Voorwiel verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rare Kwast

MF veteraan
16 feb 2003
1.260
0
Ik ben bezig met de motor van mijn oom om het voorwiel eruit te halen, want er moet een nieuwe band op en nieuwe voorvork keerringen.

Nu heb ik tijdens mijn stage ontelbare keren een wiel eruit gehaald, maar nu kom ik mooi 'vast' zitten, maar dan letterlijk. Wie heeft er tips?

full

 
Laatst bewerkt:
Als ik de as eruit draai, kom ik niet verder dan dit punt:

full


De as eruit tikken lukt niet, (ik zag al metaal deeltjes in het asgat :X )

Verder draaien lukt ook niet. Ik ken ook het systeem dat je die klembout (eerste foto) moet laten zitten en dan draaien, maar dan is er geen beweging in te krijgen. Wie kan mij helpen?
 
Wat volgens mij het probleem is dat je de rechter poot naar buiten drukt bij het eruit draaien van de as. Je moet volgens mij de as door de andere poot laten schuiven waardoor de rechter poot gewoon tegen het wiel blijft zitten. Dit kan idd door het vergrendelboutje komen.

Succes,
Gerald
 
Het is gelukt... klemboutje moest er inderdaad helemaal uit want er zat een gleuf in de as:

full



't is misschien niet goed te zien op de foto, maar het boutje heeft het niet overleefd.... :X Omdat de as er al een eindje uit was, is het hele schroefdraad van de klembout naar de klote.... O-) Maar goed, even naar de ijzerhandel dan maar!

Mannen bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan