Voorwaardelijke straf... wie weet hoe het zit?

als je de enige bent die het gehoord heeft...wordt het lastig
maar als je advocaat het ook heeft opgeschreven kan je er uiteraard wat aan doen-- zou gewoon even bellen met de griffie
Dat is dus de reden dat ik de stukken van de griffier ga opvragen... die heeft als het goed is alles genoteerd.

Een advocaat had ik niet, heb mezelf verdedigd :) ...

Maar ik ben erg benieuwd of ik hier iets mee kan, als bewezen is dat de uitspraak 12 dagen hechtenis was en hier in de brief 16 staat.
 
Ze zullen vast niet zeggen: Oh jeetje, Dhr. Revolution heeft een brief gekregen waarin staat dat hij 16 dagen moet zitten ipv 12 dagen, wat een grove fout laten we hem maar helemaal kwijtschelden van rechtsvervolging.
 
Ze zullen vast niet zeggen: Oh jeetje, Dhr. Revolution heeft een brief gekregen waarin staat dat hij 16 dagen moet zitten ipv 12 dagen, wat een grove fout laten we hem maar helemaal kwijtschelden van rechtsvervolging.
....en we geven hem € 10.000 voor de geleden geestelijke gevolgschade... ;)
 
Ze zullen vast niet zeggen: Oh jeetje, Dhr. Revolution heeft een brief gekregen waarin staat dat hij 16 dagen moet zitten ipv 12 dagen, wat een grove fout laten we hem maar helemaal kwijtschelden van rechtsvervolging.
Ik heb ernstigere misdaden gezien waarbij men door vormfouten werd vrijgesproken. :) Wie niet waagt, wie niet wint...

Maar niemand die hier weet hoe dit echt zit?
 
OK, heb weer een vraag voor jullie. :) Hoop dat er juristen of advocaten tussen zitten die weten hoe het zit.

Ik ben toendertijds (en ik moet me al sterk vergissen als het niet zo is) veroordeeld door die rechter tot 800 euro boete of te vervangen door 12 dagen hechtenis.

Nou heb ik vorige week een brief gekregen van justitie waar m'n straf in staat. Hier spreken ze echter over 16 dagen hechtenis en geen 12!

Dit is dus anders dan wat de rechter noemde? Is zoiets niet gewoon een (vorm)fout op dat moment?

Ik ga iig vandaag een brief de deur uit doen om de stukken op te vragen zoals die gemaakt zijn door de griffier tijdens de zitting, kijken of daar ook 12 dagen in staat.

Mocht dit idd zo zijn zoals ik denk, is er dan een reëele kans dat ik dit kan aanvechten of is dit zinloos?

Ik zou zeker de stukken opvragen om na te gaan of er een fout is gemaakt.
Ik denk dat de rechter in dit geval een foutje heeft gemaakt bij de uitspraak, een dag "zitten" vertegenwoordigt een waarde van 50 Euro. 16 dagen maal 50 euro is 800 euro.
 
Niet op komen dagen lijkt me niet erg slim, zo laat je zien dat je totaal geen interesse toont voor het gebeurde.

Een mooi praatje helpt ook niet (niet in ons geval althans). Jij bent motorrijder en je reed te hard, dus...De jackpot...


war wil je nu :wel of niet gaan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan