Vorkpoten, wie herkent ze??

RichardB

Die hard MF'er
17 mrt 2003
447
0
Wie weet er aan de hand van de (hoop ik) bijgeleverde foto's, met welke vorkpoten we hier te maken hebben.
Ze zitten onder mijn racer, maar volgens mij zijn het geen originele poten (FZR600R +/- 1995), maar poten van een vroeg Thundercat model.
Let ook even op het verschil tussen links en rechts, rechts is de ingaande demping in te stellen en links niet.
Nu heb ik mij laten vertellen dat dit meer voorkomt.
Ik wil deze poten er onderuit hebben om ze eens grondig na te kijken, want er zit maar weinig tot geen demping meer in.
Wie weet er wat van deze poten, bijv. hoeveelheid en soort te vullen olie??

Richard

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/109644/b1d4f9aa7b29b728fa2642fc63c68195 (links1.jpg)​
 
Wat dacht je van een '99 R1?

http://216.37.204.203/Yamaha_OEM/YamahaMC.asp?Type=13&A=239&B=27 (216.37.204.203/Yamaha_OEM/YamahaMC.asp?Type=13&A=239&B=27)

toch niet, die heeft USD

Ik vermoed van een nieuwere Fazer600 is of R6.
 
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels dankzij Viccie al uitgevonden dat de poten van een YZF600R moeten zijn.
Wat ik nu nog niet begrijp is de instelling van de ingaande demping alleen aan de rechterkant.
Wie heeft er nog info over de vork (vulhoeveelheid en soort olie) van deze motorfiets.
 
Dat klopt dan ook weer niet, want de originele poten hebben geen regeling van de uitgaande demping, de mijne wel??
Kon je niet weten, stond niet op de foto.
Richard
 
de laatste modelen fzr600r hebben dacht ik ook verstelbare voorpoten, model 94 heeft alleen veervoorspanning die instelbaar is.
En als ik me niet vergis kun je de voorpoten van een fzr600r en een thundercat uitwisselen.

De rede van verschillende poten links en rechts is denk ik gewoon een kwestie van schade of defect aan 1 poot.
Mischien was 1 poot zo krom dat ie niet meer te repareren was en de ander wel, en dat vanwege de financien het probleem zo opgelost is.
 
Ga morgen wel even met de pootjes (heb ze er nu toch uit en leeg)bij een motorsloop bij ons in de buurt kijken, misschien kan ik daar nog iets ruilen of zo, je weet maar nooit.
 
Ben inderdaad bij de sloperij geweest, maar die hadden ook niks meer liggen, dus bij deze wie heeft er nog een linkerpoot liggen van een FZR600R maar dan volledig instelbaar.
Trouwens een stuurdemper is ook nog steeds welkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan