Ik geloof wel dat de maat goed is, maar een lager kan ook stuk gaan bij montage.Het zijn volgens de motor zaak de juiste lagers. En echt scheef zitten is lastig want ze zitten hellemaal in de velg.
De remklauwen zitten er nog niet op en geven dus geen verstoring.
Ik geloof wel dat de maat goed is, maar een lager kan ook stuk gaan bij montage.
Zeker als lager heen en weer geplaatst worden...
En aangezien je een probleem hebt, is er iets om uit te pluizen.
Als je de juiste lagers hebt, en op de juiste manier plaatst, op de juiste plek, dan zou er niks moeten aanlopen bij het aanklemmen van de as. Zodra het lichtjes aanklemmen een probleem geeft, is een lager niet goed, een bus verkeerd, lager niet op de juiste plek... dat soort dingen.
Naaf.Het zijn volgens de motor zaak de juiste lagers. En echt scheef zitten is lastig want ze zitten hellemaal in de velg.
De remklauwen zitten er nog niet op en geven dus geen verstoring.
De afstandbus hoort er klem tussen te zitten.
Als de lagers zwaar gaan draaien na het vastzetten van de as zitten de lagers niet goed tegen de bus en heb je in now time je lagers weer stuk.
Misschien zitten de lagers er net niet helemaal in.
Okay.
Morgen maar even bellen met het bedrijf die ze geplatst heeft.
Ik ben nieuwsgierig naar hoe dit gaat uitpakken.......
Ik heb het linker lager een klein tikje naar buiten gegeven .......
Je drukt nu de binnenste lagerschalen te ver naar binnen bij het aandraaien van de as. Je bent nu het lager aan het knellen, daar kunnen ze niet tegen!
En schaf eenspellingcontrole-tooltje aan. Ook handig.
Als je die bussen omdraait gaat dan het wiel zwaar draaien?lijkt mij het handigst om eerst even te kijken of de afstandsbussen niet in een verkeerde volgorde of verkeerd om zitten.
als dat zo is, dan is je probleem opgelost... en dan is het gewoon een foutje wat best vaak gemaakt word.
succes, ik hoop voor je dat het niet aan de lagers ligt.
*spellingscontrole. Pot. Ketel. Etc.
Ot: wat V.D.V zegt
!!spellingScontrole!!
Hallo,
Na het laten vervangen van voorwiellagers draait het wiel heel moeizaam nadat de wielmoer is aangehaald.
Als de moer iets gelost wordt draait het wiel vrij van weerstand maar dat lijkt me logisch.
De afstand bus die in het voorwiel tussen de lagers zit zat klem vast en het linker lager draaide zeer moeilijk.
Ik heb het linker lager een klein tikje naar buiten gegeven en draait nu goed, de afstandbus zit iets los (zo als ik het eigenlijk altijd tegenkom) maar evengoed draait het wiel met heel veel weerstand als de moer aan gehaald is.
Wat zou dit kunnen veroorzaken?
Graag hoor ik jullie ideeen.
Heerlijk dit.Zeg pot en ketel, voordat je begint te roepen is het handig om te checken of je wel gelijk hebt:
Taalvraag: spellingscontrole/spellingcontrole
De bus links en rechts zijn die het zelfde ?
Ik vind het vooral vermoeiend.