vorderingen bak aan gl1000

bij mij hangt de achterste plaat vast met 3 dikke M 12 ers

dat is wel erg zwaar, de as van een normale kogel is nauwelijks dikker als 12mm.
waar zitten die drie bouten van jou dan aan vast?
er zit daar amper constructie om iets van dat kaliber aan te hangen.
 
dat is wel erg zwaar, de as van een normale kogel is nauwelijks dikker als 12mm.
waar zitten die drie bouten van jou dan aan vast?
er zit daar amper constructie om iets van dat kaliber aan te hangen.

oei oei , nu zit je er toch veel naast halflive
BILD0228.jpg

gaten van + 12 mm
BILD0229.jpg

kogel aan de basis + 20 mm ( bijna 21 )
BILD0230.jpg


hier de link naar het project SP+Jup
guzzi sp 1000 met zijspan??

de plaat hangt vast aan de voetsteun , bij de SP kon ik maar 2 bouten plaatsen maar bij de calif heb ik niet het spul van de rem , dus 3 x 12 mm
 
ik bedoelde ook eigenlijk de as die door het frame gaat.
ouderwetse motoren hebben vaak een buisje onder de neus van het zadel en onder het balhoofd.
bij BMW's van voor 1960 is de binnendiameter van de buis 12mm.
dan gaat het dus over een R51/1 waar je een steib 500 of hollandia aan hangt.
het vast gemonteerde deel dus waar je kogel uitsteekt.

ik dacht ook dat je het over 3x M12 op een goldwing had. op een guzzi kan ik dat beter plaatsen.
die heeft wat meer frame.
 
Laatst bewerkt:
ik bedoelde ook eigenlijk de as die door het frame gaat.
ouderwetse motoren hebben vaak een buisje onder de neus van het zadel en onder het balhoofd.
bij BMW's van voor 1960 is de binnendiameter van de buis 12mm.
dan gaat het dus over een R51/1 waar je een steib 500 of hollandia aan hangt.
het vast gemonteerde deel dus waar je kogel uitsteekt.

ik dacht ook dat je het over 3x M12 op een goldwing had. op een guzzi kan ik dat beter plaatsen.
die heeft wat meer frame.

oeps , ...........ok *D
 
Als ik mijn post terug lees snap ik jouw redenatie ook wel.
dit al het tweede misverstand in een week, ik zal toch wel iets verkeerd doen. |(
 
Hallo Marcos:
De schoorstang bevestiging achter:is het niet beter om de beugel andersom te monteren zodat je gewoon de zijkap kan monteren?dat de schoorstang voor je framebuis komt i.p.v achter??
tis maar een idee.
GRTZZ Andre.
 
Ik heb van diverse mensen gehoord en ook gelezen op de site van Ed Pols dat het noodzakelijk is bij een GL1000 om het balhoofd te verstevigen??ga jij dat ook doen en hoe?

GRTZZ Andre.
 
Andre,

De zijkap past gewoon erop nu. De schetsplaat achter paste niet !@#$#@
Heb ik dus opnieuw moeten maken. en zit er nu sinds gisteravond op.

Het balhoofd verstevigen, heb ik nog niet van gehoord. Misschien weet bachus hier iets van ???
 
Andre,

De zijkap past gewoon erop nu. De schetsplaat achter paste niet !@#$#@
Heb ik dus opnieuw moeten maken. en zit er nu sinds gisteravond op.

Het balhoofd verstevigen, heb ik nog niet van gehoord. Misschien weet bachus hier iets van ???


Het Frame van de 1000 en de 1100 is gelijk, als het nodig was geweest het Frame te verstevigen, had EML het beslist gedaan.
Bij ons zit de Bak er al +/_ 20 Jaar aan en er zijn geen Schreuren/tjes te bekennen!!
 
Schetsplaat was toch net iets verkeerd uitgemeten. Daardoor paste de kogel net niet in de zijspanbuis. Zat mij niet lekker. Het wringde teveel waardoor er constante spanning op stond.

Vandaag het frame gemonteerd en de toespoor, naloop en vlucht afgesteld. De toespoor met behulp van zeer geavanceerde laser technologie van de blokker voor 6,95 euro.

Naloop staat op 38 cm. (beetje aan de hoge kant, maar kan wel met een zware goldwing denk ik)
Toespoor op 4-5 cm gebracht.
De vlucht ook bepaald met de laser en een ouderwets touwtje.

De uiteindelijke schetsplaat.
GroteFoto-JUJOZGAZ.jpg


De zeer high tech laser :} :} meting om de toespoor op 4-5 cm te zetten.
GroteFoto-SJA4SHNM.jpg


Laser by night !!!!
GroteFoto-7ZKORU4H.jpg
 
Ja leuk he bachus, Ik stond toevallig bij de blokker en ik zag dat ding liggen. Ik dacht bij mezelf, ja dat moet ik hebben. S'avonds maar meteen aan de slag gegaan. Werkt perfect. En als je twee lasers hebt (kosten wel samen 12 euries !!!!) _O- _O- dan ben je zo klaar.
 
Vanavond nog ff geklust. Kuip erop gezet en gaten gemaakt voor de schoorstang.
Blijft een raar gevoel om in een puntgave kuip de boor te zetten om een gat te boren :? . Maaar ja zonder schoorstang rijd ook zo lullig.

GroteFoto-KELR4IX4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe ga jij de stuurdemper monteren?Ik heb een superslangenklem gebruikt(deze is met 2 bouten) bouten vervangen voor RVS draadenden,hierop een stalen hoeklijn met gat om de demper te monteren.De klem zit om de onderpoot voorvork.
 
Ik ga zelf een voorvork stabilisator maken. (is volgens mij heel hard nodig met de originele vork. Aan dezestabilisator monteer ik het uiteinde vande stuurdemper.
Was toevallig het projectje waar ik vanavond aan ga beginnen..
 
Vandaag weer ff bezig geweest. eerste korte proefrit gemaakt. heb de indruk dat hij goed stuurt. Alleen zonder stabilisator is hij nogal wiebel de wabbel. De kinderen vonden het leuk.
Niet naar de bak kijken die zit er nog scheef op.

GroteFoto-4FPBVQO8.jpg


Dus vandaag maar meteen beginnen met het maken van een voorvorkstabilisator. Men neme 4

halve klemmen:
GroteFoto-7V48CU8H.jpg


Deze tussen de vork inspannen en een dikke plaat om maat snijden. Met 4 puntjes vast lassen en je hebt meteen de juiste afstand:
GroteFoto-MWFL7FSY.jpg


Daarna meteen een lasoog erop maken voor de stabilisator. Hij staat nu in de grondlak. Bovenop komt een rvs plaat die gepolijst is. Om alles maar meteen mooi af te werken.

GroteFoto-ULK6WULN.jpg
 
Ziet er goed uit Marco.

Trouwens die *D op de gezichten van de kids zijn heel herkenbaar.

Ik blijf me verbazen over de glans op je motor. ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk man,ook al ff proefgereden met het span,je schiet al behoorlijk op !!
En ik maar wachten op die kogels...#!!#^**@!!,maarja maar positief blijven,ik
kan me wel goed voorbereiden.Succes verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan