Voorvorkpoten verchromen

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.370
400
Helmond
Hallo,
Ik wilde vorkpoten van mijn Bulldog opnieuw laten verchromen omdat me dat beter lijkt dan een set after market poten.
Ik heb een adres gevonden Hardchroom Wever b.v. maar weet daar verder niets over.
iemand ervaring daarmee of een ander adres die goed werk leveren?
7FA2B38A-2EDF-4E74-B653-DFEE222F3971.jpeg
38C542F1-5B5A-4075-AB4B-894000022637.jpeg
 
Hoe lang heeft dat ding op de bodem van het kanaal gelegen? Ik zou eerst eens een sommetje maken wat het bij elkaar gaat kosten en duwen hem dan snel terug naar waar hij opgedoken is
Sommetje is al gemaakt voordat ik de motor kocht. Om deze technisch in orde te maken zal ongeveer 500€ gaan kosten inclusief vervangen van de vorkpoten. De rest is cosmetisch en als je een beetje handig bent valt dat ook wel mee. Maar dat mag zelfs nog eens 1000€ kosten en dan staat er een knappe Bulldog voor ver onder de marktwaarde. Maar daar gaat het me nog eens niet om. De lol om dit ding weer helemaal in orde te maken is mij veel meer waard.
Ik heb wel vaker van totaal afgeschreven motoren weer iets moois gemaakt.
je moet de potentie gewoon even zien.
 
Sommetje is al gemaakt voordat ik de motor kocht. Om deze technisch in orde te maken zal ongeveer 500€ gaan kosten inclusief vervangen van de vorkpoten. De rest is cosmetisch en als je een beetje handig bent valt dat ook wel mee. Maar dat mag zelfs nog eens 1000€ kosten en dan staat er een knappe Bulldog voor ver onder de marktwaarde. Maar daar gaat het me nog eens niet om. De lol om dit ding weer helemaal in orde te maken is mij veel meer waard.
Ik heb wel vaker van totaal afgeschreven motoren weer iets moois gemaakt.
je moet de potentie gewoon even zien.
Ik hoop voor je dat je gelijk hebt en het voornamelijk cosmetisch is.
Succes. Ik denk dat we nog wel enkelen topics van je gaan zien :t
 
Voor die motorschade ben ik niet zo bang. De motor heeft net voor de lange stilstand nog een grote beurt gehad en een nieuwe achterband. Vandaag de carburateurs gedemonteerd. De gaskleppen zaten vast maar na wat kruipolie was dat opgelost.
vanbinnen zijn ze nog als nieuw, geen aanslag of drab echt keurig netjes. Dat geeft hoop.
Ik heb bedacht om er maximaal 2000€ in totaal aan uit te geven.
De tank wordt al gelast door mijn buurman.
We gaan je volgen.
 
Voor die motorschade ben ik niet zo bang. De motor heeft net voor de lange stilstand nog een grote beurt gehad en een nieuwe achterband. Vandaag de carburateurs gedemonteerd. De gaskleppen zaten vast maar na wat kruipolie was dat opgelost.
vanbinnen zijn ze nog als nieuw, geen aanslag of drab echt keurig netjes. Dat geeft hoop.
Ik heb bedacht om er maximaal 2000€ in totaal aan uit te geven.
De tank wordt al gelast door mijn buurman.
Ik zou eerst eens heel voorzichtig het blok met de hand rond draaien. Bij elke temperatuur of luchtdruk wijziging komt er verse lucht met bijbehorend vocht in de cilinder waar toevallig een klep van open staat. Dat kan eindigen in een leuk condensplasje na een paar jaar. Ik wil je niet bang maken (welles!) maar dat kan uitdraaien op olieverbruik.
 
Omdat deze vraag regelmatig terug blijft komen een update.
Heb gisteren voorvorkpoten van mijn Suzuki GT380 weer opgehaald.

Deze zijn van een nieuwe chroomlaag voorzien bij Hardchroom Wever in Assendelft.
De poten waren niet helemaal recht en moesten dus eerst gericht worden.
Zijn daarna afgeslepen, opnieuw hardverchroomt en nageslepen op de juiste maat.
Kosten per poot, 95 euro voor het hardverchromen en 15 euro voor het richten, te betalen bij inleveren.

Ben dik tervreden met het resultaat.
20201218_095853.jpg
 
Ik was dit topic al een tijdje uit het oog verloren.
inmiddels is de Bulldog allang klaar en heb ik er een heerlijke zomer mee gereden. Poten heb ik op ebay uit Polen laten komen en zien er perfect uit.
Ik heb ook veel meer vervangen dan nodig was zoals zadel, uitlaten, stalen remleidingen, nieuwe banden, ander stuur, sproeierbezetting aangepast en restrictors verwijderd, gekke naverbranderklep er af gesloopt, en nog een hoop klein spul.
Dan nog is de totaalprijs onder de 2000€ gebleven.
Als je alles zelf kan valt het reuze mee met de kosten.70389023-6C38-48A2-B1CF-FAE860F099EE.jpeg
70389023-6C38-48A2-B1CF-FAE860F099EE.jpeg
6E6291FC-8347-4769-91B6-8CD1DBE926E9.jpegE34AF39D-0824-48BF-B00A-FBDDE44CB117.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik was dit topic al een tijdje uit het oog verloren.
inmiddels is de Bulldog allang klaar en heb ik er een heerlijke zomer mee gereden. Poten heb ik op ebay uit Polen laten komen en zien er perfect uit.
Ik heb ook veel meer vervangen dan nodig was zoals zadel, uitlaten, stalen remleidingen, nieuwe banden, ander stuur, sproeierbezetting aangepast en restrictors verwijderd, gekke naverbranderklep er af gesloopt, en nog een hoop klein spul.
Dan nog is de totaalprijs onder de 2000€ gebleven.
Als je alles zelf kan valt het reuze mee met de kosten.Bekijk bijlage 1574708Bekijk bijlage 1574708Bekijk bijlage 1574709Bekijk bijlage 1574710
Ja die is een heel eind opgeknapt *O* ,kan me nog herinneren dat hij als een zielig hoopje motor te koop stond.😬
 
Terug
Bovenaan Onderaan