vraag aan de spuiters onder ons

biglift

MF veteraan
20 jul 2004
3.344
40
eindhoven
even een korte vraag aan de spuiters onder ons

ik heb hier een tank + 2 zijkapjes en die wil ik deze kleur gespoten hebben voor een chopper.

zie filmpje :
http://youtu.be/1M1QM6-Mllo


is dat goed te doen of is dit een spuiters nachtmerrie en erg kostbaar ?


ik vind dit echt een st...ve pi...mel kleur *O* icm met bling bling
 
Er staat boven het filmpje Candy Blue..dus dan zal het wel candy blue zijn..!
Inderdaad een hele mooie kleur...!
Niet echt een ramp voor spuiters hoor,maar ik denk dat je met een goed drie laags systeem ook een heel eind in de goede richting komt en kwalitatief beter..!

grtz,
 
Spuiten op zich is nooit een nachtmerry, de strakte van je spuitwerk zit in de afwerking, en de prijs.....
Hoe dieper de glans moet zijn, des te meer lagen moet je erop hebben, en geen spuiter kan aan de hand van een filmpje de kleur bepalen.......
maar tel even mee als je het goed wilt doen..
kunststofprimer
hechtprimer
opschuren
2e laag hechtprimer
opschuren
basis lak
kleurlak
blanke lak (x het aantal lagen)
En de kosten van de kleurlak zal minimaal 100-120 euro de liter zijn ( zie trouwens dat de Kandy paint in de US 299 per liter kost)
Dus de vraag wat wil je uitgeven voor 2 kapjes?
 
De opbouw van een drielagen systeem is niet te vergelijken met een candy kleur.
de pigmenten zijn anders en dan hebben we 't nog niet over onderkleur etc.
Je kunt 't benaderen maar zal nooit 'tzelfde resultaat krijgen.

blablabla etc...

ja,ik ben spuiter..
 
over de kosten zat ik niet zo in .. weet ook wel dat ik iets wil wat aan de prijs is.

maar ik vroeg me eerder af of het te doen is of dat het een spuiter zijn nachtmerrie is .

gaat om 2 zijkapjes + tank !

en ik wil idd die hele diepe hoogglans waardoor je de illusie krijgt dat het kobalt blauw metallic ( candy ) op 1 meter diep ergens op de tank zit ...
die tank + kapjes moeten zo hard als het kan blinken


verder heb ik de ballen verstand van spuiten .... Als er ooit ergens een workshop zou zij zou ik me inschrijven om de basis kennis te leren.

Zo heb ik bv ook geleerd om mallen te maken / glasmatten / epoxy en dan zo onderdelen te maken . In mijn geval rompen en motorkappen van modelvliegtuigen.
 
De opbouw van een drielagen systeem is niet te vergelijken met een candy kleur.
de pigmenten zijn anders en dan hebben we 't nog niet over onderkleur etc.
Je kunt 't benaderen maar zal nooit 'tzelfde resultaat krijgen.

blablabla etc...

ja,ik ben spuiter..
Ahh, vertel ! Waarin is de opbouw zo verschillend? Wanneer is een candy kleur een candy en wanneer een meerlaags een meerlaags maar geen candy? Welk pigment wordt er niet voor meerlaags gebruikt en wel voor candy? Ik wil het ook best over de ondergrond hebben. Benieuwd wat daar over te melden is in dit geval.

Of bedoel je iets anders?

Zoals Olof ook al zei, geen probleem voor een ervaren spuiter.( zolang het oppervlak maar niet te groot is i.c.m. geen toevoeging van metallic en /of parelmoer in de bovenste/laatste kleurlagen.)
 
Ahh, vertel ! Waarin is de opbouw zo verschillend? Wanneer is een candy kleur een candy en wanneer een meerlaags een meerlaags maar geen candy? Welk pigment wordt er niet voor meerlaags gebruikt en wel voor candy? Ik wil het ook best over de ondergrond hebben. Benieuwd wat daar over te melden is in dit geval.

Of bedoel je iets anders?

Zoals Olof ook al zei, geen probleem voor een ervaren spuiter.( zolang het oppervlak maar niet te groot is i.c.m. geen toevoeging van metallic en /of parelmoer in de bovenste/laatste kleurlagen.)


Ik heb m'n eigen auto vandaag dus weer achter kunnen laten ....

Candy White schijnt moeilijk te spuiten te zijn ....
 
Maar zit het probleem dan in het spuiten of in het maken van de juiste kleur?
Ik vermoed zo maar het laatste..

Dat laatste inderdaad .......

Maar is wel lullig om daar te moeten zeggen (als klant) dat 't werk wat ze geleverd hebben niet in orde is....


Gaat om een 2011 Scrirocco ..... Candy White.....
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste inderdaad .......

Maar is wel lullig om daar te moeten zeggen (als klant) dat 't werk wat ze geleverd hebben niet in orde is....


Gaat om een 2011 Scrirocco ..... Candy White.....

Is een gewone uni kleur. Ik heb er alleen wel 9 tinten van, dus er is het nodige aan variatie. En dan kan ie ook nog in 2k, uni 2laags convensioneel en watergedragen. In de praktijk betekend dat heel goed vergelijken met je kleurstalen en kijken wat er al op zitals je gaat schuren.

maar dit is niet de soort '' candy '' waar de Ts het over heeft. Die is wat ingewikkelder in opbouw, maar daarom niet perse zoveel moeilijker te spuiten.
 
Laatst bewerkt:
het gaat om een gerestaureerde kawasaki 440 LTD.
dit is een beetje uit de klauwen gelopen opknap motor die ik gekregen had. ( o,oo euri )
Frame heb ik laten stralen en coaten. Nieuwe moderne koplamp en kleine knippers.
Carbs zijn gereviseerd ( nieuwe menbranen + naalden / hulzen / sproeiers)

Helaas de pech dat het originele motorblok een zware onbalans had en ik dus met een ruil motor aan de gang moest. ( blok liep wel als een naaimachientje met die opgeknapte carbs )
als de motor dadelijk goed is moet de tank en kapjes gespoten worden en ga ik alleen nog op zoek naar nieuwe spatborden of ik laat de spatborden van de donor motor opnieuw verchromen .
de huidige spatborden zijn helaas niet de moeite waard om door een pro te laten spuiten of verchromen. Deze heb ik ( ja gruwel maar ) gezandstraald en geschuurd en met spuitbusjes lak van de Action zilverkleurig gespoten.
Tot mijn verbazing ziet het er nog netjes uit ook.
ze moeten het maar doen tot ik tegen een paar spiksplinter nieuwe aan loop.
Die op de donor motor zijn nog wel gaaf ( kwa hardheid en geen roest aan de onderzijde ) en zal deze tzt door een verchromer laten beoordelen


P1010369.jpg


P1010372.jpg


Fotos-0173.jpg


Aangezien ik een punt achter deze ltd wil zetten wil ik na een lange testrit ( om te zien of dit blok nu wel goed is ) de tank en kapjes nog netjes hebben en dan vind ik het welletjes en is het hoog tijd voor wat anders op de brug en wil ik nu wel eens een stukkie tuffen op de ltd na al dat werk.

tankje is maar klein en de kapjes ook.

ik heb 3 tanken liggen

1 is erg slecht ( veel roest )

1 is heel netjes maar met een heel klein deukje / putje maar is er makkelijk uit te halen

en nr 3 is redelijk maar lekt >> lasnaadje is los omdat het oude motorblok een zeer heftige onbalans had .


kortom aan de spuiter welke het beste is om mee te werken

kapjes >> ook genoeg liggen keuze aan de spuiter welke de beste is.
evt een reserve setje kapjes mee spuiten als dat niet te veel werk is.
 
Ik zou de goede met het deukje nemen..! moet toch allemaal in de grondverf eerst..!

Ik heb het volgens mij al eens eerder uitgelegd,maar wil het graag nogmaals doen..!

De tegenwoordige Candy is gewoon een nagemaakt product dus geen echt inkt meer zoals vroeger...!Zelf asl je concentrate neemt,is het geen echte inkt ..!
Dus ga je iets in je verf gooien wat er niet in hoort en dus heb je kans op problemen,als je dus een drie laags systeem neemt gebruik je in ieder geval hetzelfde product...al ben ik het eens dat je niet altijd die diepte kan bereiken zoals met Candy..!
Dat is dus ook de reden dat candy white en candy black eigenlijk niet bestaan,want dat zijn gewoon geen kleuren...!

Leuk voor de spuiter die dit straks zal gaan doen..Cobalt blue van HOK of an SEM..zijn totaal verschillend...!Dus welke heeft hij gebruikt op het filmpje..?

Maar blijft mooie kleur...!
 
Als je de juiste kleurlak meebrengt dan kunnen wij wel de rest verzorgen incl spuiten., voor een leuke prijs


Ja zo kan ik het ook...!

Maar joh bijna elke spuiter die hier zit kan dat voor je verzorgen hoor..bij een bedrijf zoals wij iets duurder maar met garantie...!
bij een beun iets goedkoper,maar waarschijnlijk geen garantie...!

succes
 
Ja zo kan ik het ook...!

Maar joh bijna elke spuiter die hier zit kan dat voor je verzorgen hoor..bij een bedrijf zoals wij iets duurder maar met garantie...!
bij een beun iets goedkoper,maar waarschijnlijk geen garantie...!

succes

ik wil aantoonbaar vakwerk met garantie en service ( en ja daar betaal ik voor )
ik weet dondersgoed dat wat ik wil niet goedkoop is maar dat maakt nu net dat die ouwe 440 ltd er weer gelikt uit ziet en niet een oowwwh tis maar een 440 ltd die koop je voor een drol op marktplaats.

tis net als met mijn andere liefhebberij >> ik verzamel Stukken van Anton Pieck,

nu kun je wenskaartjes en kalenders sparen... ( niet mijn ding )
of je gaat voor het echte werk ( de originele werken )

ik doe het laatste en heb dan ook div originele eigen drukken...

moraal : voor mooie dingen betaal je nu eenmaal.

zou het wel leuk vinden een spuiter te treffen die crea bea is en de tank op een creatieve wijze persoonlijk zou maken.... ( ben zelf absluut niet crea bea )
 
bel van de week maar eens..kunnenw e eens bespreken wat ik kan doen voor je...!
Crea bea,heb ik wel iets mee...

Zeker een mooie airbrush onder de blauwe laklaag,kan heel erg mooi subtiel zijn...!
Mooie Anton Pieck airbush eronder..? :}
Staan wel wat voorbeeldjes op mijn site...(sry voor kleine spam..)

www.custompaintingholland.nl

0343 456956

fijn weekend
 
Laatst bewerkt:
bel van de week maar eens..kunnenw e eens bespreken wat ik kan doen voor je...!
Crea bea,heb ik wel iets mee...

Zeker een mooie airbrush onder de blauwe laklaag,kan heel erg mooi subtiel zijn...!
Mooie Anton Pieck airbush eronder..? :}
Staan wel wat voorbeeldjes op mijn site...(sry voor kleine spam..)

www.custompaintingholland.nl

0343 456956

fijn weekend


whhaha een airbrush Pieck

dat wil ik zien!
wel leuk als je dat zou kunnen maar dan moet je van hele goede huize komen kwa tekenen... want een nep Pieck zien we vanaf 10 km afstand :)
ik zou zeggen doe eens een kabouter ala Pieck tekenen en post die hier eens
ik ben benieuwd ( rob denkt candy blauwe tank met zilveren / zwarte kabouter onder de clear coat ..mhhhhh )
moet ik nog gaan opschieten om nieuwe spatborden te vinden die puntgaaf nieuw zijn.

ga dit bewaren.
zoals gezegd eerst de motor technisch 100 % met test km's
ik ben er al eens met dat oude blok er nog onder voor de miele fabriek op de A 2 stilgevallen.... dat oude blok trilde harder dan een trilplaat zo zwaar was de onbalans

tis een oud bakkie maar vind hem best wel relaxed rijden en is wat beter voor mn RBW want dat rijd niet zo rap als mn TRX

even om een idee te geven: ets Anton Pieck "scheepjes op de waal"

P1020379.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het zou natuurlijk per defenitie en nep Pieck zijn als ik er een tekende...! :Y

Het was maar om een idee te geven wat de meogelijkheden zijn...dat plaatje zoudenw e zo kunnen kopieren op je tank,maar dan natuurlijk wel met een motor achter het bootje..hahaha _O-

moet een beetje orgineel zijn.... *O*
 
Het zou natuurlijk per defenitie en nep Pieck zijn als ik er een tekende...! :Y

Het was maar om een idee te geven wat de meogelijkheden zijn...dat plaatje zoudenw e zo kunnen kopieren op je tank,maar dan natuurlijk wel met een motor achter het bootje..hahaha _O-

moet een beetje orgineel zijn.... *O*


Was meer benieuwd naar wat jij er van zou bakken :)

op de ontwerp afdeling van de efteling loopt er een ontwerper / tekenaar en die kan echt vreselijk mooi in de pieck stijl tekenen.

dus wat kan jij daar van ?? ( reikt het schetsboek en de potloden aan )
 
Terug
Bovenaan Onderaan