vorderingen bak aan gl1000

kosten inderdaad 185 euro.
Kijk nog eens ff op marktplaats omdat het toch nog 2 maanjdes duurt voordat hij klaar is.
Vanavond de vork en alle toebehoren in de primer gezet. Morgen mooi zwart maken met 2k lak.
 
Vandaag toch maar weer ff aan de slag gegaan met het zijspan.

De vork van Lieuwe gemonteerd nadat hij deze week mooi zwart gecoat is.
Tevens een spoilertje gemonteerd onder de radiator.

da's kaal zonder vork
GroteFoto-TDYMXD6V.jpg


Nu met vork en spoiler
GroteFoto-PQDDAYUT.jpg
 
Dat ziet er mooi uit :P

Dit wordt wel een span waar de nodige poetsuurtjes in gaan zitten
 
Laatst bewerkt:
Jeetje even een zoektocht begonnen naar een voorband. Da's nog niet zo gemakkelijk.
Hebben jullie tips voor banden om een eml wiel. Standaard zit er 125/15 op.
Maar die zijn bijna niet meer te krijgen. Ik weet niet of ik met 135/15 weg kom in de breedte. Ook weet ik niet of op een gewone 135/15 (smart bandje) een binnenband mag..
Tips zijn welkom./
 
De beperking zal zijn de bouten van de scharnierpunten van de swingarm, meet de ruimte daartussen eens op?
De 135 banden vallen op deze velgen wat smaller uit (ca 120mm), bij mij passen ze in elk geval wel goed. Heb ook erg zitten te klooien omdat ik eigenlijk de snow+ wilde monteren voor de winter, deze band (155/80/15) is 136mm breed.
Hopelijk kom je met die 135 banden weg want 125 is inderdaad nog slecht te krijgen, ik had Conti Eco contact.

Gebruik achter liever 145 als het kan (minder slijtage)
 
Jeetje even een zoektocht begonnen naar een voorband. Da's nog niet zo gemakkelijk.
Hebben jullie tips voor banden om een eml wiel. Standaard zit er 125/15 op.
Maar die zijn bijna niet meer te krijgen. Ik weet niet of ik met 135/15 weg kom in de breedte. Ook weet ik niet of op een gewone 135/15 (smart bandje) een binnenband mag..
Tips zijn welkom./

is niet ideaal maar bij mij zit er ook een binnenband in het smartbandje , het EML voorwiel met dikke spaken is niet luchtproof *D
 
Ik heb overigens gekozen voor de hagon schokbrekers in mijn eml vork. Worden vandaag verstuurd. !!
 
Binnenbanden ging bij mij niet goed, had die Continental ECO contact banden en die hebben een vrij ruwe binnenkant.
resultaat was na 200Km eerste lekke band en in de volgende 100km de andere twee lek :(
Ben daarna weer tubeless gaan rijden maar het achterwiel bleek een klein lek te hebben, uiteindelijk met spuitbus een poosje goed gehouden en daarnaa velg laten lassen. Daarna toch weer opnieuw problemen gehad met langzaam leeglopende band tijdens de noordkaaprit, onderweg een paar keer geprobeerd de zaak dicht te lassen maar het ging steeds weer ergens anders scheuren. Uiteindelijk is er in Alta een ander achterwiel gescoord dat vergelijkbaar was met EML maar iets zwaarder uitgevoerd, dat werkt maar heeft een enorm afgeveerd gewicht wat eigenlijk ook niet zo gunstig is.

Dat zijn mijn ervaringen met EML buiswielen
 
Laatst bewerkt:
de oude buiswielen van EML zijn te stijf. daardoor scheuren ze rond de lassen.
ik vind het bed van de velg best diep, volgens mij moet het goed mogelijk zijn om rondom de lassen in de velg een ferme laag met een of andere kit te leggen om de boel luchtdicht te krijgen. een binnenband zou ik liever niet doen.
 
Ik heb ook een buiswiel van eml op het zijspan. Er zat een tubeless band om toen ik het frame kocht bij Sander v Bergen. Slordig was het autoventiel in een veel te groot gat. Bij het ontluchten van de remmen stoote ik tegen dat vertiel, waardoor het gewoon leeg liep.
Ben met het wiel naar Ted van Motortoer geweest en kreeg op mijn kop. Hij vindt het erg gevaarlijk om een tubeless band op deze velg te zeten. Als je tegen een stoepje aan rijd kan de band naar binnen schuiven en daardoor heel snel leeglopen. Velg is niet gemaakt voor Tubeless. Ok. Na veel zoeken een binnenband gevonden en een speciale ring voor om de ventiel. Door die ring past het ventiel mooier in het grote gat.
Mijn enige zorg is of de tubeless buitenband niet te stroef is voor een binnenband.
Veel kilometers maak ik niet, dus ik hoop dat dat meevalt.
Komt dit een beetje in de buurt van jullie ervaringen?

Gertjan
 
de oude buiswielen van EML zijn te stijf. daardoor scheuren ze rond de lassen.
ik vind het bed van de velg best diep, volgens mij moet het goed mogelijk zijn om rondom de lassen in de velg een ferme laag met een of andere kit te leggen om de boel luchtdicht te krijgen. een binnenband zou ik liever niet doen.

bij mijn wiel is enkel bij de binnenste buizen gelast , waar ze op de velg komen zitten ze met dikke bouten
BILD0114.jpg

BILD0113.jpg
 
Die dikke bouten heb ik niet in mijn velg zitten.
Heb vandaag wel een 135/15 band gevonden met een binnenband. Dinsdag wordt hij erop gelegd. Nou hoop ik alleen dat het ventiel goed uitkomt.
 
bij mijn wiel is enkel bij de binnenste buizen gelast , waar ze op de velg komen zitten ze met dikke bouten
[afbeelding]
[afbeelding]
dat is volgens mij geen EML velg.
ten eerste horen er een oneven aantal spaken in een wiel, en EML houdt zich daaraan.
ten tweede zitten er volgens mij meer spaken in dit wiel als een EML wiel.
ten derde zijn deze spaken dikker.
ten vierde kan ik het ook helemaal mis hebben.
 
dat is volgens mij geen EML velg.
ten eerste horen er een oneven aantal spaken in een wiel, en EML houdt zich daaraan.
ten tweede zitten er volgens mij meer spaken in dit wiel als een EML wiel.
ten derde zijn deze spaken dikker.
ten vierde kan ik het ook helemaal mis hebben.
lol , ik weet het niet hoor , was wel bij de EML voorvork.....
BILD0076.jpg


of heb je hier ook een 1, 2 .....4 *D
 
dat is volgens mij geen EML velg.
ten eerste horen er een oneven aantal spaken in een wiel, en EML houdt zich daaraan.
ten tweede zitten er volgens mij meer spaken in dit wiel als een EML wiel.
ten derde zijn deze spaken dikker.
ten vierde kan ik het ook helemaal mis hebben.


Was het niet zo halflive dat EML zijn naam en de bandenmaat in de velgrand sloeg
dat is wel zo bij de wielen die marco van mij kocht
 
Was het niet zo halflive dat EML zijn naam en de bandenmaat in de velgrand sloeg
dat is wel zo bij de wielen die marco van mij kocht
ze sloegen er wel iets in, waaronder het bouwjaar, ik dacht ook hun naam :?
ik zag trouwens dat de wielen uit jouw GW een even aantal spaken hebben, wat dat betreft zat ik er dus naast |(
 
Bij EML staat de merknaam in het wiel geslagen, er zijn vele merken geweest die van die buiswielen maakten. Ik heb nu een achterwiel dat uit denemarken komt.
 
Bij EML staat de merknaam in het wiel geslagen, er zijn vele merken geweest die van die buiswielen maakten. Ik heb nu een achterwiel dat uit denemarken komt.

Bij de latere modellen staat er overal de naam + de datum in , ik weet niet of het ook zo was met de eerste :?
Zou wel kunnen hoor , ik weet niet of de schommelvork wel EML is , dat werd beweerd maar of het zo is.....

Mocht het voorwiel te veel plat staan ( lekken )steek ik er een 16 " voorwiel ( T5 )in met een Heidenau band :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan