Voorvork vraag GS850G

Dakke85

Die hard MF'er
20 sep 2009
275
0
Mechelen (B)
Gegroet,


Ik had graag de voorvork van mijn GS850 ingebouwd in een GS550. Nu is de voorvork gedemonteerd maar ik krijg een deel van de balhoofdlagerschaal er niet af -O-

Nu is mijn vraag, is dit de bedoeling dat dit stuk er niet afkan of doe ik wat fout? Ik heb heel de boel al warm gestookt maar er komt maar geen beweging in...

De balhoofdpen is dikker van een GS850 onderaan dan die van een GS550 maar daar heb ik normaal gezien al een oplossing voor...

Even een foto voor de verduidelijking over welke lagerschaal het gaat.

tu7a.jpg


c224.jpg




Alvast bedankt,
Mvg, Koen
 
Nee dit is één bus, binnenkant van het lager.
Waar de lagerrollen op liggen zeg maar.
Deze bus zit inderdaad strak om de pen.
"onderste en bovenste ring" en daartussen inslijpen.
Af en toe tik met beitel, als er nog geen beweging in zit nog beetje dieper slijpen
 
Bij sommige motoren werkt het allemaal net wat anders, kijk hier maar eens naar vanaf 1:00

Zo werkt dat bij jou motor wel niet, maar toch misschien wel interessant om een keer te zien :)

Groeten en succes ermee.
 
Bij sommige motoren werkt het allemaal net wat anders, kijk hier maar eens naar vanaf 1:00

Zo werkt dat bij jou motor wel niet, maar toch misschien wel interessant om een keer te zien :)

Groeten en succes ermee.

welles, zo werkt dat bij elke stuurpen (tenzij ze gevezen is).

filmpje is totaal nutteloos. alleen als je het lager er echt niet af krijgt terwijl je het toch wil hergebruiken, zou ik de stuurpen er maar een mm of 2 uitpersen, en dan weer op zijn plaats duwen. zo heb je onder het lager dan 2mm ruimte en kan je het eraf wippen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan