voorwiel eruit

AlexR!

MF veteraan
8 dec 2003
1.068
0
Maassluis
is het mogelijk om je voorwiel te demonteren zonder een paddock stand? BV met een krik ofzo? Heb ik weleens gezien dat men die onder de uitlaatbochten plaatst en zo het voorwiel los krikt..

ik heb een R1, dus vraag me van te voren alvast af, of hij niet gaat omdonderen of dat je de bochten zit te mollen.... :?
 
krik, plankje en de voorkant omhoog krikken.

Verder gewoon voorzichtig aan naruurlijk, zowel bij het krikken (alleen een jiffy?) als bij het prutsen aan het voorwiel. Ah, en eerst de bouten een beetje los draaien zodat je als het spul opgekrikt is niet zoveel kracht meer hoeft te zetten.

Bij het monteren in de omgekeerde volgorde. Ook weer alles weer écht vast zetten als ie weer met twee wielen op de grond staat.
 
Die spanbanden zater er alleen als extra. Hij stond vrij stevig op alleen een kratje bier 8-)

84468
 
ja ik zit ook met het opkrikken van mn cb-1 om mn voorwiel eruit te halen. Mag je echt het de uitlaat laten rusten op een kratje of een plank?. Lijkt me toch niet fris voor je boutjes aan je cilinderkop enz? Of kan het geen kwaad?
 
ja ik zit ook met het opkrikken van mn cb-1 om mn voorwiel eruit te halen. Mag je echt het de uitlaat laten rusten op een kratje of een plank?. Lijkt me toch niet fris voor je boutjes aan je cilinderkop enz? Of kan het geen kwaad?

Volgens mij kan het geen kwaad. Bij mij heeft hij ook een dag of 4 op het kratje gestaan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan