Vorderingen van de bouw van mijn Suzuki TR500 replica

Bazzer

MF veteraan
26 jan 2003
1.125
1
Hoogkarspel
Ik heb de draad weer een beetje opgepakt en ben verder gegaan met de bouw van mijn TR 500, ik denk dat het wel leuk is om dit een beetje vast te leggen en met jullie te delen.

Ik ben klaar met de 2 T500 fietsen te ontmantelen en ga nu de blokken uit elkaar halen en reviseren en ik denk wat tunen.

Intussen doe ik ook wat aan het frame dus ik ben lekker bezig.

Als er 1 van jullie is die nog onderdelen heeft of weet, zoals aluminium wielen en grote retrommels bijv. Grimeca, of clip ons, uitlaten noem maar op ik houd mij aanbevolen.
[imgat]
full
 
hey ! leuk & mooi topic ! ik zie nu pas waar de aluminium tank die ik heb liggen hier, op past ! het is dezelfde als ik er bij jou op zie zitten :)

Ik heb wel een GT750 naaf voor je.. (compleet) als je dat iets vind..

ga dit topic zeker volgen ! succes in ieder geval !!!


wielen zou ik nieuw halen bij heer Haan..kosten 'maar' 100 p/st .. weet je zeker dat ze goed/recht/ goed geboord worden !
 
Laatst bewerkt:
Mooi!!!!

Ga je er een andere achtervork inzetten? Ik meen me te herinneren, dat de originele nogal lang en aan de slappe kant was.

:W
 
Deze achtervork is ongeveer 10 cm ingekort en aan het begin verstevigd, hij is gemaakt naar de fabrieksspecificaties, ook de schokdemperpunten zijn veranderd. Als jullie nog meer onderdelen weten. de clip ons zijn 35mm.
 
Deze achtervork is ongeveer 10 cm ingekort en aan het begin verstevigd, hij is gemaakt naar de fabrieksspecificaties, ook de schokdemperpunten zijn veranderd. Als jullie nog meer onderdelen weten. de clip ons zijn 35mm.
wat voor clipons zoek je ? type/merk/verstelbaar/ etc
 
..hmm, zo te zien, zit die man ook te denken: 'waar heb ik die clipons nou ook al weer vandaan ??' :+

.. kan het niet goed zien op de foto, zal morgen even in de cliponhoek kijken voor je

Die "man " is dus Rob Bron, en die zit echt te prakiseren offie die suuz nog sneller kan krijgen.
Werd al 2e in de 500cc TT van Assen, ik geloof in 1973, met die TR500 :}
 
Is inderdaad Rob Bron, hij heeft hem overigens nog steeds, ik spreek hem nog wel eens. Ik ga eerdaags eens bij hem nkijken, hij heeft nog wat onderdelen liggen en wat documentatie.
 
Ik weet het Harrie, ik ken hem ook al een aantal jaren, hij weet het ook allemaal erg goed. Heb jij die kuip en dat zitje van die TR gewoon op voorraad, over een paar weken moet ik naar Eindhoven en dan wilde ik even bij je langs komen. Is dat goed???



houd wel je handen in je zakken en je gelbuidel goed vast!
 
Nog even een vraag Harrie, is het een kuip met een losse onderplaat?? En hoe bevestig je het zitje zit daar een bevestiging op?


Ik weet het Harrie, ik ken hem ook al een aantal jaren, hij weet het ook allemaal erg goed. Heb jij die kuip en dat zitje van die TR gewoon op voorraad, over een paar weken moet ik naar Eindhoven en dan wilde ik even bij je langs komen. Is dat goed???
 
hallo
ik heb nog hele mooie lichte chrome moly clipons ( 35 mm ) van MBA 250 .
ik heb ze net op marktplaats gezet bij onderdelen oldtimers
met een paar fotos zodat je ook de schuinte van de clipons kunt zien

Groeten Eldert
 
Welke ontsteking ga je er op zetten? Ik ben al een tijdje aan het zoeken achter een fatsoenlijke ontsteking, maar het enigste dat ik gevonden heb is die van Sam racing en deze is redelijk duur.
 
Voor 40 euro zijn ze verkocht,,,,,,


hallo
ik heb nog hele mooie lichte chrome moly clipons ( 35 mm ) van MBA 250 .
ik heb ze net op marktplaats gezet bij onderdelen oldtimers
met een paar fotos zodat je ook de schuinte van de clipons kunt zien

Groeten Eldert
 
Ik weet het nog niet wel een racemagneet ontsteking. Wat kost hij dan bij Cor?

Als ik wat weet laat ik het je weten, en als jij of een ander iets weet hoor ik het ook graag.

Wat ben jij aan het bouwen dan??


Welke ontsteking ga je er op zetten? Ik ben al een tijdje aan het zoeken achter een fatsoenlijke ontsteking, maar het enigste dat ik gevonden heb is die van Sam racing en deze is redelijk duur.
 
Laatst bewerkt:
Hé Bazzer leuk dat je een topic bent begonnen en nu we het over ontstekingen hebben Marthijn Stehouwer heeft ook ontstekingen liggen voor Suzuki twins alleen staat er niet bij voor welke twins.

Ze zijn in ieder geval niet echt duur.

EMOT Racing
 
hey ! leuk & mooi topic ! ik zie nu pas waar de aluminium tank die ik heb liggen hier, op past ! het is dezelfde als ik er bij jou op zie zitten :)

Ik heb wel een GT750 naaf voor je.. (compleet) als je dat iets vind..

ga dit topic zeker volgen ! succes in ieder geval !!!


wielen zou ik nieuw halen bij heer Haan..kosten 'maar' 100 p/st .. weet je zeker dat ze goed/recht/ goed geboord worden !

Roger is die tank te koop???
 
Nog even een vraag Harrie, is het een kuip met een losse onderplaat?? En hoe bevestig je het zitje zit daar een bevestiging op?

Kuip is inderdaad met losse onderplaat en voor het zitje moet je zelf iets verzinnen, ik ben er nog niet mee bezig geweest dus kan je nog geen tips geven.
 
Laatst bewerkt:
Nog even een vraag Harrie, is het een kuip met een losse onderplaat?? En hoe bevestig je het zitje zit daar een bevestiging op?

de kuip is inderdaad met losse onderplaat (zoals orgineel)
de zit kan je foam opplakken(celrubber)of ik maak er een losse plaat bij die je kunt (laten)bekleden.
Op voorraad heb ik zo goed als niets,langskomen kan altijd.
(even mailen of bellen s.v.p.
 
Voor degene die interesse hebben, ik weet een heel goed adres voor het glasparelstralen en gritstralen van niet te grote onderdelen, zoals carters, remnaven/trommels kortom al het kleinere spul. Hij is niet te duur ik heb er ook spul heengebracht en het is perfect

Een kennis van mij doet dat en erg netjes, en je kunt alles via mij laten lopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan