Voorwiel VN800 classic trilt op stuur

chica999

Rookie
7 mei 2008
1
0
WIE KAN MIJ ZEGGEN WAT IK MOET DOEN !!!

Ik heb sinds kort een kawasaki vn 800 classic,
Maar als ik tussen de 60 en de 80 rijdt dan begind mijn voorwiel te wippen ( trillen ).
Nu hebben ze mijn wijs gemaakt dat dat aan het model van de motor licht.
Hebben er misschien meer mensen last van die een kawasaki vn 800 classic rijden.
Of moet mijn voorwiel uitgebalanseerd worden.

Gr E.B
 
Ten eerste hoef je NIET ZO TE SCHREEUWEN, ook niet in de titel...

Ten tweede kan het zeker geen kwaad om je wiel te laten balanceren.

Ten derde licht het niet ergens aan, maar ligt het ergens aan.

Ten vierde: Kijk even of je banden misschien slijtage vertonen, anders dan normaal
bedoel ik dan.

Ten vijfde: Juiste bandenspanning?

Ten zesde: een andere band kan inderdaad een oplossing zijn.
 
Kweetet klinkt dom van mij maar tis geen kwestie van onbalans of we spreken van meer dan 150 gram, maar dan twijfel ik nog dat je de onbalans voelt.
Onbalans voel je meestal vanaf de 140 km/u en dan trilt ook de voorvork en stuur.
Jij bedoelt wss shimmie ( nee niet die van Sjors).
Dus kijk ff of de voorband netjes om de velg zit en kijk ook ff naar de achterband.
Meeste ellende komt meestal van de achterkant.
Mss de achterband versleten en/of zijdelingse slag ??
succes
 
Kweetet klinkt dom van mij maar tis geen kwestie van onbalans of we spreken van meer dan 150 gram, maar dan twijfel ik nog dat je de onbalans voelt.
Onbalans voel je meestal vanaf de 140 km/u en dan trilt ook de voorvork en stuur.
succes
Ben ik niet met je eens! Heb er ook wel eens last van gehad bij 70/80 km/u. Was met 30 gram lood opgelost.
 
Kweetet klinkt dom van mij maar tis geen kwestie van onbalans of we spreken van meer dan 150 gram, maar dan twijfel ik nog dat je de onbalans voelt.
Onbalans voel je meestal vanaf de 140 km/u en dan trilt ook de voorvork en stuur.
Jij bedoelt wss shimmie ( nee niet die van Sjors).
Dus kijk ff of de voorband netjes om de velg zit en kijk ook ff naar de achterband.
Meeste ellende komt meestal van de achterkant.
Mss de achterband versleten en/of zijdelingse slag ??
succes
Je hebt gelijk, het klinkt inderdaad dom :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan