een setje vorkpoten van een Tuono, lijken die een stuk dieper zwart, lijkt wat meer glans in te zitten. Dat diep-zwarte resultaat wil ik eigenlijk ook, hoe is dat voor elkaar te krijgen, iemand die dat weet?
Bij HK 2 sets laten doen van ZX10R,van goud standaard naar zwart en allebei prachtig glanzend diepzwart.
Alulox is leuk voor kleine dingen maar pleuren denk ik meest bij elkaar in een bad zonder het in de gaten te houden.
 
Naar mijn weten is de afwerking voor het anodiseren ook het eindresultaat, alleen dan met kleur. Dus zoals @carlow al zei, waarschijnlijk zal je ze eerst moeten polijsten voordat ze geanodiseerd worden.

Het andere uiterste, als voorbeeld, zijn veel standaard remklauwen en rempompen. Deze zijn zeer grof van het gietproces en waarschijnlijk stralen voor het anodiseren, en zijn daarom mat en grof qua structuur.
Ik heb daar geen kaas van gegeten, heb ze volledig uit elkaar laten halen en heb ze daarna bij hun afgeleverd. Ik ging er vanuit dat zij wel weten wat er allemaal mee gedaan moest worden om een mooi resultaat te krijgen. Morgen bij het afhalen maar eens goed beoordelen...
 
Heb de vorkpoten binnen en het er nog even over gehad met de anodiseerder, maar hij zei al dat dit type alu niet meer zwart op kon nemen. Ondanks dat de foto niet optimaal is vanwege de schemering, kan je nog wel zien dat de kroonplaat en topkuipsteun wat dieper zwart zijn.
DSC_0002.JPG


Hier de combi met de asopnemers (welke ook wat dieper zwart zijn)
DSC_0004.JPG
 
IMG-20191107-WA0018.jpg

IMG-20191107-WA0014.jpg

Heb even contact gehad met HK, zij zeiden dat het niet zo zwart zou worden als de asopnemers, maar dat het wel mooier moet kunnen. Stuur ze dus nog wel even naar hun op zodat ze het nog even kunnen beoordelen.
 
Stukje schermfoto van prijslijst.
[AFBEELDING VAN DE PRIJZEN]

Dank! De prijs valt op zich mee, maar zoveel is het mij deze vorken niet waard. Ik heb besloten de vorken op te schuren en erna te polijsten.

Heb de vorkpoten binnen en het er nog even over gehad met de anodiseerder, maar hij zei al dat dit type alu niet meer zwart op kon nemen. Ondanks dat de foto niet optimaal is vanwege de schemering, kan je nog wel zien dat de kroonplaat en topkuipsteun wat dieper zwart zijn.
[FOTOKE]
Hier de combi met de asopnemers (welke ook wat dieper zwart zijn)
[NOG EEN FOTO]

Ziet er goed uit! Hoeveel heeft je dat gekost? Als ze het inderdaad gewoon in een bad stoppen dan zou dit voormij een goedkopere oplossing kunnen zijn na het polijsten.
 
Dank! De prijs valt op zich mee, maar zoveel is het mij deze vorken niet waard. Ik heb besloten de vorken op te schuren en erna te polijsten.



Ziet er goed uit! Hoeveel heeft je dat gekost? Als ze het inderdaad gewoon in een bad stoppen dan zou dit voormij een goedkopere oplossing kunnen zijn na het polijsten.
Ik was voor het anodiseren van de poten, topkuipsteun en sbk kroonplaat €125,- kwijt. Maar heb de vorkpoten alsnog naar HK suspensions gestuurd, zij hadden het er over dat het een stuk mooier kon. Ze hadden het erover dat er geen voorbereidingen getroffen zijn (oneffenheden wegwerken, polijsten e.d.), dat gaan zij nu wel doen en dan worden ze in glanszwart geanodiseerd (die kleur had de anodiseerder waar ik ze had gebracht niet). Verwacht dat ze aankomende week klaar zullen zijn...
 
Ik was voor het anodiseren van de poten, topkuipsteun en sbk kroonplaat €125,- kwijt. Maar heb de vorkpoten alsnog naar HK suspensions gestuurd, zij hadden het er over dat het een stuk mooier kon. Ze hadden het erover dat er geen voorbereidingen getroffen zijn (oneffenheden wegwerken, polijsten e.d.), dat gaan zij nu wel doen en dan worden ze in glanszwart geanodiseerd (die kleur had de anodiseerder waar ik ze had gebracht niet). Verwacht dat ze aankomende week klaar zullen zijn...

Dank! Wellicht dat ik ze nog contacteer. Ik hoef enkel de buitenpoten geanodiseerd te hebben.
 
Ik was voor het anodiseren van de poten, topkuipsteun en sbk kroonplaat €125,- kwijt. Maar heb de vorkpoten alsnog naar HK suspensions gestuurd, zij hadden het er over dat het een stuk mooier kon. Ze hadden het erover dat er geen voorbereidingen getroffen zijn (oneffenheden wegwerken, polijsten e.d.), dat gaan zij nu wel doen en dan worden ze in glanszwart geanodiseerd (die kleur had de anodiseerder waar ik ze had gebracht niet). Verwacht dat ze aankomende week klaar zullen zijn...
Klopt,bij Alulox staat een glansbad al heel lang in de planning maar hebben het te druk om ook dat er nog bij te doen.Reken maar dat het bij HK mooi wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan