vorderingen bak aan gl1000

Vanavond klusje afgemaakt.
Staat weer op drie wielen.
Heb via Marktplaats een stalen remleiding van een meter gekocht. Zodat ik het zijspanwiel kan remmen. Hopenlijk haalt mijn rempomp het om 2 schijven aan te remmen. Ik heb een pomp van een gsx750. Lukt het niet dan ga ik twee rempompen naast elkaar monteren aangestuurd door 1 rempedaal.
Dan de schetsplaat nog beter maken. (staat nu nog te veel onder spanning). Dan spuiten en klaar..
 
Dat is het voordeel van 32 uur werken. Elke vrijdag vrij. Dus vanmorgen maar weer eens gesleuteld.
Dankzij daf400 (thx) een stangkop besteld en deze week binnen gekregen. Wel t.ring duur dat ding. 19 euro :(

GroteFoto-MQXTLAYS.jpg


Zo zit de demper nu. En hij draaid goed. Perfect dus:
GroteFoto-GC74VZEP.jpg


Daarna combi naar buiten geduwd en de eerste proefrit gemaakt met eml wielen, demper, nieuwe voorvork en nieuwe voorrem.

GroteFoto-EW368WP3.jpg


Ik moet zeggen een erg goede eerste proefrit. De combi Brembo klauw en eml schijf werkt perfect. Hij spoort goed en stuurt lekker. Alleen de helling van de fiets iets aanpassen. Door de 15inch wielen staat hij nu te scheef. Moet hem weer terug brengen naar 2 graden uit het lood.

Nu nog achter rem aansluiten (jaja die had ik nog niet tijdens mijn proefrit :] :]
Daarna bak spuiten en klaar is kees. Misschien nog net op tijd voor de BOT.
 
welke rempomp (achter) gebruiken jullie eigenlijk.
Ik heb er eentje van een gsx750 (jaartje of 15 oud) Maar ik krijg absoluut geen druk op het achterwiel en het zijspanwiel.
 
Wie kan mij helpen met mijn rem vraagprobleem.?

Hebben jullie het zijspanwiel op de achter remcylinder aangesloten ?
Zo ja welke remzuiger gebruiken jullie dan.?

lees ook verhalen over het aansluiten op de voor rem?

help.?
 
Weet iemand van jullie waar je zo'n "omvormer" voor je snelheidsmeter krijgt zodat deze de juiste snelheid aangeeft .? Dit ivm met mijn 15 inch wielen die er nu opzitten. (ik heb bij Lieuwe zo'n apparaatje gezien tussen zijn kilometertellerkabel ???
 
Weet iemand van jullie waar je zo'n "omvormer" voor je snelheidsmeter krijgt zodat deze de juiste snelheid aangeeft .? Dit ivm met mijn 15 inch wielen die er nu opzitten. (ik heb bij Lieuwe zo'n apparaatje gezien tussen zijn kilometertellerkabel ???

Hee marcos, je moet onze boc vriend Dirko maar eens vragen.
Die heeft er een 'speedo healer' opzitten vanwege een kleiner tandwiel.
Ik heb ook een kleiner tandwiel maar nog geen 'speedo healer'. Scheelt wel bijna 15 km/u.
 
Laatst bewerkt:
Wie kan mij helpen met mijn rem vraagprobleem.?

Hebben jullie het zijspanwiel op de achter remcylinder aangesloten ?
Zo ja welke remzuiger gebruiken jullie dan.?

lees ook verhalen over het aansluiten op de voor rem?

help.?


Bij mij zit die op de Achterrem, zal morgen een Foto maken.
Bij Ootje zit die aan de Vorrem, mijn Voorkeur heeft het niet maar dat moet ieder
voor zich uitmaken. Het is maar wat je lekkerder vind!
 
Weet iemand van jullie waar je zo'n "omvormer" voor je snelheidsmeter krijgt zodat deze de juiste snelheid aangeeft .? Dit ivm met mijn 15 inch wielen die er nu opzitten. (ik heb bij Lieuwe zo'n apparaatje gezien tussen zijn kilometertellerkabel ???


Gewoon 15 procent erbij tellen.
Of een Fietscomputertje monteren, heb dat Ding al 3 Jaar liggen
moet er wel een Keer op ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb alleen toerenteller op zijspan.
met op de wijzerplaat snelheden geschreven in verschillende versnellingen.
Net als bij oude tractoren eigenlijk, moet het alleen nog netjes maken.
 
Hallo Marcos,

Ik heb ook veel moeite gehad om de rem goed te krijgen.
Eerst twee leidingen aangesloten op de standaard RS (bmw) pomp. Kreeg dit niet goed. Er bleef steeds ergens lucht in de leiding zitten of de pomp kon het niet aan. Op advies een grotere guzzipomp gekocht. Probleem was dat mijn zelfbouw-pedaal niet helemaal goed bij die pomp paste. Bij het ontluchten (flink doorpompen) kwam de zuiger in die pomp zover dat de remolie langs de kerringen in de pomp schoot. Gevolg was dat de druk weg was.
Pomp heeft revisiset gekregen, maar kennelijk duwde in met mijn rem stang de hevel iets te ver in> weer geen druk.
Nu heb ik drastische maatregelen genomen. Omdat het zijspan met een hulpframe aan het RS frame hangt was er ook geen plek meer voor de rechter voetsteun. Ik heb nu een komplete rechter schetsplaat van een K100 met voetsteun, rempomp en rempedaal opgehangen. Voordeel is dat het pedaal precies goed de druk op de pomp uitoefent. Dat werkt wel goed. Alle lucht is inmiddels uit de leidingen. Dat kostte ook de nodige moeite. Klauwen hoog gehangen om de lucht maar op het einde van de leiding te krijgen. Het is alleen best lastig om bij een loshangende klauw het nippeltje los en vast te draaien terwijl de ook het rempedaal intrapt.
Ok, dat lukte. Op 't laatst ook op de pomp zelf, bij de aansluiting van de leidingen even de boel los gehad om de bel die daar zat eruit te laten.
Ik vond het een rotklus.
 
Heb vandaag een nieuwe pomp gekregen van een honda, deze werken met het DBS dual brake system. Moeten dus de achter en de voor rem aankunnen. Tevens een dubbele banjobout met ontluchtingsnippel besteld zodat ik ook de pomp zelf kan ontluchten. Deze week maar eens proberen.
 
Weet iemand van jullie waar je zo'n "omvormer" voor je snelheidsmeter krijgt zodat deze de juiste snelheid aangeeft .? Dit ivm met mijn 15 inch wielen die er nu opzitten. (ik heb bij Lieuwe zo'n apparaatje gezien tussen zijn kilometertellerkabel ???

Ik heb mijn omvormer toendertijd samen met mijn ombouwset bij EZS gekocht.
Misschien dat zij ze nog leveren want het is al een lange tijd geleden dat ik het gekocht heb.
 
Zo maar weer eens begonnen met het mooiste klusje de bak spuiten. Ik kwam bij de verfboer en die keek vol verwondering naar een zijkapje van mijn gl1000. Hij zei, hoe vaak heb je al gespoten met compressor. Ik zei 0 keer *D

Hij vertelde mij dat het geen gewoon spuitwerk was maar 2 verschillende parlemoer lakken door elkaar. En dat ik de kleur nooit en te nimmer kon evenaren. Vandaar dat we besloten hebben om er juist een tintje naast te gaan zitten met de kleuren. En uietaard geen parelmnoer lakken op mijn zijspan. Misschien als ik 5 jaar spuitervaring had maar nu ff niet.

Maar eerst begonnen met een spuitkabine te maken.:

GroteFoto-AQ8D7WOW.jpg


Daarna in de grondlak en na een uurtje naar buiten gereden om in de zon lekker te bakken.

GroteFoto-A6HRYZCC.jpg


En weer naar binnen waar de eerste kleur erop gezet is. Morgen de tweede kleur erop en dan is ei klaar !

GroteFoto-U3RIAOW6.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan