Vorm kunststof tank aanpassen

Do-it

Die hard MF'er
14 nov 2009
534
17
Post deze vraag maar even hier:

Heeft iemand ervaring met het aanpassen van de vorm van een kunststof tank?
Kwestie van verwarmen met een fohn en dan in de vorm drukken?
Of zit er versteviging in zo'n tank, bv metaal gaas oid?
 
Ligt aan het materiaal, lijkt me onwaarschijnlijk dat dit makkelijk kan..

Ik heb het laatst een PP spatbordje geprobeerd te vervormen met een goeie electrische verfbrander. Het was knap lastig om de temperatuur omhoog te krijgen en toen hij eenmaal heet was werd hij plaatselijk snel te heet en begon te bubbelen.

Wat is het voor tank? Van een crosser ofzo? Glasvezel tank gaat je helemaal niet lukken.
 
Het is idd een beetje een "long shot".
Het gaat om een Triumph Tiger 955.
Fijne motor, maar best wel niet zo mooi..

Waarschijnlijk is het materiaal ABS.
Wel flink dik..
 
Het is idd een beetje een "long shot".
Het gaat om een Triumph Tiger 955.
Fijne motor, maar best wel niet zo mooi..

Waarschijnlijk is het materiaal ABS.
Wel flink dik..
Er moet ergens een merkteken staan van de mal wat voor materiaal het is. PP, ABS, PE etc.
 
ligt er aan of het een thermoplast of een thermoharder is.

vaak zijn dit soort materialen intern verstevigd met een (glas of ander materiaal)vezel, of ander verstevigingsmiddel. en met intern bedoel ik dan dat het ingemengd is in de polymeer oplossing tijdens productie.
 
Denk niet dat zo makkelijk gaat, kunt beter gaan snijden,frezen, knippen, dan weer plakken lijmen plamuren opschuren etc..
 
Ze maken kunststof tanks van sommige crossers wel eens groter door er heet water in te doen en dan op te pompen met een fietspomp. Maar daar zitten ook snel grenzen aan en ze worden er niet mooier op en je zal de tank waarschijnlijk opnieuw moeten laten spuiten...

Wil je de tank hoekiger maken oid?
 
Terug
Bovenaan Onderaan