Voorwiel van 16 inch naar 17 inch.....

23 nov 2003
144
0
Hoi allemaal,

Op dit moment rij ik rond op een vfr400r nc24 net een voorwiel van 16 inch.

Nu heb ik mij laten vertellen dat je er eventueel een 17 inch voorwiel in kan laten zetten. Klopt dit, en zo ja, welk type past dan in de voorvork. Moet je veel dingen veranderen, remschijven etc.?

Wie heeft dit eerder gedaan en is dit beter bevallen qua stuurgedrag?

Vast bedankt voor jullie advies.

Groet
:] :]
 
Geen flauw idee, maar zet ook even een topic op het VFR Owners Club Forum

Succes !


Bedankt,

Dat forum gaat over 750 cc en ik heb maar een kleintje 400 cc.
Ik had het forum al eerder op het internet gezien, de indruk die ik ervan heb is dat het alleen voor de grote VFR (750cc) is. Dus was bang dat er geen reactie zou komen op vragen over een 400cc.
Maar ik zal het proberen. Nogmaals dank.
:] :]
 
Ik heb kort geleden mijn vfr 750 rc 24 op 17 inch wielen gezet. Het voorwiel komt uit een cbr 600 f van het eerste model en kan in mijn geval zo overgezet worden.
Zet anders even een plaatje van je huidige voorwiel online, dan kan ik kijken of deze qua hart op het cbr 600 wiel lijkt. Binnenkort zet ik zelf als ik meer tijd heb wel wat gegevens en plaatjes online. Ik kan nu eindelijk op echte sportbanden rijden. In vergelijking met de voor 16 inch beschikbare banden, rijden de michelin Pilot sports die er nu omliggen super.
 
Ik heb kort geleden mijn vfr 750 rc 24 op 17 inch wielen gezet. Het voorwiel komt uit een cbr 600 f van het eerste model en kan in mijn geval zo overgezet worden.
Zet anders even een plaatje van je huidige voorwiel online, dan kan ik kijken of deze qua hart op het cbr 600 wiel lijkt. Binnenkort zet ik zelf als ik meer tijd heb wel wat gegevens en plaatjes online. Ik kan nu eindelijk op echte sportbanden rijden. In vergelijking met de voor 16 inch beschikbare banden, rijden de michelin Pilot sports die er nu omliggen super.

'k zal een foto maken, dat lukt me wel, en hopelijk krijg ik hem hier gepost, dat zal misschien wat meer moeite kosten. Maar ik doe mijn best.

Vast dank,
Groet
:] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan