Voyeur op de motor; Gekste wat jij hebt gezien?

Raar woord eigenlijk, achteruitkijkspiegel.

Kijk je niet met elke spiegel achteruit? :P
67014ef5.jpg


_O-
 
Helaas gaat dit over een motor rijder, maar daar zitten natuurlijk ook enkele gekken tussen.

Op de A12, rijden 130/140, haal een motor (grote bmw) in die met 120 daar rijdt.
Heeft hij zijn systeemhelm open geklapt en duwt ie een telefoon tussen helm en oor en rijdt vrolijk telefonerend door met zn hand aan zijn telefoon en de helm dus open.. in relatief druk verkeer.
Vond het vrij bijzonder.

2e, wel over een koekblik bestuurder;
Een zeer oude opel, de chauffeur gebruikt arco dus ik kan prima naar binnen kijken. Zit hij terwijl we afrijden op een file die stil staat met de radio aan te bellen met zijn telefoon in zijn hand (op hands free mode), terwijl hij druk bezig is met het instellen van zijn tomtom kloon..
Hij had geen handen vrij om te reageren op wat dan ook, en was zo druk bezig dat hij vervolgens inderdaad bijna op de vrachtwagen voor hem klapte toen die begon te remmen voor de file.

Vind het ook wel bijzonder dat mensen de tomtom vaak zo op het raam plakken dat er met gemak een auto achter kan verstoppen. Doe dat ding in een hoekje, niet midden in je beeld
.

Daar verbaas ik me ook regelmatig over. De tomtom hangt bij veel mensen recht onder de spiegel, je krijgt dan echt een gigantische dodehoek.
 
Leuk topic net pas ontdekt

Reed een keer met de motor achter een auto met 1 chauffeur (dacht ik)
Komt effe later een hoofd met redelijk lang haar omhoog weer richting passagiers stoel
Ik benieuwd als ik was effe voorbij, blijkt die passagier ook een snor te hebben.......;(
Weg erotische gedachte

Een ander verhaal niet op motor maar op de bouw had meer succes.
Ik en een maat moesten schoorstenen op flats renoveren
Deze stonden in T vorm dus iedere keer 1 haaks op de andere
Iedere verdieping hoger dan de 3de werden de gordijnen schaarser
Die ochtend stond mijn maat en ik nog een sigaret te roken en daar werd op ongeveer de 5de verdieping een vrouw wakker.
Zij stapte naakt uit bed en bukte precies voor de raam om iets op te pakken:}
Wel te verstaan in de juiste richting HA
Mijn maat en ik barstte natuurlijk in lachen uit en de dagen erop werd er 's morgens eerst uitbundig een sigaret gerookt alvorens te beginnen O-)
 
Leuk topic net pas ontdekt

Reed een keer met de motor achter een auto met 1 chauffeur (dacht ik)
Komt effe later een hoofd met redelijk lang haar omhoog weer richting passagiers stoel
Ik benieuwd als ik was effe voorbij, blijkt die passagier ook een snor te hebben.......;(
Weg erotische gedachte

Een ander verhaal niet op motor maar op de bouw had meer succes.
Ik en een maat moesten schoorstenen op flats renoveren
Deze stonden in T vorm dus iedere keer 1 haaks op de andere
Iedere verdieping hoger dan de 3de werden de gordijnen schaarser
Die ochtend stond mijn maat en ik nog een sigaret te roken en daar werd op ongeveer de 5de verdieping een vrouw wakker.
Zij stapte naakt uit bed en bukte precies voor de raam om iets op te pakken:}
Wel te verstaan in de juiste richting HA
Mijn maat en ik barstte natuurlijk in lachen uit en de dagen erop werd er 's morgens eerst uitbundig een sigaret gerookt alvorens te beginnen O-)
Wel eens een auto met 2 chauffeurs gezien? Ik niet! De enige auto's met 2 bestuurders (niet chauffeurs) zijn lesauto's: één feitelijke (de kandidaat) en één juridische (de instructeur). Wel geregeld auto's gezien waar een chauffeur en een bijrijder/passagier in zitten.
 
Ik schreef 1 chauffeur ipv 1 persoon om aan te duiden dat het een man was die reed.

Maar goed: het valt me op dat er op dit forum meer op de nederlandse taal wordt gelet dan op de grap

Gegroet
 
Ik zag in de binnenspiegel van de auto waar ik achter reed een dame mascara opdoen.
Ik kwam ernaast te rijden (koekblik), wachtte tot ze keek en stak mijn duim op. Blijkt het mens totaal geen gevoel voor humor te hebben en kijkt ze kwaad weer voor zich uit. Wat had ze dan voor reacties verwacht... B|
 
Ik zag in de binnenspiegel van de auto waar ik achter reed een dame mascara opdoen.
Ik kwam ernaast te rijden (koekblik), wachtte tot ze keek en stak mijn duim op. Blijkt het mens totaal geen gevoel voor humor te hebben en kijkt ze kwaad weer voor zich uit. Wat had ze dan voor reacties verwacht... B|
Hahaha, die neiging heb ik ook iedere keer als ik een vrouw zie make-uppen. Alleen het is er nog niet van gekomen.. Toch een beetje te verlegen denk ik :P
 
Laatst bewerkt:
Ik zag pas een motorrijder tijdens het rijden zijn helm afzette... (bleek om een insect te gaan dat de helm invloog) Maar zag er redelijk apart uit.


Verder ben ik volgens mij meestal de reden tot verbaasde blikken. Zeker als ik aan het eind van de middag van mijn werk naar huis rijd en het allemaal wel heb gezien. Kan dan uit verveling alleen maar lopen kloten eigenlijk...

Dus als je tussen Almere en Lelystad een rode CB250 ziet waarvan de bestuurder bij zichzelf achterop of voorop op de tank zit, of gewoon met de linker elleboog op de knie en de linker hand onder de helm... dan ben ik dat! Ga nog een keer proberen of ik ook met mijn voeten kan sturen. Moet wel te doen zijn :Y

Verder verbaasd het me een beetje dat iedereen hier zo uitgebreid in auto's zit te kijken! Ik kan het me over het algemeen toch echt niet veroorloven om niet voor me te kijken!!
 
Ik zag pas een motorrijder tijdens het rijden zijn helm afzette... (bleek om een insect te gaan dat de helm invloog) Maar zag er redelijk apart uit.


Verder ben ik volgens mij meestal de reden tot verbaasde blikken. Zeker als ik aan het eind van de middag van mijn werk naar huis rijd en het allemaal wel heb gezien. Kan dan uit verveling alleen maar lopen kloten eigenlijk...

Dus als je tussen Almere en Lelystad een rode CB250 ziet waarvan de bestuurder bij zichzelf achterop of voorop op de tank zit, of gewoon met de linker elleboog op de knie en de linker hand onder de helm... dan ben ik dat! Ga nog een keer proberen of ik ook met mijn voeten kan sturen. Moet wel te doen zijn :Y

Verder verbaasd het me een beetje dat iedereen hier zo uitgebreid in auto's zit te kijken! Ik kan het me over het algemeen toch echt niet veroorloven om niet voor me te kijken!!


HAHAHAHAHA daar heb jij het veel te druk voor....


_O- _O- _O-
 
Heb de hele week goed om me heen gekeken... ben zelfs speciaal een dagje met de auto gegaan. Maar meer dan een paar neuspeuteraars, slaapkoppen en telefonistes ben ik niet tegengekomen... :Z
 
ik zie die koekblikken wel eens zo dicht op hun voorganger rijden, alsof het wel lijkt dat ze text van de radio willen meelezen ;)
 
net zoals Eerf Ragus begin ik nu ook rond te kijken nav dit topic. ben benieuwd wat ik allemaal ga zien :)
 
Kijk je niet met elke spiegel achteruit?
Nee hoor:

Lid 7 van Artikel 5.3.45 van de Permanente eisen zoals vermeld in de Regeling voertuigen:

Voor het vervoer van goederen bestemde bedrijfsauto’s met frontstuur, met een toegestane maximum massa van meer dan 7.500 kg, in gebruik genomen na 25 januari 2008, moeten zijn voorzien van:

a. een vooruitkijkspiegel dan wel een camera-monitorsysteem, en
b. een breedtespiegel aan de linkerzijde.


Vervolgens in Artikel 148 van bijlage VIII, behorende bij hoofdstuk 5 van de Regeling voertuigen:

De vooruitkijkspiegel of het camera-monitorsysteem van de bedrijfsauto die in gebruik is genomen na 25 januari 2008, moet zodanig zijn geplaatst dat de bestuurder hiermee het gezichtsveld kan overzien zoals weergegeven in figuur 58, waarbij de bestuurder zicht heeft op:

a. een 2,00 m lang voor de uiterste voorzijde van het voertuig gelegen vlak dat begrensd wordt door de projectie of het verlengde van de projectie van de linker- en rechterzijkant van het voertuig, en
b. een daarop aansluitende kwartcirkel met een straal van 2,00 m waarvan het middelpunt is gelegen op de projectie of het verlengde van de projecties van de voorzijde en de rechterzijkant van het voertuig.

244504


Figuur 58. Vooruitkijkspiegel
 
PS

Feitcode N 450 a:

Als bestuurder van een voertuig rijden terwijl het voertuig niet is voorzien van de noodzakelijke spiegels en/of cameramonitorsysteem die/dat aan de eisen voldoen/voldoet (cat. 6 voertuig in gebruik na 31-12-2006) (vooruitkijkspiegel /camera-monitorsysteem en breedtespiegel betreft bedrijfsauto met frontstuur in gebruik na 25-01-2008, tmm > 7500 kg)

Tarief: € 90,--.
 
Gister in de koekblik, een wat oudere vrouw die, op het fietspad, haar auto aan het keren was. Niet zo raar zou je zeggen, maar tussen de weg en het fietspad zit een bijna 2 meter brede groenstrook die vol staat met struiken waar je echt niet doorheen kunt. :}

Waarschijnlijk heeft ze bij de vorige rotonde de "verkeerde" afslag genomen en was ze er naar een meter of 500 pas achter gekomen. |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan