Voorwiel afstellen Honda CB700SC Nighthawk

DAPPERT

Honda CB700SC Nighthawk
15 jul 2009
5
0
Strijen
Ik heb mijn voorwiel eruit gehaald om de band te laten vernieuwen . Nu ik hem teruggeplaatst hebt heb ik een probleem met de remmen . Gewoon rechtdoor gaat t goed en naar links sturend aardig maar als ik recht af stuur loopt de rem aardig aan (stroef) . Ik heb hem al vele keren proberen te stellen met de moer van de stang van het voorwiel maar beter krijg ik het niet . Heeft iemand hier ervaring mee of tips ? Hoor het graag .
 
Zitten de afstandsbussen er tussen en op de juiste plek?
Btw met de as stel je niets af, die moet gewoon vast gezet worden vlgns spec.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn voorwiel eruit gehaald om de band te laten vernieuwen . Nu ik hem teruggeplaatst hebt heb ik een probleem met de remmen . Gewoon rechtdoor gaat t goed en naar links sturend aardig maar als ik recht af stuur loopt de rem aardig aan (stroef) . Ik heb hem al vele keren proberen te stellen met de moer van de stang van het voorwiel maar beter krijg ik het niet . Heeft iemand hier ervaring mee of tips ? Hoor het graag .
Daar mag helemaal geen verschil in kunnen zitten, iets zit er heel erg fout gemonteerd. Bij het draaien van het stuur mag er niets aan de positie van de remmen of het voorwiel veranderen.
 
Bij sommige modellen heb je een voelermaatje nodig om de remklauw tov de schijf af te stellen.
Kijk eens bij je boordgereedschap of er geen voelermaatje achterop bijgestoken is. Meestal 0.7mm.
 
Aan de as zelf valt niets af te stellen, hooguit zou je idd een afstandsbusje hier of daar vergeten kunnen zijn terug te monteren. Zelf even controleren aan de hand van dit plaatje; voorwiel en -as: klik

Maar: de voorwielas zit geklemd in de vorkpoten (meer precies de buitenpoten, de binnenpoten klemmen in de kroonplaten t.h.v. het balhoofd). Heb je alvorens de as vast te klemmen (d.m.v. het op moment vastzetten van de moertjes onderaan de buitenpoten) de motor even een paar keer in de voorveren geduwd? Dat helpt namelijk de vorkpoten (waar de as in geklemd zit) uit te lijnen t.o.v. de as. Zie plaatje; vorkpoot: klik
 
Aan de as zelf valt niets af te stellen, hooguit zou je idd een afstandsbusje hier of daar vergeten kunnen zijn terug te monteren. Zelf even controleren aan de hand van dit plaatje; voorwiel en -as: klik

Maar: de voorwielas zit geklemd in de vorkpoten (meer precies de buitenpoten, de binnenpoten klemmen in de kroonplaten t.h.v. het balhoofd). Heb je alvorens de as vast te klemmen (d.m.v. het op moment vastzetten van de moertjes onderaan de buitenpoten) de motor even een paar keer in de voorveren geduwd? Dat helpt namelijk de vorkpoten (waar de as in geklemd zit) uit te lijnen t.o.v. de as. Zie plaatje; vorkpoot: klik
Bedankt voor de tips ik ga het iig uitproberen . Hoop dat t gaat werken .
 
De wielas vanaf de juiste kant gemonteerd en de vulbussen/kilometerteller aandrijving in de juiste volgorde geplaatst en eerst de wielas goed vast gedraaid voordat je de klemblokjes onder de vorkpoten vast draait?
 
Terug
Bovenaan Onderaan