vorige eigenaar een echte mooi weer rijder?

lv0ll9

Die hard MF'er
5 aug 2014
570
63
Groningen en omstreek
Hoi allemaal! Dit topic is niet zo zeer voor mij, maar meer voor de persoon in kwestie.

Laatst zag een maat van mij een motor staan (Yamaha YBR 125) met maar 724km op de teller, klinkt misschien niet zo gek, maar de motor is uit Juli 2006.

En toch ziet hij er uit als nieuw, geen roest of verweer op geen enkele plek ook niet gevoelige plekken als motorblok/uitlaat ed.(op 1 klemmetje na!), start koud (zelfs met dit weer) meteen, en rijdt als nieuw(zijn oom reed er mee met proefrit), maar hij vindt de kilometer stand toch wel vreemd voor een 8 jaar oude motor.

Zou er mee geknoeid kunnen zijn(KM stand), of was de vorige eigenaar een echte mooi weer rijder? Hij staat wel bij een grote (merk)dealer, en rijdt ook nog als nieuw. Zou zijn eerste motor zijn, vandaar.

Alvast bedankt :]
 
Kan, kijk naar de slijtagedelen, zouden nog als nieuw moeten zijn.

Als de fabrieksbanden er nog op zitten ook, al zouden die er wel af moeten zijn.
 
De onderkant van het blok moet er dan nog goed uitzien.
Als je het zadel eraf haalt moet je stof zien en geen blubberesten.
Mijn huidige motor was een jaar oud met 2700 km op de teller.
Gekocht in februari en in december weer ingeruild, ik heb hem in februari gekocht.
Motor zag er uit als nieuw.
Sommigen halen een motorrijbewijs kopen dan een motor en dan valt het in de praktijk erg tegen.
Het waait altijd, het is ook nog eens koud en als het regent is het helemaal kudt.
Vanuit de auto zag het er stoer uit, maar als je er dan zelf op zit is er helemaal niks aan.
Dus na een paar ritten, of een verregend weekend naar de Ardennen, in zo'n Aldi tent, blijft zo'n motor ergens in een hoek staan.
En dat kan een hele goede koop zijn, "de miskoop van een ander".

En die fabrieksbanden zijn toch nooit vervangen want er zit nog genoeg profiel op.

Ik heb mijn Bulldog sinds 2008 en heb er nog steeds heel veel plezier mee.
Wel nieuwe banden , een accu en natuurlijk het normale onderhoud.

Motorrijden is een passie en geeft je een kick, als je dan de motor weg doet vanwege "beeindiging hobby" of geen tijd vanwege de kinderen , dan heb je dat gevoel nooit gehad.
Maar dat kan voor jou een mooie koop zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken zo een motorrijder die jaarlijks nog geen 300 km doet. Zijn motor staat in de verwarmde garage en komt enkel met goed weer buiten om te poetsen en hem dan op zijn oprit te bewonderen. Een heel enkele keer zal er eens mee gereden worden naar een evenement of het circuit om races te gaan kijken. De rest van het jaar wordt dat ding verder gepimpt en vertroeteld.
Het is dan ook een uniek exemplaar, zowel de motor als de eigenaar...
 
Zou er mee geknoeid kunnen zijn(KM stand), of was de vorige eigenaar een echte mooi weer rijder? Hij staat wel bij een grote (merk)dealer, en rijdt ook nog als nieuw. Zou zijn eerste motor zijn, vandaar.

Alvast bedankt :]

Als ze tellers terugdraaien dan zullen ze dat meestal tot een geloofwaardige stand doen lijkt mij. Bij zo'n lage stand heeft iedereen vraagtekens dus dat risico gaan ze vast niet lopen.
 
Omdat hij bij een dealer staat denk ik dat het een winkeldochter is. Terug gebracht door de eerste eigenaar om bovengenoemde redenen, of om toch maar een zwaardere te kopen. Voor 2013 was er eigenlijk geen markt voor de 125cc. In Nederland kocht je op zijn minst een 250. Daarom gok ik dat hij gewoon is blijven staan.
 
Laatst bewerkt:
Als je zou hebben gedacht om met een 125-er over de snelweg te rijden kom je bedrogen uit.
Met een beetje tegenwind wordt je links en rechts door vrachtwagens ingehaald.

Dat je er dan na 724 km klaar mee bent, dat snap ik wel!!
Ik zou de maat van TS voorstellen om toch maar een paar CC extra te gaan zoeken.
 
Dat je er dan na 724 km klaar mee bent, dat snap ik wel!!
Ik zou de maat van TS voorstellen om toch maar een paar CC extra te gaan zoeken.

Ik gok dat diegene slechts een A1 rijbewijs heeft, dus dan ben je snel uitgezocht naar extra cc's. Kan me niet voorstellen dat iemand met een A2> rijbewijs vrijwillig op een 125 gaat rijden...
 
Dank voor alle reacties dusver.
De onderkant van het blok moet er dan nog goed uitzien.
Als je het zadel eraf haalt moet je stof zien en geen blubberesten.

Sommigen halen een motorrijbewijs kopen dan een motor en dan valt het in de praktijk erg tegen.
Het waait altijd, het is ook nog eens koud en als het regent is het helemaal kudt.
Vanuit de auto zag het er stoer uit, maar als je er dan zelf op zit is er helemaal niks aan.
Dus na een paar ritten, of een verregend weekend naar de Ardennen, in zo'n Aldi tent, blijft zo'n motor ergens in een hoek staan.
En dat kan een hele goede koop zijn, "de miskoop van een ander".

En die fabrieksbanden zijn toch nooit vervangen want er zit nog genoeg profiel op.
.
Het blok van onder is als nieuw, niks aan te zien, ook de banden zover ik mij kan herinneren zijn fabrieksbanden(met nog ruim profiel) En onder het zadel zit geen stof of rotzooi, geen krassen o.i.d.
Over dat een motor in de hoek verdwijnt kan ook prima kloppen heb mijn motor gekocht met grofweg 3500km op de teller en deze is uit 2007. Maar hij vond 700km wel erg weinig.

Verhaal van de dealer is ook dat hij een tijd in de schuur heeft gestaan nadat de eigenaar er interesse in verloren had. Maar goed zo'n verhaal is zo uit de duim gezogen om een eventuele terug draaiing van de KM stand te "verbergen"
Ik ken zo een motorrijder die jaarlijks nog geen 300 km doet. Zijn motor staat in de verwarmde garage en komt enkel met goed weer buiten om te poetsen en hem dan op zijn oprit te bewonderen. Een heel enkele keer zal er eens mee gereden worden naar een evenement of het circuit om races te gaan kijken. De rest van het jaar wordt dat ding verder gepimpt en vertroeteld.
Het is dan ook een uniek exemplaar, zowel de motor als de eigenaar...
haha inderdaad, dit is nou weer niet een motor waar ik dat snel mee zie gebeuren :+
 
Dat je er dan na 724 km klaar mee bent, dat snap ik wel!!
Ik zou de maat van TS voorstellen om toch maar een paar CC extra te gaan zoeken.
Hij zoekt een A1(wegens A1 rijbewijs) fiets voor in de stad, harder als 70 hoeft ie niet te gaan.
Ik gok dat diegene slechts een A1 rijbewijs heeft, dus dan ben je snel uitgezocht naar extra cc's. Kan me niet voorstellen dat iemand met een A2> rijbewijs vrijwillig op een 125 gaat rijden...
^^^^^^^Dit dus, gaat hem voornamelijk om dat ie goedkoop is, en niet zozeer maximaal aantal KW/PK's
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn eerste motor destijds gekocht in 2008 en die was van eind 2006 met 2700 km op de teller. Ik was de derde eigenaar! De gene van wie ik de fiets kocht had een jaar daarvoor met Skiën zijn rug gebroken en na zijn herstel iets van 500 km gereden om er achter te komen dat een supersport niets meer voor hem was.

Mijn huidige motor uit 2003 heb ik in 2013 gekocht met precies 15000km! Dat is in 10 jaar tijd 1500 km per jaar.

Werkelijk alles glom. Zelfs de delen waarvan ik geen idee had dat ze konden glimmem. Het meest opvallende wat ik altijd weer voor mij zie was dat zelfs achter de teller (bij de koplampen) alles spik en span was. Er zaten ook van die performance upgrades op die je er ook op kon zetten omdat ze er sjiek uitzagen. 1+1 was voor mij 2 :)

Soms heb je mazzel!
 
Laatst bewerkt:
Veel motoren worden nu eenmaal zeer weinig gebruikt. Kleinere motoren hebben niet dat ze vaak als kilometer vreters worden ingezet. Die YBR'tjes zie je nog wel eens als vakantie brommertje mee achterop de camper of op de dissel voor plaatselijk vervoer.

Het kan wel :)
http://occasions.polsmotoren.nl/unit/suzuki/gs+500+e/3435

Kijk anders ff naar de dotcode op de banden
Goh, 4250 voor een motor van 11 jaar oud die nieuw 5000 euro was...

Deze staat ook al ff in de zaak (ik reed nog brommer, dus dat is ongeveer 13 jaar :X ):
Suzuki GSX400X
 
Laatst bewerkt:
Mijn FZX 750 is van 1993 en gekocht met 2500 km op de teller ( echte kilometers) bij een eerlijke motorzaak. Ik heb hem nu 2 jaar en heb er een fijne motor aan. Dus je kunt ook geluk hebben.
full
 
Dank voor alle reacties, Hebben even gekeken, en alles is inderdaad in orde. Dank voor alle punten om op te letten, zag er allemaal nog netjes en bijna nieuw uit. Zoals veel zeggen, hadden we eens mazzel. :]
 
ik heb mijn dragstar uit 2002 3j geleden gekocht met kilometerstand 4000,originele banden er nog op. Ik ken mensen die bv een goldwing of harley hebben en mss 300klm per jaar rijden, dat rij ik makkelijk op 1 week.
 
+-700 km op +-8 jaar tijd is wel heeeeeeeeeel erg weinig.

Maar het kan wel.
Collega van me reed vroeger met een GSXR een kleine 200tal km/jaar, maar meestal zijn dat dan geen mensen die de motor zoveel jaren bijhouden.
Vroeg of laat staat dat ding in de weg.

Langs de andere kant, mijn broer heeft een oldtimer (auto) en die rijd ook maar 200 km/jaar meestal.
Meer voor de waarde en de looks.

De waarde en de looks van een gewone YBR...nu niet echt iets om over naar huis te schrijven natuurlijk.

Als die persoon die motor kan kopen voor een mooie prijs....doen.
 
Veel motoren worden nu eenmaal zeer weinig gebruikt. Kleinere motoren hebben niet dat ze vaak als kilometer vreters worden ingezet. Die YBR'tjes zie je nog wel eens als vakantie brommertje mee achterop de camper of op de dissel voor plaatselijk vervoer.Goh, 4250 voor een motor van 11 jaar oud die nieuw 5000 euro was...

Deze staat ook al ff in de zaak (ik reed nog brommer, dus dat is ongeveer 13 jaar :X ):
Suzuki GSX400X
Een KTM Duke 125 staat bij de dealer nieuw voor € 4.545. Dan zou ik nog even nadenken over een fiets die al jarenlang condens staat te verzamelen en over een jaar niet veel meer waard is.
 
+-700 km op +-8 jaar tijd is wel heeeeeeeeeel erg weinig.

Maar het kan wel.
Collega van me reed vroeger met een GSXR een kleine 200tal km/jaar, maar meestal zijn dat dan geen mensen die de motor zoveel jaren bijhouden.
Vroeg of laat staat dat ding in de weg.

Langs de andere kant, mijn broer heeft een oldtimer (auto) en die rijd ook maar 200 km/jaar meestal.
Meer voor de waarde en de looks.

De waarde en de looks van een gewone YBR...nu niet echt iets om over naar huis te schrijven natuurlijk.

Als die persoon die motor kan kopen voor een mooie prijs....doen.
:^
 
Als je zou hebben gedacht om met een 125-er over de snelweg te rijden kom je bedrogen uit.
Met een beetje tegenwind wordt je links en rechts door vrachtwagens ingehaald.

Dat je er dan na 724 km klaar mee bent, dat snap ik wel!!
Ik zou de maat van TS voorstellen om toch maar een paar CC extra te gaan zoeken.

hoezo met 125cc kan je heeeuulll veeuull lol hebben soms zelfs meer dan op een 1000cc
 
Tsja, als je er plezier mee hebt? Heel veel lol d'r mee!!!

Vroeger (toen ik nog jong was) had ik een opgevoerde 70cc-brommerd.
Heb er toen (als die al reed) zeker veel fun mee gehad, maar ook veel sleutel-uurtjes..............

Dat van die trucks weet ik nog steeds. Tussen die grote bakken voelde ik me echt niet happy!!
Een stukje passieve veiligheid is om een truck gewoon snel in te halen en voor te blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan