vorige eigenaar benaderen?

wizl

Die hard MF'er
29 okt 2002
458
0
boxmeer
Bij de TL-1000R die ik gekocht heb kreeg ik een certificaatje van het bijbehorende alarm, met daarop de NAW gegevens van de (waarschijnlijk) vorige eigenaar. Is het raar/gepast om die op te bellen, en te vragen naar zijn ervaringen/belevenissen met die motor?
 
Nee, misschien vind ie het juist erg leuk om te horen hoe het met ze fiets is en anders
is de hoorn er gauw weer opgegooid heh.
 
Is het raar/gepast om die op te bellen, en te vragen naar zijn ervaringen/belevenissen met die motor?

Gepast... hehehe ;-)

Dan zie ik het volgende gesprek voor mij:
- He ik heb een nieuwe motor
* Toe maar, zit er wel een alarm op
- Ja een hele goede zelfs
* Het kan niet op, kon je via de NAW gegevens achterhalen wie de vorige eigenaar was?
- Uhmmm ja hoezo?
* Nou dan is het wel zo GEPAST om die even op te bellen he
- Oh ja! natuurlijk! Wat dom van mij!

Nee ff alle gekheid op een stokkie. Als je daar behoefte aan hebt moet je volgens mij gewoon opbellen. Maar het is wel een beetje vreemd als je het mij vraagt. Maar daar is niks mis mee! :P
 
Gepast... hehehe ;-)

Dan zie ik het volgende gesprek voor mij:
- He ik heb een nieuwe motor
* Toe maar, zit er wel een alarm op
- Ja een hele goede zelfs
* Het kan niet op, kon je via de NAW gegevens achterhalen wie de vorige eigenaar was?
- Uhmmm ja hoezo?
* Nou dan is het wel zo GEPAST om die even op te bellen he
- Oh ja! natuurlijk! Wat dom van mij!

Nee ff alle gekheid op een stokkie. Als je daar behoefte aan hebt moet je volgens mij gewoon opbellen. Maar het is wel een beetje vreemd als je het mij vraagt. Maar daar is niks mis mee! :P

Call me stupid, maar ik snap de humor niet :?
 
Tja, aan de ene kant ben ik bang dat ie gaat zeggen: "ik ben nog nooit zo vaak op mijn muil gegaan als met die TL, je ziet er nix van he?". En ik hoop natuurlijk dat ie zegt: "Ik heb die Yoshi's niet mee ingeruild omdat ik ze dacht zelf nog te gebruiken, maar dat zit er niet meer in, nieuwe auto gekocht, kom ze maar halen" :}

edit: ik snap het gesprekje hierboven ook niet
 
Nee, misschien vind ie het juist erg leuk om te horen hoe het met ze fiets is en anders
is de hoorn er gauw weer opgegooid heh.

I.d.d. als ik me in de situatie plaats van de vorige eigenaar zou ik het ook wel waarderen, en zou je graag wat informatie geven......En anders, wat LCB zegt, okee bedankt daaaaaaag, tuut-tuut-tuut :)
 
Op donderdag 06 februari 2003 23:30 schreef wizl het volgende:
Tja, aan de ene kant ben ik bang dat ie gaat zeggen: "ik ben nog nooit zo vaak op mijn muil gegaan als met die TL, je ziet er nix van he?". En ik hoop natuurlijk dat ie zegt: "Ik heb die Yoshi's niet mee ingeruild omdat ik ze dacht zelf nog te gebruiken, maar dat zit er niet meer in, nieuwe auto gekocht, kom ze maar halen" :}

edit: ik snap het gesprekje hierboven ook niet

*D

"Wist je al dat de toerenbegrenzer helemaal niet bij 12.000 toeren intreed?? Ik heb het uitvoerig getest, na lang aandringen ging die pas bij 13.200 toeren, vet hè" :)
 
misschien is het wel handig om een beetje info te krijgen over het onderhoud die ie (niet) gehad heeft ....

wel neerleggen voordat ie over die vastloper begint bij 240km/h op zn favoriete circuitje ;-)
 
Ik zou rustig bellen, inderdaad gauw opgehangen als 't niks is...
Alleen niet zeggen waar je woont, misschien mist ie z'n schatje wel :+
 
Ik zou gewoon bellen, je kunt er alleen wijzer door worden. (of het nu goed of slecht nieuws is) en als ie de hoorn er op gooit wordt je toch ook niet slechter van toch ?

Mocht het zo zijn dat ie er altijd problemen mee heeft gehad, dan kun je hem altijd nog snel verkopen voordat ie je veel geld gaat kosten }) :+
 
Ik zou het wel doen. Is tevens een controle of er niets mee gebeurt is, wat jij niet weet. Vindt de vorige eigenaar ook geen probleem. Misschien heeft hij nog wel tips voor je
 
Ik zou het wel doen. Is tevens een controle of er niets mee gebeurt is, wat jij niet weet. Vindt de vorige eigenaar ook geen probleem. Misschien heeft hij nog wel tips voor je

Bijvoorbeeld slecht starten, maar een tik met een hamer doet wonderen.

Gewoon bellen: Nee heb je, ja kun je vergeten
 
Ik zou zeker bellen. Je wordt er nooit slechter van, misschien wel verdrietiger :+ .
Mocht er toch iets mis zijn kun je dit nog in de garantieperiode laten fixen mocht dit nodig zijn. De vorige eigenaar zal het zeker niet erg vinden.
 
ik heb er jaren plezier mee gehad, maar toen ie de teller rond was werd het voor mij tijd om 'm in te ruilen :+
Heeft ie flink door moeten rijden in 3 jaar tijd ;)

Maarruh okay, misschien krijgt een (nog nietsvermoedende) M-F'er binnenkort wel een belletje van me dan :P
 
Laatst bewerkt:
Ergens vorig jaar ging ik op zoek naar een nieuwe roestbak, kwam aan bij een meneer en je kon in zijn ogen zien dat hij eigenlijk zijn roestbakkie niet kwijt wilde maar dat het van zijn vrouw moest.
heb die roestbak niet gekocht. Hij boos (man was helemaal van slag). Wordt ik een half jaar later opgebeld door die man. En hij bedankte mij dat ik zijn roestbak niet had gekocht. Hij reedt er nog heerlijk in en had hem zelf opgeknapt. Ik vond dit echt grappig. Iemand die je bedankt dat je iets niet gekocht hebt :)

Zou zeggen: bellen! Ik zou het alleen maar leuk vinden als iemand dat zou doen. Alleen uit kijken als ie em terug wil!
 
Bij de TL-1000R die ik gekocht heb kreeg ik een certificaatje van het bijbehorende alarm, met daarop de NAW gegevens van de (waarschijnlijk) vorige eigenaar. Is het raar/gepast om die op te bellen, en te vragen naar zijn ervaringen/belevenissen met die motor?

Wat kan het nou schelen of iemand dat raar vindt??? Er zijn ALTIJD mensen die IETS raar vinden. Als jij 't graag wilt weten, neem contact op en probeer niet te denken wat iemand anders denkt... Ga maar uit van "anders dan jij denkt dat hij/zij denkt".... ;)
 
hahahahaha, ik vind het gesprekje wel leuk!!!

en als de nieuwe eigenaar van mijn oude motor me beld zal ik dat juist leuk vinden!!
 
Heeft ff. geduurd, maar gisteren gebeld. Hij was hartstikke enthousiast :) 1e eigenaar. Nooit problemen gehad, fijn fietsje. Ingeruild op een R1.

[me]wizl is blij[/me] :}
 
Ring.... Ring.... Ring...

Ja hallo met (zie NAW gegevens alarm).

Uhhh. ja, hallo, met van puffelen, u kent mij wel niet, en ik u ook niet, maar heb uw gegevens van een alarm dat bij mijn nieuwe TL-1000R zit.

Een TL-1000R zegt u??!

Ja, dat is toch uw vorige fiets geweest?

Ja... dat klopt wel, maar die heb ik total loss gereden, daar hebben ze een cola blikje van gemaakt.. en sindsdien zit ik in een rolstoel...

;-)

Nee lijkt me juist leuk als een vorige eigenaar be belt. Zo "vraag" ik me heus wel eens af of mijn oude/vorige fietsen en auto's nog "leven".

Waar ze uithangen, en of ze tevreden zijn met hun nieuwe baasje..

;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan