Voxan Café Racer

Laverdina

MF'er
12 apr 2004
44
0
Kan iemand me raad geven over de Voxan Café racer? Heb m'n oog er laten op vallen, maar weet niet zoveel over dat merk.
Zijn ze redelijk betrouwbaar, zijn wisselstukken nu zo'n probleem om te bestellen, goeie service...?
 
Technisch iig een heel mooi ding. Zag er vanmiddag 1 te koop staan bij Motoport in Den Haag. Die staat er zeker al anderhalf jaar. Voor de rest was ik er zeker ook in geinteresseerd maar ook nooit meer wat van het merk gehoord........
 
Heb er ook ene te koop zien staan. Nog maar 300 km's en 9300€.
Vrees toch een beetje voor de betrouwbaarheid want vind het vreemd dat er niet meer van rondrijden. Het is toch een hele mooie motor? Ga er dinsdag eens mee gaan rijden, eens benieuwd wat dat zal geven :] .
Zie aan je nick dat je ook een Daytona hebt. Wij hebben een RS en zoeken dempers voor erop die een mooie diepe grol geven en meer power. Ken je soms geen goed merk?
 
...
Vrees toch een beetje voor de betrouwbaarheid want vind het vreemd dat er niet meer van rondrijden....
Helaas heeft Voxan wat problemen gehad om het fabriek gefinancierd te krijgen. Voxan is ondertussen al 2x failliet gegaan en terug/verder/doorgestart. Momenteel draaien ze enkel maar gelimiteerde hoeveelheden motors in elkaar. Mijn schoonbroer heeft een Voxan Cafe Racer (al 3 jaar denk ik) Het is zeer zeker een zeer mooie motorfiets, technisch zowel als optisch. Ook betrouwbaar. En exclusief aangezien ze eenvoudigweg moeilijk te krijgen zijn... Onderdelen zijn geen probleem, máár er kan een wachttijd zijn ... imho: een merk dat veel waard is maar een beetje gefnuikt is door financiele troebels...

edit: qua rij-ervaring, tja, het is een V2 dus simpelweg: fantastisch. Ik heb er al mee gereden, en het is een zeer leuke motor (maar kan uiteraard nooit-ofte-nooit tippen aan een Ducati Monster... :9 )
edit: www.voxan.com
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook op mogen rijden (heb bij een Voxandealer een bijbaan gehad), en jongens wat rijdt dat goed! Moto73 heeft hem in de duurtest gehad en het enige wat zij erop aan te merken hadden was wat corrosie op stekkertjes, waardoor af en toe slecht contact gemaakt werd, geloof ik. Je zou ff dat duurtestverslag ergens moeten scoren. Succes! :)
 
Neem ff contact op met mark van madracing, die heeft er ook eentje, en is er helemaal weg van, hij kan je alles vertellen wat je wilt over die vox.
Deze is van hem:
voxie_met_groene_bandjes.gif


www.madracing.nl
 
Thanks voor al de reacties :} . Iedereen raadt het me af en hier krijg ik zoveel positieve reacties. Ik ben niet meer te houden en wil die fiets NU in m'n garage!
Heb wel enorm last van m'n rug. Eens nagaan of die ook zo hard lopen als een Laverda.
 
Nou wat betreft die duur test in moto 73 die had echt wel wat meer problemen als een stekkertje
Ik geloof dat hij zelfs als duurste motor per km ooit uit de test is gekomen
Verder waren ze wel positief over het rijden
En het is best wel een aparte bike
Bij motorport vianen stond er ook eentje tekoop
 
Toevallig sprak ik vorig jaar de jongen die die vox gekocht heeft, jij had hem op de beurs gekocht van moto 73, dus in een heleboel dozen, en hij was er erg over te spreken. In amsterdam, naast safe zot ook nog een motorzaakje, ik ben de naam ff kwijt. die heeft er volgens mij ook nog 2 staan.
 
Oh, dat wist ik niet, ik weet dat er laatst iemand een paarse heeft gekocht daar, en dat was een gebruikte.

Bij ultimate motors hebben ze deze staan, ze stonder ook mee op de beurs, en hij is in het echt mooier dan op deze foto.

00039041414141414B49a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Echt een exclusieve fiets er rijden er maar een stuk of 50 van in de gehele Benelux....en wat betrefd de kosten van de testrit in moto73...de problemen lagen voornamelijk bij de Brembo schijven en de WP achterveer die er in zaten.....
Ik heb er nu 17.000 op zitten en nog geen klap verkeerd horen gaan bij de Vox...en van de mensen die ik ken die een Kroegblazer bezitten heb ik tot op heden ook alleen maar lof gehoord...... :]
 
Ga er dinsdag eens mee gaan testrijden, eens zien of ze me helemaal gek zal maken :9~
Wat was het probleem met die brembo-remschijven endie white power vering?
Klopt het dat er een probleem is met levering wissestukken en garantie?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met de Voxan gereden. In 1 woord: Verslavend!
Ik wou hem niet meer terug geven, met man en macht hebben ze me van de motor moeten trekken }) .
Fun in het hoogste kwadraat, stabiel als een trein op rails door de bochten en zalige zithouding.
Alleen, ik vertrouw het zaakje niet zo. De motor had nog maar 400 km's op de teller en ze waarschuwden me niet dat ie nog in rodage was, maar ik mocht er wel mee rond het vliegveld gaan sjezen. Toch meer kilometertjes op de teller?
Misschien best een nieuwe kopen en korting vragen.
@Madracing: Hoeveel zou ik moeten rekenen voor een nieuwe met wat korting af (zonder overname van andere moto)?
 
400 km is wel vreemd idd.....
ik denk dat je voor 1 met de top er af toch wel op een 8500 tot 9000 pleuro moet rekenen.....
en nieuw zijn ze weer duurder geworden omdat de oude voorraad reeds op is....
Ik zou eens bij motortoer gaan kijken, betrouwbaar bedrijf en heeft er vaak meerdere op voorraad.

Mocht je echt een splinternieuwe willen moet je effe bellen.....0226-342525
 
Nog een positief antwoord op de vraag over betrouwbaarheid e.d.
Ik ben een Belgische eigenaar van een zilveren Voxan Café Racer met aangepaste CHIP,laser carbonuitlaten en open luchtfilter=120PK
De sound is echt fantastisch en met geen andere motor te vergelijken.
zéér diepe grom/gebulder.De acceleratie is na de tuning fel verbeterd en ik ga nu gelijk op zonder 1 Cm toe te geven met een vriend z'n Ducati 996 met 123 PK.
Voor mij is deze motor gewoon TOP=goed baanligging,exotische uitstraling en inderdaad de reden waarom er zo weinig rondrijden ligt hoofdzakelijk bij het toenmalige in faling gaan.De produktie ligt momenteel op 1000 café racers per jaar waarvan er 600 zijn bestemd voor de Franse markt en de andere 400 voor Duitsland en Oostenrijk.Voorlopig is er geen invoerder voor Belgie of nederland .
Je rijdt met andere woorden met een zeldzame motor rond en telkens ik hem ergens parkeer of er mee rondt rijdt komen de mensen op je (motor)af en 70% heeft nog nooit van het merk gehoord laat staan er één gezien.Bij mij was het liefde op het eerste gezicht en moest er één hebben.Geen seconde spijt van gehad.
Een ander pluspunt is het verbruik dat ook bij sportief gassen nog steeds aan de lage kant ligt zeker voor een 1000CC.Iedereen moet voor zichzelf de voor en nadelen erbij nemen.........alhoewel ik geen echte nadelen ondervindt=het onderhoud gebeurd door mensen die Voxan hebben verkocht en hun stukken bestellen in de fabriek.Meestal duurt het 2 dagen met koeriersdienst,de meest gangbare onderdelen heeft hij steeds in stock.
Voor mij is de Café Racer de perfekte motor.
Heb zelfs mijn mail-adres gepersonaliseerd.
Voor vragen kan je steeds terecht en langs deze weg zoek ik nog mensen uit Belgie en eventueel uit Nederland om een Voxan clubje te starten????
Groetjes VOXY!!
 
Het is dat mijn TRX nog steeds buitengewoon goed bevalt en ik het geld niet heb voor een nieuwe fiets, maar de Voxan staat nog steeds numer 1 op mijn verlanglijstje! Ben benieuwd wat je beslist!
 
ik kan je der niet veel over vertellen, maar zaanstadmotoren in alkmaar heeft er eentje staan.

Wel een aparte bike
 
Terug
Bovenaan Onderaan