Voorwiel tegen uitlaat!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mess

Die hard MF'er
14 mei 2011
383
4
Aalsmeer
Hallo iedereen,

Ik ben er achter gekomen dat mn voorwiel bij het HARD remmen tegen mn uitlaat aankomt.
Dat verklaart ook dat mn motor naar links trekt als ik HARD rem.

Nu kan ik me 3 dingen bedenken.....

1 Te slappe/oude vering (word van de week vervangen door hyperpro)

2 Net nieuwe banden met de juiste maat, omdat ze nieuw zijn zijn ze wat hoger, maar dat mag niks uitmaken.

3 Speling in voorvork?


Geen speling in balhoofd
En hij rijd perfect recht

Iemand ervaring hiermee?

Edit: Gevonden! Krom frame


Motor: Honda cb 600 hornet 2000
uitlaat.jpg


Hornet.jpg


Hornet2.jpg



Niet lang geleden is er een nieuw / 2ehandse voorvork ingegaan i.v.m. tik.
Zie volgende link.

Tik in voorvork + beste manier voork in de lucht

Maar! Dit heeft er niks mee te maken omdat ik dit probleem waarschijnlijk hiervoor ook had.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
wat zou je denken van een compleet versleten balhoofdlager?

of de vorige eigenaar heeft een botsing gehad met de motor? dat de voorvork of t frame krom is?

uitlaat die niet origineel is, en te ver van het blok uitsteekt?

ik denk dat je nog wel even verder moet zoeken voordat je hier een fatsoenlijk antwoord kunt krijgen.

ik denk niet dat t uberhaupt met je voorvering oid te maken heeft, ik zeg kijk maar eens goed naar het punt waar je balhoofdlager zit ;)
 
Zelfs als je een hoge band hebt mag dit nog niet bijna kunnen.
Of je poten of frame zijn krom, of je hebt een berg speling op je balhoofd.
full
 
Plaats eens een foto van de zijkant zodat we kunnen zien hoe schuin je vork staat en hoeveel ruimte er is tussen je band en uitlaatbochten.
 
Ik zou eerder eens gaan denken aan een krom frame .... :X

veel logischer dan een versleten balhoofdlager of een productiefout van de aftermarket (Leovince) bochten)

Kijk eens op een IPC of er bussen in de voorvork horen: Misschien heeft de vorige eigenaar die eens weggetyft.

Speling in de voorvork lijkt me stug (die gaan een ton mee zonder noemenswaardige slijtage).
 
Voordat je op de adviezen alhier gegeven je motor gaat verschroten, laat nou eerst eens de vering in orde maken by Hyperpro en bekijk dan nog eens wat er gebeurd.
Als er te weinig olie in je poten zit, om welke reden dan ook, veert ie dieper in en kun je dit probleem krijgen. Gezien de foto's is het nogal behoorlijk, maar toch.

8-)
 
die jongens daar zullen het meteen zien..

meten is weten trouwens... mis kan je wat gegevens op internet vinden of vragen in het hornet topic
 
Laatst bewerkt:
ik zou die tank en kuipenset er eens afhalen,.. dan kun je veel meer zien,

als je lagers van je balhoofd zo versleten zijn dat je voorvork op zo'n manier naar achteren staat , dan rij je niet eens normaal de straat uit...
 
Voordat je op de adviezen alhier gegeven je motor gaat verschroten, laat nou eerst eens de vering in orde maken by Hyperpro en bekijk dan nog eens wat er gebeurd.
Als er te weinig olie in je poten zit, om welke reden dan ook, veert ie dieper in en kun je dit probleem krijgen. Gezien de foto's is het nogal behoorlijk, maar toch.

8-)
Al zit er geen druppel olie meer in komt je band nog niet aan je uitlaatbochten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan