Voorvorkpoten verchromen

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.370
400
Helmond
Hallo,
Ik wilde vorkpoten van mijn Bulldog opnieuw laten verchromen omdat me dat beter lijkt dan een set after market poten.
Ik heb een adres gevonden Hardchroom Wever b.v. maar weet daar verder niets over.
iemand ervaring daarmee of een ander adres die goed werk leveren?
7FA2B38A-2EDF-4E74-B653-DFEE222F3971.jpeg
38C542F1-5B5A-4075-AB4B-894000022637.jpeg
 
Wilbers maakt heel goede kwaliteit poten,en goedkoper dan origineel en waarschijnlijk ook goedkoper
dan opnieuw hardverchromen.Snap overigens niet hoe iemand een motor zo kan laten vergaan,de manier om geld weg te gooien.😭
 
Laatst bewerkt:
Op eBay staat een nieuwe set te koop in Polen voor 210€ inclusief verzenden.Dat ben ik ook kwijt bij die Wever. Heb hem aan de lijn gehad maar wat me niet bevalt is dat ik vooraf moet betalen door het geld mee te sturen met de poten. Komt op mij niet erg professioneel over.
 
Op eBay staat een nieuwe set te koop in Polen voor 210€ inclusief verzenden.Dat ben ik ook kwijt bij die Wever. Heb hem aan de lijn gehad maar wat me niet bevalt is dat ik vooraf moet betalen door het geld mee te sturen met de poten. Komt op mij niet erg professioneel over.
Zou dat inderdaad ook niet doen,pakket kwijt is dan ook poten en geld kwijt.
 
Hoe lang heeft dat ding op de bodem van het kanaal gelegen? Ik zou eerst eens een sommetje maken wat het bij elkaar gaat kosten en duwen hem dan snel terug naar waar hij opgedoken is
 
Hoi.

Wever wil eerst geld zien voordat hij aan die poten begint.
Hij liet me een bak nieuw verchroomde poten zien die men had gebracht en nooit opgehaald.................

Is wat voor te zeggen, natuurlijk.

Verder levert hij keurig werk.

Groeten, Paul.
 
Hoe lang heeft dat ding op de bodem van het kanaal gelegen? Ik zou eerst eens een sommetje maken wat het bij elkaar gaat kosten en duwen hem dan snel terug naar waar hij opgedoken is
Hmmm,BT1100,s zijn nog redelijk wat waard dus kan je er nog aardig wat aan verspijkeren voordat het te veel gaat kosten.
 
Hmmm,BT1100,s zijn nog redelijk wat waard dus kan je er nog aardig wat aan verspijkeren voordat het te veel gaat kosten.
Ik weet vrij precies wat de aanschafprijs was omdat ik ook in de race was toen de motor te koop stond.
Mijn eigen idee was het om hem zo goedkoop mogelijk weer de weg op te krijgen. Dus bij voorkeur met slooponderdelen.
Als @kornfed dat ook van plan is zou het moeten lukken om hem ver onder de prijs te houden van een fatsoenlijke.
Als hij er echt een pareltje van wil maken vrees ik dat ie gratis nog te duur was....
En hij heeft het risico gekocht dat er motorisch schade is ontstaan in die 7 jaar buiten stilstaan.

Ik vind het sowieso leuk dat hij een poging gaat doen! :t
 
Voor die motorschade ben ik niet zo bang. De motor heeft net voor de lange stilstand nog een grote beurt gehad en een nieuwe achterband. Vandaag de carburateurs gedemonteerd. De gaskleppen zaten vast maar na wat kruipolie was dat opgelost.
vanbinnen zijn ze nog als nieuw, geen aanslag of drab echt keurig netjes. Dat geeft hoop.
Ik heb bedacht om er maximaal 2000€ in totaal aan uit te geven.
De tank wordt al gelast door mijn buurman.
 
Hoi.

Wever wil eerst geld zien voordat hij aan die poten begint.
Hij liet me een bak nieuw verchroomde poten zien die men had gebracht en nooit opgehaald.................

Is wat voor te zeggen, natuurlijk.

Verder levert hij keurig werk.

Groeten, Paul.
Dat vantevoren betalen is het probleem niet maar om dat tegelijk met de poten te versturen vind ik niet zo’n goed idee. Komt op mij een beetje onprofessioneel over.
 
kornfed

Lees onderstaande eens door.

 
Ik heb mijn vorkpoten ook bij Hardchroom Wever laten hardverchromen. Mijn vriendin heeft de poten afgegegeven en vooruit betaald. Poten worden netjes op maat geslepen, en indien nodig voor het verchromen gericht (kostte geloof ik €15,- per poot, bovenop de €95,- per poot wat je sowieso betaalt). Richten was in mijn geval niet nodig. (Het is nodig wanneer de poot meer dan een klein beetje afwijkt, omdat men niet kan slijpen als poot in de machine zwabbert.

Zij doen dit "erbij" in reservetijd, en hij was vrij duidelijk dat hij het alleen op zijn voorwaarden wil doen, en het anders liever niet doet.
 
Ik heb mijn vorkpoten ook bij Hardchroom Wever laten hardverchromen. Mijn vriendin heeft de poten afgegegeven en vooruit betaald. Poten worden netjes op maat geslepen, en indien nodig voor het verchromen gericht (kostte geloof ik €15,- per poot, bovenop de €95,- per poot wat je sowieso betaalt). Richten was in mijn geval niet nodig. (Het is nodig wanneer de poot meer dan een klein beetje afwijkt, omdat men niet kan slijpen als poot in de machine zwabbert.

Zij doen dit "erbij" in reservetijd, en hij was vrij duidelijk dat hij het alleen op zijn voorwaarden wil doen, en het anders liever niet doet.

Is dit lang geleden, ? jaar of 10 geleden heb ik het door rp Weerts laten doen voor vergelijkbare prijs.
 
Hoe lang heeft dat ding op de bodem van het kanaal gelegen? Ik zou eerst eens een sommetje maken wat het bij elkaar gaat kosten en duwen hem dan snel terug naar waar hij opgedoken is

Dat dacht ik idd ook... nog nooit zo veel roest op poten gezien van een relatief jonge fiets.


Edit: Ik zie Jager motoren, was dat niet ook zo'n toko die motoren met "licht rijdbare schade" verkoopt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan