Voxan Café Racer

JFJ

MF veteraan
7 okt 2011
15.799
3
42
Bezoek Site
Vandaag met fotograaf/redacteur van Bigtwin op pad geweest. Was prachtig weer en erg leuke dag gehad. Kon volgens hem nog wel ff duren voordat het artikel word geplaatst. Geduld hebben dus :9



4 jaar geleden met VFR zijspan in de Moto73 gestaan. Zijn altijd leuke dingen.

Had aanvankelijk een uitnodiging om de Vox op de Bigtwin bike show en expo te zetten, maar dan verwachten wij gezinsuitbreiding, en is nogal uit de buurt. Vind dit nog wel net zo leuk, danwel leuker ;)
 
Laatst bewerkt:

JFJ

MF veteraan
7 okt 2011
15.799
3
42
Bezoek Site
Hier ook voornemens het bij twee koters te houden, want anders moeten we verhuizen ;)
En dat zou jammer zijn, want het bevalt ons hier meer dan goed.
 

JFJ

MF veteraan
7 okt 2011
15.799
3
42
Bezoek Site
Vanmorgen richting ten Kate in Nieuwleusen getogen. Je weet wel, het bekende Honda raceteam. Daar weten ze wel hoe ze een motor goed kunnen laten lopen.

Ging me puur ff om controle van afstelling, en wat blijkt, de afstelling staat wat aan de arme kant. Boven in toeren niet, maar daar rij je niet constant.

Vermogen is respectabele 96pk bij 8000 toeren.
Maximaal koppel zit op 92Nm bij 6200 toeren.

(niet fantastisch van kwaliteit)

Komend voorjaar toch maar een powercommander monteren dus.
Wat betreft de afstelling.. Waar ten Kate aangeeft dat hij tot 8500 toeren te arm zou staan, zegt Madracing juist dat hij daar te rijk is :?

Tja, dan is de verwarring gewekt, en heb ik het ook nog ff voorgelegd aan Marc Veld van Motostretta in Zwolle. Hij geeft aan dat hij idd iets te rijk staat tot 8500 toeren, maar dat hij toch een redelijk goede Air/Fuel (lucht/brandstof) verhouding heeft, en hij prima zo kan blijven staan. Boven de 8500 toeren kom ik zelden.

 

JFJ

MF veteraan
7 okt 2011
15.799
3
42
Bezoek Site
Simpel, als je je er een beetje in verdiept, en je weet wat de arme of rijke kant van de A/F lijn is, dan kan je je eigen conclusies ook gaan trekken. Helemaal perfect recht krijg je die lijn niet. Weet jij van je eigen motoren ook precies hoe ze afgesteld staan? Vaak niet. Dan word toch gewoon natte vingerwerk toegepast door de bougies te bekijken.
 

pretpiloot

MF veteraan
8 dec 2004
24.636
0
34
Heerhugowaard
Het is een injectie motor, die mag sowieso IETS armer staan dan een carburateur fiets ;) waar je met een carburateur fiets net iets onder de ideale A/F lijn wil zitten (dus rijker qua mengsel), kan een injectie fiets er net iets boven blijven.

Zolang het blok maar lekker smeuïg loopt is er niets aan de hand, deze AF ratio gaat ie zeker niet van stuklopen iig.
 
Laatst bewerkt:

JFJ

MF veteraan
7 okt 2011
15.799
3
42
Bezoek Site
Kijk daar hebben we wat aan. Vandaag met moat met speed triple lekker stuk gereden met de Vox.
Wat rijd dat Vox blok heerlijk soepel en heeft echt een enorm lekker koppel. Bij het uit de bocht gaan word het voorwiel wel erg licht bij herhaaldelijk opschakelen :9~
 

vox88000

MF veteraan
17 jul 2009
4.881
0
49
Bezoek Site
:N die Osco olie is kleverig. Die word ook nog eens door de capilaire werking om de warme rollen getrokken. Komt wel goed dus :Y

Trouwens, dat andere argument van je afbeelding is echt onzinnig. Die slang is drukloos, dus de hoeveelheid olie die er doorheen gaat is altijd gelijk. Er blijft alleen meer olie in die slang zitten. Die olie blijft "hangen" hoe lang je die slang ook maakt. Maakt voor de hoeveelheid olie, of het morsen geen zak uit. Korter zou juist beter zijn gezien het gewicht van olie.

gelukkig _O- ik las net in het voxantopic dat mijn argument tocht niet onzinnig is *O*
 

JFJ

MF veteraan
7 okt 2011
15.799
3
42
Bezoek Site
Idd, dat had meteen moeten snappen. Meer leiding lengte = meer weerstand. Is zelfs mijn vak :$
Had ik dat nog niet gerectificeerd hier? Dan bij dezen ;)

Eerste deel van mijn post sta ik nog wel achter.
 
Laatst bewerkt:

JFJ

MF veteraan
7 okt 2011
15.799
3
42
Bezoek Site
Ook denk ik dat het beter is om aan de onderkant van het voortandwiel te gaan smeren.
De olie gaat dan "mee" naar achter, en niet meer om het voortandwiel heen.

Zo zie je maar dat ik ook wel eigenwijs kan zijn haha. Tnx voor het aan het denken zetten Tjeerd.
 

JFJ

MF veteraan
7 okt 2011
15.799
3
42
Bezoek Site
In de nieuwe Motor Revue staat een verslag over het NL Voxantreffen in Olst begin juni dit jaar.
Toen had ik hem net een dag af _O-

Vereerd als ik ben staat hij op een foto'tje op de inhoud pagina, het enige wat ik nu nog via internet kan zien. Heb het ff uitgeknipt.



Nu nog ff zsm naar de winkel om dat ding te kopen :9