voorwiel demonteren uit ktm lc4 gs600 bj 89

12 sep 2006
14
0
Sittard
ik heb de schijfremklauw loshangen, een 17er bout uit de voorwielas aan de linkerkant gedraaid dan blijft er een stuk as met een afstandsring nog d`r tussen enkele cm`s in de voorvork zitten, lijkt me niet gezond om de voorvork enkele cm`s uitelkaar te trekken!!! heb ook nog 4 kleine imbusboutjes verwijdert, twee links en twee rechts. En aan de rechterkant steekt een holle as uit met een gat in die verdikkingen heeft voorvorkstang en het wiel in dus aan deze kant trek je de as ook al niet uit de vork!
Het lijkt me toch stug dat ik die kolommen onder aan mijn voorvork waar het wiel in hangt gedemonteerd moeten worden door die 2 bouten onder aan de voorvork los te maken en de voorvorkolie daarvoor af te moeten laten, ik kom gewoon echt geen stap verder meer, of ligt dit nou aan mij? Wie heeft verstand van mijn oud model KTM en snapt mijn probleem en kan mij verder op weg helpen, bij voorbaat dank Patrick
 
je verhaal is best wel erg onduidelijk want je maakt erg lange zinnen en daar wordt het niet echt beter leesbaar door sterker nog het is erg irritand en onduidelijk en ik snap geen hol van je verhaal
 
Ik snap er ook maar de ballen van, maar ik heb zelf ook een oude KTM ('91). Als ik daar de as eruit haal draai ik de kop van de bout wat los en tik dan rustig en lichtjes met een kunstof hamer bout weer naar binnen. Je tikt dan zo de as eruit. Steeds de bout wat verder naar bouten draaien en weer rustig naar binnen tikken totdat de as eruit is. Taartstukje...
 
Je lagers zitten wws vastgerot op de as.
Draai er maar een M10 in met een bus van, ik dacht 14 a 15 mm eronder.
Ondersteun de asopname en onderstuk van de vork aan de andere kant en geef een paar flinke axiale klappen op die bout.
 
De laatste 2 van de vier reacties bedankt, ik snap nu wat de bedoeling was. Heb voorwiel zojuist eruit kunnen nemen! Sorrie, dat mijn vraag nogal erg onduidelijk was, maar gelukkig de uitleg was wel heel erg helder! Dadelijk eventjes een nieuwe binnenband kopen en hoplijk staat vanavond weer alles fatsoendelijk in elkaar zodat ik weer kan rijden, grtz Patrick van de Schoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan