Vorkpoten Yamaha TDM 850

Hansolio

Rookie
10 jun 2011
3
0
Amsterdam
Beste mensen,

Weet iemand of de vorkpoten (binnen- en buitenpoten) en het T-stuk van een TDM850 3VD ook zullen passen op mijn TDM 850 4TX (uit 1997)?
Ik kan namelijk nergens tweedehands buitenpoten vinden voor een 4TX.

Groet van Hans.

PS: ik zoek dus binnenpoten en buitenpoten, een T-stuk, en daarnaast nog een voorspatbord en voorste voetsteps links en rechts. Deze zijn allemaal verbogen/gebroken tijdens een valpartij in Italie deze zomer... ;(
 
kunnen ze je dat niet vertellen bij een motorsloop??
die mannen weten het vaak wel ;)

ik weet niet waar je woont maar je zou eens kunnen bellen met woesthoff in brummen,
en mischien hebben ze zelfs wel wat voor je op het schap liggen.




GR NEMO!
(zelf niet gewond geraakt bij de val hoop ik?)
 
Beste mensen,

Weet iemand of de vorkpoten (binnen- en buitenpoten) en het T-stuk van een TDM850 3VD ook zullen passen op mijn TDM 850 4TX (uit 1997)?
Ik kan namelijk nergens tweedehands buitenpoten vinden voor een 4TX.

Groet van Hans.

PS: ik zoek dus binnenpoten en buitenpoten, een T-stuk, en daarnaast nog een voorspatbord en voorste voetsteps links en rechts. Deze zijn allemaal verbogen/gebroken tijdens een valpartij in Italie deze zomer... ;(

Je kan kijken of de onderdeelnummers hetzelfde zijn. Moet je deze wel kunnen vinden. Mijn computer is nu stuk dus ik kan het niet voor je na kijken.

Wellicht op de site van david silver spare parts of op www.cmsnl.com
 
Dank jullie wel! Ik kwam er ook achter via een sloperij in Tilburg (Swinkels). Goeie zaak trouwens, bekwame monteurs. Hij had een 4tx staan voor de sloop, dus alles kon zo worden overgezet. Nou alleen nog voorspatbordje overspuiten.
Gelukkig had ikzelf niets, mijn helm en jas hebben alles opgevangen, en mijn motor dus, de vork compleet verbogen. Konden de sleper met een hydraulische pers gelukkig provisorisch rechtbuigen, dus de vakantie spirit kwam weer snel terug!

Groet van Hans.
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat het een oude topic is, maar ik heb min of meer een aanvullende vraag op de vraag van de ts.

De 3VD heeft een 41 mm voorvork en de 4TX een 43 mm. dus je moet zowel de bovenste als de onderste kroonplaat gebruiken, anders passen de vorkpoten niet.


Weet iemand of dit het enige verschil is?! Zouden de remklauwen gewoon goed over te zetten zijn e.d.?

Ik heb een 3vd, en ben benieuwd of ik bij het zoeken van een voorvork ook 4tx vorken in de gaten kan houden.
 
Ik weet dat het een oude topic is, maar ik heb min of meer een aanvullende vraag op de vraag van de ts.Weet iemand of dit het enige verschil is?! Zouden de remklauwen gewoon goed over te zetten zijn e.d.?

Ik heb een 3vd, en ben benieuwd of ik bij het zoeken van een voorvork ook 4tx vorken in de gaten kan houden.

de remklauwen hebben volgens mij gewoon dezelfde steek van 10 cm hart-op-hart. Maar om jezelf het makkelijk te maken kan je het beste een complte voorkant kopen met wiel, spatbord en kroon platen e.d.
 
Ja, hoor bevestiging van de remklauwen zijn allemaal gelijk, maar ik zou voor blauwe klauwen kiezen als je er zonodig andere op wilt. Een wereld van verschil. (en zeker i.c.m. staalommantelde leidingen. 8-)

En alleen vorkje ruilen met een 4TX brengt niet zoveel, (of hij moet net zoals bij de TS krom zijn) Hyperpro's erin geeft meer voordeel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan