Voxan Café Racer

Ik heb ze voor mijn vorge dashbord hier vandaan gehaald:


SMLE08212 | Indicator Signal Construct Green, Red, 12 → 14 V, 8mm Mounting Hole Size, Tab Termination | RS Components

Sterker nog, ik gebruik deze tweekleurig eld als benzineniveaulamp.

Mooi spul inderdaad. Even er achter zien te komen of alle kleurtjes er zijn.

R369382-01.jpg
 
Weer goed bezig jfj! :)
Ik zou die spanningsregelaar lekker zoals op de foto monteren., valt niet op en pakt toch redelijk wat koele wind.
 
Eensch, anders is het ook een gat waar niets mee gedaan word. Op die plek kan hij mooi zitten.
Heeft wel wat industrieels wat je best mag zien. Net als de dikke twin. Op veel motoren zit de SR gewoon in het zicht dus gaan we gewoon doen zo.
 
Laatst bewerkt:
Senks voor de tip. Vond dit ook nog wel een leuk plaatje.

[afbeelding]

die had ik ook nog niet eerder gezien. grapzug . ook ander wieltjes en voorvork met mooie rempjes. [ bron ? ] stand van de uitlaatjes is niet echt mijn smaak zie ik ze liever zo als eddy ze heeft.
 
Laatst bewerkt:
die had ik ook nog niet eerder gezien. grapzug . ook ander wieltjes en voorvork met mooie rempjes. [ bron ? ] stand van de uitlaatjes is niet echt mijn smaak zie ik ze liever zo als eddy ze heeft.

Wieltjes zijn mij te bling. Daar hou ik niet zo van. Uitlaten vind ik wel mooi voor een cafe racer maar iets te steil. Onder de kont is mooi omdat het acherwiel dan zo mooi vrij komt als bij de Black Magic.

Bron weet ik zo niet. Kwam hem tegen met google.
 
Ik zie op deze foto de spanningsregelaar boven de koplamp zitten. Bij mijn weten heeft de black magic dat standaard niet en geniet zeker niet mijn voorkeur.

black_magic_05.jpg
 
Wansmaak donderdag _O-

voxan-black-classic.jpg


Voxan voor meisjes ;) Heb het natuurlijk puur over de kleur van de tank. Verder mooi!
 
Laatst bewerkt:
Geef eens een voorbeeldje van? Zit hij dan niet in de waterstraal van de achterband?

zo dus:
MM_Reglerumbau11.jpg


Heeft bij ons het voordeel dat het beter koelt en het vakje onder de buddy leeg is, zodat ik twee boterhammen mee kan nemen.
Bij veel motorfietsen (Yamaha, HD etc) zit de regelaar ook "buiten", bij een redelijke kwaliteit alumium mag je verwachten dat regen 'm (extra) koud laat ;)

Vergat ik nog: zeer nette draadboom :Y
 
Laatst bewerkt:
Hey bedankt voor de optie. Ook een mooie optie, maar met blubber en water lijkt me toch lastig met schoonmaken.

Vind dit ook wel een mooi plaatje. Franse reclame van canal+

image9.jpg
 
Laatst bewerkt:
En voor jongetjes, maar nog niet mijn ding niet :N (kleur van tank dan he)

voxan-black-classic-ld1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi rem schakelsetje van de Black magic. Zal wel niet meer in de handel zijn denk ik..

voxan-black-magic-tran.jpg
 
Mooi project waar ik lekker met mee lees.
Over de spanningsregelaars : je hebt 2 types de shunt (S) en mosfets (F).
De nieuwere F types zijn veel efficienter , worden veel minder warm enzo.
Veel motoren hebben er problemen mee, langzaam rijden door warme landen laat ze bezwijken. Vooral als ze achter wat kuipwerk zitten (Triumph, Aprilia futura).
Gezien de hoge kwaliteit afwerking zou ik een F type nemen.
Hier een erg leerzame link:
Charging System Diagnostics - Rectifier/Regulator Upgrade - Triumph Forum: Triumph Rat Motorcycle Forums

Succes met dit gave project!
 
Dank je voor je bijdrage. Ik zal me daar eens inlezen. De Falcuono ken ik ook en vind dat ook een zeer gelukt project. Rij je die nog steeds? Ik heb een tuono gehad en mijn broer een Falco dus ken die materie ook aardig.
 
Gaat dus om dit setje:
Even op foto klikken.

$(KGrHqV,!iUE+Qn0NpCQBQJ+h22Diw~~60_57.JPG


Even er achter zien te komen of deze voor de Vox geschikt is, en wat de kosten zijn.
Lijkt me in ieder geval een waardevolle upgrade.
 
Laatst bewerkt:
Op deze foto (even op klikken) is het koplamp freempje aardig goed te zien. Dat kan ik makkelijk namaken op mijn eigen manier. Verder vraag ik me nog af hoe het zit met de lucht inlaat bij de Black magic. Dat kan ik zo niet zien. Zou er een inlaat buis/kap voor op het balhoofd zitten? Of laat men het gewoon open?

voxan-blackmagic2008-006.jpg
 
Op deze foto (even op klikken) is het koplamp freempje aardig goed te zien. Dat kan ik makkelijk namaken op mijn eigen manier. Verder vraag ik me nog af hoe het zit met de lucht inlaat bij de Black magic. Dat kan ik zo niet zien. Zou er een inlaat buis/kap voor op het balhoofd zitten? Of laat men het gewoon open?

[afbeelding]

op deze mega groote foto van jou is te zien dat het bij de BM gewoon open gelaten is.

[ rood omlijnd ]
full
 
Laatst bewerkt:
Ja zo'n setje zal veel koeler lopen. Wel de 3 draden welke van je dynamo komen ook goed maken, of solderen of heel goede connector. Vooral vocht geeft corrosie, hoge weerstand en warmte, smeltende connector...auw.
Bij Aprilia zit vlak bij de dynamo ook nog een dikke lelijke connector, die kan er ook tussenuit of vervangen door een echt waterdicht exemplaar. Ken je vox verder natuurlijk niet.
Zou de draden ook zoveel als mogelijk solderen en krimpkousje, altijd blijvend goed.

Ja de Falcuono loopt nog top, 75.000km inmiddels.
De laatste toevoeging zijn de single plug koppen en akra evo6 fulls sytem, 140 echte pk's.(+25) en gewoon betrouwbaar want alleen maar standaard appie spullen gebruikt. Hij is nu ook mijn daily en vakantiebike.
Bijna klaar dus beetje al op zoek naar een nieuw project...
 
Ik ben gisteren maar eens even begonnen met het koplampframe. Op het Tstuk zit nu een stukje hoeklijn van 25x25 wat met twee trillingsdempers vast zit. Daar komen twee stalen buisjes van rond 12, die omhoog gaan naar de kroonplaat, alwaar (mooi tingting woord) twee tapgaatjes zitten bij het contact slot. Op dit frame word ook de tellerset gemonteerd.

Ik heb een opzetje gemaakt met lamp en tellerset, maar kreeg de koplamp niet mooi op de plek die ik wilde. Omdat deze vrij diep is, kwam hij tegen het contactslot aan.

Daarom heb ik er voor gekozen een uitsparing te boren, zodat het contactslot in de koplamp doorsteekt.

Nu heb ik de positie die ik wil en kan ik het koplampframe af gaan maken zodat ik daar twee oren aan kan maken. Dat gaat er net zo uit zien als de foto een stukje naar boven.

Foto's van het (bijna) definitieve opzetje wat hangt in koperdraad:

DSC_0721_zps31c18081.jpg

DSC_0723_zps0b6a71b4.jpg


Hier is te zien dat het contactslot doorsteekt in de koplamp

DSC_0725_zpsc64bda40.jpg


Binnenkant:

DSC_0726_zps1a936b3d.jpg


Tellerset mooi in geheel en iets boven de vloeistof potjes uit, net als origineel Black Magic.

DSC_0729_zps4a8ff76f.jpg


Hoop eind van de week het koplamp frame af te hebben.
 
Laatst bewerkt:
mooi opgelost met het gat in de koplamp waar je contactslot nu in valt. hopelijk staat bij het maken van je koplampframe je lichtbundel direkt goed want als je later je lichtbundel wil verstellen moet je een ovaal gat in je koplamp maken. [maar hopelijk gaat het in een keer goed ]
 
Je kan de spiegel ten opzichte van de stand van de koplamp afstellen. Dat maakt dus niet uit.
Wat wel belangrijk is, is dat de lamp niet te ver omhoog of omlaag staat. Afstellen komt daarna.
 
Als je de koplamp wat lager plaatst hen je geen last van het contactslot, en het schijnt nog eens hip te zijn ook! O-) O-)





:+
 
Maak er maar een lolletje van jij ;) Is niet hip, is gewoon mooier, maar die kwast heeft dat nog niet geschakeld :+ Die van mij zit met de onderkant gelijk met de onderste kroonplaat. Dat is exact de hoogte als bij de Black Magic. Lager gaf een te groot gat tussen teller en lamp. En omdat ik geen ruitje monteer is dat geen gezicht.

Maar heb jij hem al lager gezet dan? Is nie mooi nie dat hij boven de tank uit komt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan